הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל אביב וארכיאולוגיה: מסע בזמן – היכנסו לעדולם המקראית


בואו לטייל בכפר יהודי משוחזר, לזחול במחילות מסתור בעקבות לוחמי בר כוכבא, להיכנס למערות קבורה מפוארות ומערות פעמון, לבקר בבית הכינוס הראשון ולשחזר את חיי הכפר בפריפריה הקדומה של ירושלים, והכל על רקע נוף קדומים ופריחות מרהיבות

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: מרץ - אפריל 2017


חרבת בורגין. צילום: יוסי זמיר

קרן קימת לישראל, רשות הטבע והגנים, בית ספר שדה כפר עציון, המועצה האזורית מטה יהודה ורשות העתיקות פותחים את פסטיבל אביב וארכיאולוגיה בפארק עדולם, ומזמינים את הציבור להיכנס למנהרת הזמן 2000 שנים אחורה ולבקר בעיר המקראית עֲדֻלָּם ובפארק הקסום.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בואו לטייל בכפר יהודי משוחזר ולשמוע מה אירע בו, לזחול במחילות מסתור בעקבות לוחמי בר כוכבא, להיכנס למערות קבורה מפוארות ומערות פעמון, לבקר בבית הכינוס הראשון המוכר לנו ולשחזר את חיי הכפר בפריפריה הקדומה של ירושלים. הכל על רקע נוף קדומים ופריחות מרהיבות.

חבל עדולם עמד עד לפני שנים לא רבות במרכזו של מאבק סביבתי ארוך נגד הפקת דלקים מפצלי השמן הנמצאים בשכבות הסלע באזור. המאבק הסתיים בהצלחה גדולה לגופים הירוקים ולרשויות המקומיות. במסגרת המאבק החלה מסורת של סיורי פריחה בפארק עדולם בה לוקחים חלק רבים מהגופים שניהלו את המאבק.

פארק עדולם-צרפת, המשתרע על פני כ-50,000 דונם, הוא מרחב נהדר המשלב טבע, חקלאות ואתרים ארכיאולוגיים. הפארק נקרא על שם חורבת עדולם, המזוהה עם עדולם המקראית, המקום בו דוד המלך מצא מקלט במערה כאשר נמלט משאול.

אתר מרשים נוסף בפארק הוא חורבת בורגין, שבה התבצעו חפירות ארכיאולוגיות בקנה מידה רחב. קק"ל הכשירה את האתר לביקור וניתן להתרשם ממערות הקבורה הקדומות, ממערכת מחילות מסתור המיוחסת ללוחמי בר כוכבא וילה מהתקופה הרומית ומערות פעמון. בשנה האחרונה התבצעו עבודות נוספות באתר ונחשף חלק נוסף במחילות המסתור שהוא מאתגר יותר וכולל קולומבריום קטן ושתי כנסיות מעוטרות בפסיפסים שניתן לראות את שרידיהם.


פארק עדולם. צילום: יוסי זמיר

עוד אתר מרתק הוא חורבת עתרי, מקום בו התבצע שחזור של חלק מיישוב יהודי שהתקיים במקום בימי בית שני. במקום התגלו, בין השאר, מקוואות טהרה, מבנה ציבורי גדול, גתות ומחילות מסתור מתקופת מרד כוכבא.

בכניסה לפארק, במשרדי קק"ל שליד מושב גבעת ישעיהו, מוצג בשיתוף עם רשות העתיקות גן ארכיאולוגי ובו ממצאים מעניינים שהתגלו בסביבה הקרובה – בתי בד, אבני מיל, רחיים וגלוסקמאות.

בעונה זו יש מגוון רחב של פריחות בפארק כולל כלניות, רקפות, עיריות ופריחות השקד.

ניתן להצטרף לסיורים מודרכים, לטייל באופן חופשי ברגל או באופניים באחד משני שבילים שהכשירה קק"ל בין אתרי הפארק.

מתי? כל סופ"ש עד חוה"מ פסח (17/4)
ימי שישי – 9.30 סיורים לאתרים עתרי או בורגין. 12.00 - סיור לחורבת מדרס.
ימי שבת - 10.00 – סיורים לחורבת בורגין. 10.30 – סיור לחורבת מדרס. 12.30 - סיור לחורבת מדרס. 13.00 – סיורים לחורבת עתרי
תחנת מידע בכניסה לפארק במשך סוף השבוע.
הסיורים ללא תשלום או הרשמה מוקדמת