הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בית הבד של הגולן - מסע מרתק בעקבות הזית


מרכז המבקרים 'בית הבד של הגולן' - מפעל אקולוגי לייצור שמן זית, מזמין אתכם להצטרף למסע מרתק בדרכו של הזית - מן העץ, דרך האבן והמכונה, אל הצלחת וגם אל המעבדה לטיפוח העור

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: אוקטובר - דצמבר 2016


מרכז המבקרים בית הבד של הגולן. צילום:  סמדר טלמון

לרגל עונת מסיק הזיתים, בית הבד של הגולן פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם להצטרף למסע מרתק בדרכו של הזית... מן העץ, דרך האבן והמכונה, אל הצלחת וגם אל המעבדה לטיפוח העור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן. החלל הגדול, כמו לקוח מסיפורי אבירים, אוצר בתוכו פעילויות המחברות בין העבר הרחוק לטכנולוגיה עתידנית המשתמשת בזית על כל מרכיביו.


מרכז המבקרים בית הבד של הגולן. צילום:  סמדר טלמון

מרכזי המבקרים, העיקרי בקצרין והנוספים בנמל עין גב ובתל-אביב, מספרים ומדגימים בטעימה והתנסות את תהליך הפקת שמן הזית כתית מעולה מן השיטות הקדומות ועד למכונות החדישות, את סוגי שמן הזית המיוחדים למקום ואת סדרת מוצרי הטיפול והטיפוח האישי Olea essence.

הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על 'סיפור הבראשית' של בית הבד של הגולן. המבקרים מתרשמים ממכונות השמן העתיקות ועוברים אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות 'בית הבד של הגולן' ותרומתו לסביבה ולאדם. לאחר הרקע ההיסטורי, עוברים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים ויכולים לחוש את המרקם הייחודי וסגולותיו.  הסיור ממשיך לתוך


מוצרי טיפוח טבעיים, חגיגת עונת המסיק ברמת הגולן. צילום:  סמדר טלמון

המפעל ולמעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים בעולם כfrom the sea of galilee" "Olea essence.  כ- 60 מוצרים שונים פותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן. והם מחולקים לשלוש סדרות: סדרה טיפולית, סדרת אנטי אייגינג וסדרת הטואלטיקה. מעבדות בית הבד הצליחו בתהליך ייחודי (בפטנט רשום), להביא לידי ביטוי את כל חלקי הזית, השמן, מי הזית ובשר הזית בשילוב עם שמנים ארומאטיים צמחיים תוך הקפדה על שימוש בחומרים טבעיים בלבד ללא חומרי שימור ותוספים.


טעימות שמן זית במרכז המבקרים בית הבד של הגולן. צילום:  סמדר טלמון

הסיור עובר מהמעבדה דרך המפעל אל דלפקי הטעימה וההתנסות שם אפשר ליהנות מטעימות שמני הזית, וממגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים מכל הסדרות של Olea Essence שלאחריהם ניתן לרכוש את המוצרים לשימוש אישי.

משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים).
מחיר כניסה: 14 ₪
שעות פתיחה: ימים א'-ה' (כולל חול המועד) 09:00-18:00, ימים ו' וערבי חג 09:00-15:00
חניה רחבה, המקום נגיש.

מרכזי המבקרים של "בית הבד של הגולן"
קצרין, אזור התכשיה - 04-6850023 / 050-2888709.
נמל עין גב- 050-2888705
תל אביב, רח' בן יהודה 17- 050-2888715 – בתיאום מראש
אתר האינטרנט: https://www.oleaessence.com

בשנת 2010 הוכתר בית הבד של הגולן כזוכה הישראלי בתחרות העולמית לאיכות סביבה בסן פרנסיסקו, הפרס הוענק לבית הבד של הגולן בעבור "סבון הזיתים הגרגירי Olea essence" – מוצר בריא ומועיל לעור הגוף והפנים, הפותר כליל את בעיית שאריות הזית, שאריות הנותרות מתהליך ייצור השמן ובדרך כלל הופכות למפגע סביבתי, פטנט רשום בכל העולם.  מותג הבית של בית הבד של הגולן, Olea Essence, מציע מבחר מוצרי טיפוח וטיפול, קולינריה וחומרי ניקוי המבוססים על סגולות הזית וכוללים חומרים טבעיים בלבד ללא כימיקלים.