הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יוצאים לטייל בשביל סובב כינרת: מעין גב לקיבוץ האון


אחד המסלולים הפופולאריים בעונה זו של השנה הינו המקטע בין קיבוץ עין גב לקיבוץ האון - מסלול הליכה המשלב אווירה פסטוראלית, מבט קסום על האגם הלאומי ופריחה מרשימה. הטיול מתאים לכל המשפחה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: פברואר - מרץ


צילום - רשות הכינרת

שביל סובב כינרת, אחד מהפרויקטים החשובים והמרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, מאפשר למבקרים במקום מעבר חופשי לחופי הכינרת באמצעות שביל נוח להולכי רגל. הוא מקיף את הכינרת ומציע למטיילים נופים קסומים ופינות חמד נסתרות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת מציין, כי אחד המקטעים הפופולאריים בעונה זו של השנה הינו בין עין גב לקיבוץ האון -  קטע הליכה המשלב בין אווירה פסטוראלית, מבט קסום על האגם הלאומי ופריחה מרשימה.

איך מגיעים: מחנים את רכב האיסוף בתחנת הדלק ליד כפר הנופש של קיבוץ האון ועם הרכב השני מגיעים למפרץ הקטן שבחלק הדרומי של כפר הנופש עין גב.

המסלול: שביל סובב כינרת נמצא בסמוך לחניה, בדרך הסלולה בצמוד לכביש, ממערב לכינרת ומזרח לגולן. חולפים על פני מבנה עתיק וחוף שיטים עד חוף רותם שיזף, שם עוברים לצעוד על דרך העפר שמתוחמת בקנה מרשים, לאחר כ- 60 מטרים עולים על דרך סלולה, פונים ימינה ומיד שמאלה שוב לדרך עפר המתרחקת מהכביש.

צועדים בשטחי בריכות הדגים ההיסטוריות של קיבוץ האון, השטחים החקלאיים והנוף ייחודי וקסום. בהמשך סימון השביל פונים ימינה ומיד שמאלה ומקיפים משאבה נטושה. מנקודה זו הדרך פסטורלית, בין אקליפטוסים, קנים, סוף, מלוח ועוד מיני צומח רבים.

ממשיכים לעבר חורשת אקליפטוס נחמדה ופונים ימינה לתוך קיבוץ האון עד ליציאה מהצד השני של הקיבוץ, לכפר הנופש האון עד לאבני בטון בצורת קונוס המסמלות את סיום המקטע בשביל סובב כינרת. ממשיכים עם הסימון השחור מזרחה לתחנת הדלק.

רמת קושי: קלה, מתאים לכל המשפחה.

ראוי לציין, כי עד כה ניתן לצעוד בכ- 90% מהשביל שחובק את הכינרת ואורכו כ 53 קילומטרים. בימים אלו ממשיכים לפעול ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת לפריצת המקטעים הנוספים שישלימו את אורך השביל ל- 58 קילומטרים סביב האגם הלאומי.

שביל סובב כינרת הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת קבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, נטעו עצים, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים ועוד.