הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



תחייתו של שוק הסוכות - פארק נאות קדומים


הכפר הקדום בפארק נאות קדומים מתעורר לחיים לכבוד סוכות עם שוק עתיק בעל מראות וניחוחות מימי קדם. תערוכה מיוחדת במינה עם סוכת ענק, סוכה על עץ, סוכה שטה על סירה ועוד, בעלי מלאכה מהכפר שידגימו את שיטות העבודה של התקופה הקדומה, הפעלות, פינות יצירה טבעיות ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד סוכות 2016


שוק סוכות בנאות קדומים, צילום: זהבית דבש

לכבוד חג סוכות, בפארק נאות קדומים קם בימים אלו לתחיה שוק הסוכות המפורסם, בו מציגים בעלי מלאכה את תוצרתם המרשימה בשלל סוכות שונות ומשונות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כל דוכני השוק ממוקמים לצד מגוון סוכות, אשר נבנו על פי תיאורים מהמשנה, המסבירים על סוכות כשרות ושאינן כשרות. בין הסוכות ניתן לראות סוכה שטה הממוקמת על סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה של מעל 10 מטרים, סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל.

המראות והריחות המשכרים של השוק העתיק יסחפו אחורה בזמן, הישר אל ימי קדם. כשיכנסו האורחים בשערי השוק יקבלו אותם הסוחרים בקריאות שמחה ויציעו להם לבחון את מוצריהם ולהתארח בסוכותיהם. במהלך השיטוט בשוק יוכלו המבקרים להתרשם מדוכני תבלינים, שמני זית, נרות עתיקים, כלי מלאכה קדומים, צמר ועוד.

בתוך הסוכות, יוכלו המבקרים לצפות במלאכת היצירה המרשימה של קולעת הסלים, או להתרשם מן הכדים שיצרה הקדרית, ועל מנת לחוות עד הסוף את אווירת השוק הקדום, בדוכן התלבושת יוכלו הילדים גם להתלבש בתלבושות אותנטיות, ולהצטלם למזכרת.

אחת לשעה תחל נגינה סוערת של להקת השוק אשר תכניס מעט מוסיקה מקפיצה ושמחה להמולת השוק, ותסחף אחריה את המבקרים למרכז השוק שם יתקיים מופע מוסיקלי מרתק, המספר דרך הצלילים על יופיים של החיים.

בנוסף, בבימת החורש תתקיים ההצגה "תבלין הקסם" - הצגה משעשעת המבוססת על סיפורם של רבי יהודה הנשיא ואשתו, הקיסר הרומאי ותבלין 'מסתורי' שהקיסר היה נחוש לגלות מה הוא.


שוק סוכות בנאות קדומים, צילום: זהבית דבש

גם הדרך אל השוק תהיה רצופת חוויות, כאשר המבקרים יוכלו לבחור אחת מבין שתי דרכים המרכזיות אליו.

הדרך הקצרה והרגועה (1 ק"מ) תוביל במהרה אל השוק ותעבור בדרך ב"גורן האחים" שם יספר החקלאי מדוע חג האסיף הוא החג השמח ביותר עבור החקלאים, ולאחר מכן ב"בורג ארכימדס", בו ידגים האחראי על הפעלת המתקן כיצד הוא מתפעל את אמת המים על מנת להשקות את פרדס האתרוגים ולאחר מכן המטיילים יוכלו גם להפעיל בעצמם את הגלגל ולהזרים מים אל הפרדס הוותיק.

הדרך הארוכה יותר (2 ק"מ) תעבור גם היא בגורן האחים, וכן ב"בור היבוסי" בו יספרו על בור המים ממנו שותים הצועדים בדרך, ויוכלו לדלות מים ולבקש שנת גשמים מבורכת. התחנה האחרונה לפני השוק בדרך זו היא "סוכת ארבעת המינים" בה יציג בעל הסוכה את ארבעת המינים ויספר את הסיפור המרתק על הדרך המיוחדת בה הם "נבחרו" ועל סמליותם.

לצד השוק ממוקם אזור היצירה והמנוחה עם מתחם הקטנטנים (ג'ימבורי) ופינת יצירה מקסימה מחומרים שהטבע מספק ומחומרים ממוחזרים. עוד באותו האזור יוכלו המבקרים לרכב על סוסי פוני (בתוספת תשלום).

אורחים אשר ירצו להמשיך וליהנות מנופיו המרהיבים של הפארק יוכלו לעלות על ה"תיורית" (רכבת הפארק) ו/או לשכור אופניים ולצאת לטיול רכוב (בתוספת תשלום).

סוכות בפארק נאות קדומים
חול המועד סוכות ימים ג'-ה' 18-20 לאוקטובר, טז'-יח' בתשרי
בין השעות 9:00-17:00 (כניסה אחרונה ב-15:00)
עלות: 40 ₪ למשתתף מגיל 3
פרטים ומידע נוסף: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il