הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אירועי סוכות בכרמלים


אזור כרמלים המשתרע בין הכרמל לים, הינו חבל ארץ מרהיב ביופיו, המשלב חופים קסומים, אזור הררי ירוק, נוף טוסקני של כרמים ומטעים ומושבות יפיפיות בניחוח של פעם. בואו ליהנות משפע של אטרקציות, יקבים, תיירות חקלאית וחצרות משק, חוות סוסים, פעילות אתגרית, היסטוריה, אמנות, אירוח כפרי ומסעדות

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד סוכות 2016


טיול משפחות כרמלים, צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

אזור כרמלים המשתרע בין הכרמל לים, הינו חבל ארץ מרהיב ביופיו, המשלב חופים קסומים, אזור הררי ירוק, נוף טוסקני של כרמים ומטעים ומושבות יפיפיות בניחוח של פעם. במהלך סוכות חגיגת סתיו ושפע של אירועים בפארקים ובאתרים, חגיגות בציר היין, מוזאונים ומרכזי מבקרים. בואו להינות איתנו מרוח סתיו בכרמל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עמותת התיירות כרמלים חולשת על המרחב שבין חיפה לחדרה והיא כוללת בתחומה 8 מועצות אזוריות ומקומיות ביניהם מ.א. חוף כרמל, בנימינה, זכרון יעקב, אלונה, ג'סר א זרקא, פרדיס, וכו' . ברחבי העמותה אטרקציות מגוונות, יקבים, תיירות חקלאית וחצרות משק, חוות סוסים, אמנים וגלריות לאמנות. מלונות, אירוח כפרי ומסעדות.

מפגשים ביער - טיולי משפחות כרמלים
תיירות כרמלים מזמינה אתכם לסיורים קסומים בין הכרמל לים: טיול משוני לרמת הנדיב כולל דריכת ענבים בגת הליכה ממבצר שוני לעבר חוטם הכרמל ממנו תצפית עוצרת נשימה על חוף הכרמל והים. במהלך הטיול עצירה בגת עתיקה והכנת יין תירוש מענבי הסביבה. המשך הטיול בינות לבוסתנים ופרחי החצב והגעה לרמת הנדיב. נסיים את הטיול בשכשוך בען צור, מעין קטן המצוי בתוך פינת חמד יפיפייה. הסיור יתקיים בשבת 22.10 בין השעות 10:00-15:00. מפגש בשעה 9:30 בפארק שוני
לפרטים נוספים: 04-9841114 I 054-9005802

פסטיבל העת העתיקה בגן לאומי ונמל קיסריה
17-20 באוקטובר בין השעות 10:00-16:00
מיצגי תיאטרון, מוסיקה, לוליינות, סיפורי מלכות ועוד.
לפרטים: 077-2306300 I 077-2306303


גן לאומי קיסריה, צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

סוכות ברמת הנדיב
תעלומת כד היין המלכותי: הצטרפו אלינו לכתב חידה מרתק לאורך שביל המעיין ברמת הנדיב. בין שרידים ארכיאולוגיים לנקבת מים קדומה נפצח את תעלומת הממלכה: מה עלה בגורלו של כד היין. בדרך נפגוש דמויות, כל אחת והסיפור שלה ואלה יעזרו לכם לפתור את החידה. מוזמנים להגיע לחוויה משפחתית מעשירה בלב הפארק. הרכב מוזיקלי, מפגש עם שחקנים, ומעגל מתופפים. הפעילות תיערך בחול המועד סוכות, בתאריכים 19-20 באוקטובר ימים רביעי–חמישי בשעות 11:00-16:00
הכניסה והפעילות ללא תשלום.
לפרטים נוספים: 077-2306395 www.ramathanadiv.org.il

לרוץ אל המיליון בטכנודע - מדע מסביב לעולם
משחק מדעי- גאוגרפי מרתק לכל המשפחה בחול המועד סוכות. ימים ג'-ה' 18-20 באוקטובר בין השעות 9:00-16:00 הצטרפו אלינו למסע מדעי סובב עולם וחוצה זמן על גבי יבשות ואיים עד לקו הסיום. בשלב הראשון יכנסו המבקרים למתחם פעילות ייחודי בו יעברו בין ארצות, יבצעו משימות מדעיות מאתגרות בדרך להשלמת מפת המסלול – מאיטליה של תק' הרנסנס דרך חופי הוואי, מערבות הקרח של איסלנד ועד מגדל אייפל בפריז. כל משימה היא עוד צעד לקראת קו הסיום. בשלב השני, לאחר שהשלמתם את משימות המסע בואו להתמודד על הפרס והתואר הזוכה הגדול של המירוץ למיליון בטכנודע – בחידון "המדע מאחורי המסע"- חידון אינטראקטיבי בהשתתפות הקהל הכולל ניסויים והדגמות מדעיות אשר יחשוף את העקרונות המדעיים מאחורי המשימות שביצעתם. הרמז שלכם כבר מוכן במעטפה, המירוץ מיד מתחיל ! בנוסף: פארק ומוזיאון המדע - לגעת להתנסות ולהבין: לנגן בצ'לו ענק, להשיט סירות בכוחה של השמש, להשתעשע בלונה פארק פיזיקאלי, לגלות את סודותיה של אלומת האור, לפענח את סוד מגדלי האנוי .פארק ומוזיאון המדע הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע, דרך חוויה פעילה ומעשירה לכל המשפחה. לתוכנית הפעילות המלאה ולרכישת כרטיסים: : www.technoda.org.il ובטלפון:077-2306344
רח' הרב ניסים 2 חדרה. צמוד לכביש החוף, חנייה חופשית במקום.


טכנודע, צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

ים כרמל - מרחב אטרקציות ביער עופר
אתר "ים כרמל" מזמין אתכם להשתעשע בשלל אטרקציות לכל המשפחה  עם שפע פעילויות אתגריות, לחגוג אירועים וליהנות מימי גיבוש עסקיים גדושים בשלל פעילויות ואירוח. ים כרמל משקיף אל נוף מרהיב ועוצר נשימה של חורש טבעי אל מול הכחול של הים התיכון. באתר מגוון אטרקציות: מגלשת הרים אקסטרימית בתוך היער, מסלול אבובים יבש, אומגה, קיר טיפוס, גשרי חבלים באויר ועוד.
ליצירת קשר ושעות פתיחה: טלפון: 077-2306357 www.yamcarmel.co.il
כתובת: יער עופר, חוף הכרמל (מול מושב צרופה)מצאו אותנו ב-WAZE: ים כרמל

חווית הרוכבים
נופש מושלם למשפחות בלב הכרמל הפסטורלי. מתחם פעילויות אקסטרים וקמפינג "סוויטה בטבע"
רכיבה על סוסים I נהיגה ברכבי שטח I אומגה בלב היער
מסעדת בוקרים בשרים על האש I קמפינג VIP מפנק במיוחד
בועות סבון I מגלשת מים I מעגלי מתופפים ועוד...
אתר חווית הרוכבים, צומת בית אורן להזמנות: 077-2306340 II אתר: www.bateva.org.il

בתים פתוחים ברובע העתיק של הכפר הדרוזי עוספיא
על רכס הכרמל מול ירוק משגע ונוף ים יפיפה, שוכן בשלווה הכפר הדרוזי עוספיא, הידוע במסורת מפוארת של קבלת אורחים.
אתם מוזמנים להתענג על מאכלים מסורתיים ולשמוע את סיפורה המרתק של העדה הדרוזית. הסיור מלווה במדריך דרוזי עם חיוך גדול ואהלן וסהלן לבבי ומתנהל לאורכו של הרובע העתיק והיפהפה של עוספיא. בסיום הסיור ביקור וארוחה בבית משפחה דרוזית. אחרי הכרות קצרה עם אם המשפחה היושבת כבר למרגלות הטבון נוזמן אל ה"מדפה" חדר האורחים של המשפחה והחדר יתמלא במגשים ענקיים עמוסים כל טוב באוכל מהמטבח הדרוזי האותנטי. הארוחה כשרה עם תעודת כשרות ומשגיח כשרות נוכח במקום.
סוכה כשרה במקום! האירוח בתיאום מראש בלבד: 077-2306328
מותנה במינימום 15 איש.

טיולי אופניים בבנימינה
תחנת האופניים בבנימינה מזמינה אתכם לטיולי אופניים חווייתיים לכל המשפחה.
לכיוון מזרח רכיבה לאורכו של נחל התנינים בתוך שטח חקלאי פסטורלי של כרמים ומטעים
והמשך לאתר מי קדם. לאורך הדרך עצירה במספר מעיינות ופינות חמד. לכיוון מערב רכיבה דרך אתר שוני עד לחוף הים. כל המסלולים נוחים ומסומנים ומותאמים לרכיבה משפחתית.
במקום אופניים עם כסאות לילדים. לפרטים: 077-2306316


טיולי אופניים בבינימינה, צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

מוזיאון ינקו דאדא בכפר האמנים עין הוד
מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה.  במוזיאון נמצאת תצוגת קבע המוקדשת ליצירתו של האמן, ובחללי תצוגה נוספים מוצגות תערוכות מתחלפות: בוריס לוריא No!, אורן פישר "שוק התקווה".
פעילות מיוחדת לחגי תשרי 2016
פעילות המעבדאדא - מרחב יצירה חוויתי לכל המשפחה לילדים מגיל 4
אטרקציה ייחודית המיועדת לילדים מגיל 4 ועד 104 בה מוזמנת כל המשפחה, ילדים, הורים וסבים להיכנס לנעליו של אמן דאדא, לפרוץ את גבולות האמנות המקובלים וליצור כאוות נפשו בסיום הביקור יוכל כל משתתף לכתוב משאלה סודית או ברכה לכבוד השנה החדשה ולהוסיף לעץ הברכות והמשאלות שלנו!
סדנת סימניות - סימניה ליומן או לספר מחומרים שונים ומגוונים שהיא בעצם מחווה ליצירתו של מרסל ינקו בעקבות סיור מודרך בתערוכה "Late Dada".
קישוטים לסוכה - קישוט דאדאיסטי לסוכה בצורה של ספירלה. תמונות, אותיות, משפטים שהתבלבלו יקשטו את סוכתכם ויהפכו לשיר חג קצת אחר.
הסדנאות מלוות במדריכה מצוות המוזיאון וכלולות במחיר הכניסה למעבדאדא
הפעילויות יתקיימו בערב חג סוכות וחוהמ"ס 25.10-16.10 בשעות 10:00 ו 12:00
עלות (כולל כניסה למוזיאון): ילד: 30 ₪, מבוגר 25 ₪
סדנת הכנת בובות מבד: בחוהמ"ס בימים שלישי וחמישי 18.10; 20.10 בשעה 11:30
סדנה של הכנת בובות קטנות ומיוחדות מבדים צבעוניים ללא תפירה.
עלות: 35 ₪ למשתתף I 55 ₪ למשתתף כרטיס משולב עם פעילות במעבדאדא
לפרטים: 077-2306383 www.jancodada.co.il

טוק טוק אלונה
אטרקציה משפחתית חדשה בפארק אלונה! טיול משפחתי ברכבי גולף בתוך נוף טוסקני יפיפה של מטעים כרמים ושדות. בילוי משפחתי מהנה ומגבש. במהלך הטיול עצירה בפינות חמד למנוחה ותצפית על הנוף הפסטורלי הנפרש מלוא העין.
לפרטים: 077-2306325


אטרקציות משפחתיות בפארק אלונה, צילום: : באדיבות עמותת התיירות כרמלים

משחק לילה חווייתי במחנה המעפילים עתלית
בואו להתרגש מלילות לבנים במחנה המעפילים עתלית. מפגש עם סיפורי מעפילים, מסלול הליכה בחוף הים, היתקלות במארב בריטי והגעה לארץ המובטחת.
הפעילות תתקיים בתאריכים: 19.10 ו 20.10 בתיאום מראש בלבד!
משך הפעילות: שעתיים וחצי. עלות למשתתף: 50 ש"ח.
מותנה במספר משתתפים.
לפרטים: 077-2306311

חופשה בטבע בהר יללת התנים
החווה האקולוגית "הר יללת התנים" מזמינה אתכם ליהנות משקט, שלווה והרבה אוויר טוב. האירוח בחווה כולל בריכות שכשוך מרעננות, מתחמי זולה מוצלים עם ערסלים ונוף מלוא העין.
אז ארזו לכם סל פיקניק ובואו ליהנות מחופשה נפלאה!
לפרטים: 077-2306330 בתיאום מראש

מחנה המעפילים עתלית
סיור מרתק במחנה המעפילים בין הצריפים המשוחזרים ומתקני המחנה. שיאו של הביקור באוניה גלינה המספרת את סיפורם הבלתי יאמן של המעפילים שעלו לארץ ישראל. הסיורים בתיאום מראש בלבד. 077-2306345

מי קדם - פארק אלונה
סיור מרתק באתר מי קדם לאורך מפעל המים המופלא של קיסריה העתיקה, שהוקם בתקופה הרומית - הביזנטית, על מנת לספק מי שתייה ומים לחקלאות לתושבי עיר הנמל הגדולה- קיסריה.במהלך הסיור ייהנו המבקרים ממסע רטוב והרפתקני בתוך נקבת המים הנמצאת מתחת לפני האדמה. הסיור בנקבה מלווה בהדרכה ובסרטון קצר לפני הירידה לאמה. יש להצטייד בפנסים, נעלי הליכה במים ובגדי החלפה.
גובה המים עד 70 ס"מ.
שעות פתיחה: א'-ה 9:00-16:00 יום ו' 9:00-13:00
לפרטים נוספים: 077-2306345 www.meykedem.com


צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

פארק הדייג מעין צבי
פארק הדייג מעין צבי ממוקם בין בריכות הדגים ולצידו של נחל דליה. במקום מגוון פעילויות לכל המשפחה: טיול טבע וצפרות: טיול רגלי עצמאי בין בריכות הדגים ועד לחוף הים. דייג: דייג חווייתי בבריכות הפארק ובנחל דליה הסמוך כולל דיג דגיגונים לילדים. ניתן להביא ציוד דייג אישי או לשכור במקום. חדש! ביקור מרתק בחוות הפרפרים שנפתחה במקום. פעילויות לילדים: ג'ימבורי, בימבות, מתנפחים, פינת חי, רכיבה על חמור, גשר וסולם חבלים, אומגה, סירות, בריכות שכשוך ומגלשות מים. פיקניק: ניתן להתמקם על המדשאות המוצלות, להוציא את המטעמים שהבאתם מהבית וכמובן לעשות "על האש". שולחנות וכסאות פזורים במקום. פתוח בכל יום בין השעות 8:00-17:00
לפרטים: 077-2306319

חוויה מוזיקלית מיוחדת במינה במוזיאון ניסכו בעין הוד
מוזיאון ניסכו בעין הוד מזמין אתכם לחוויה מיוחדת במינה לכל המשפחה. מפגש מרתק עם ניסן ואוסף תיבות הנגינה המרהיב שלו מכל רחבי העולם. המוזיאון מכיל תיבות נגינה עתיקות וכלי מוזיקה מכנים, חלקם בני למעלה ממאה שנה! המוזיאון פתוח בכל יום בשעות 10:00-16:00. בכל שעה עגולה סיור מוזיקלי מודרך, חוויתי ומיוחד לכל המשפחה. בסיור זוכים לראות ולשמוע את שלל תיבות הנגינה, אורגנים, פסנתר אוטומטי,פטיפון וכלים נוספים ומיוחדים שנעלמו מהעולם ואת חלקם אפילו תזכו להפעיל במו ידיכם. לפרטים: 077-2306358
פעילות חוויתית למשפחות במוזיאון המזגגה
17-20 אוקטובר בין השעות 9:00-16:00 סיורים במוזיאון ופעילות כתב חידה לכל המשפחה.
בנוסף במקום, תערוכות חדשות של אמני זכוכית.
לפרטים: 077-2306319

סוכות בחצר ראשונים בעין שמר
בתאריכים: 18-22/10בין השעות 10:00-16:00 יום שישי 21.10 10:00-14:00
התנסות במסיק זיתים והפקת שמן זית בבית בד מראשית המאה. פעילות יצירה לחג, סיור בעגלה רתומה לטרקטור בקיבוץ של היום, ביקור במוזיאון הטרקטורים, אפיית לחמניות ריחניות וביקור במוזיאון לראשית ההתיישבות.
במקום סוכה לרשות האורחים. לפרטים נוספים: 077-2306394

הכנסת לחמניות במוזאון חצר ראשונים בעין שמר, צילום: באדיבות עמותת התיירות כרמלים

חוויה יפנית בעין הוד
מפגש חוויתי למשפחות, בבית משפחת ימגוצ'י בכפר האמנים עין הוד. במהלך המפגש נכיר את הבית היפני המסורתי והמנהגים במשפחה, נדגים לבישת קימונו, נלמד על הכתב היפני המיוחד, נתנסה באמנות קיפולי הנייר ונשתתף בטקס תה מסורתי. מתאים לילדים מגיל ארבע ומעלה. הסדנה תתקיים בראש בשנה 4.10 ובשבת 15.10 בשעה 11:30 בהרשמה מראש בטלפון: 077-2306307
בין פסלים ובין צלילים - מופע מוסיקלי ייחודי מופע מוסיקלי של האמן היפני נובויה ימגוצ'י בכלי נגינה יחודיים הלוקחים את המשתתפים למסע בין צלילים קסומים. נובויה, פסל ומוסיקאי היוצר את כלי הנגינה בעצמו, יספר על יצירותיו, כיצד הופך החומר לצליל וינגן מגוון קטעים בסגנונות שונים מאפריקה ועד יפן: סטיל- פאן שמקורו בטרינידד, עודו- כלי הקשה מאפריקה, קלימבה - כלי פריטת יד אפריקאי, קסילופון עץ ומתכת ועוד. המופע יתקיים בשבת 1.10 בשעה 12:30 בסדנאות האמנים בקיבוץ עין כרמל. כרטיסים בתיאום מראש: 050-9843045

מוזיאון אוצרות קיסריה
בליבו של קיבוץ שדות-ים, שוכן האוסף הגדול ביותר של האוצרות שנמצאו ברחבי קיסריה. בביקור במוזיאון נחזור בזמן ונחייה את הוואי החיים בקיסריה. במה השתמשו בחיי היום-יום: מטבעות, תכשיטים, משחקי ילדים, כלי מטבח ועוד.
פעילות מיוחדת לסוכות 18-20 באוקטובר בין השעות 10:00-15:00
חייהם של בני ישראל במדבר, ארבעת המינים ופעילות יצירה.
הפעילות בתשלום: 29 ₪ לילד. 11 להורה.
לפרטים נוספים: 077-2306323 Iwww.caesareamuseum.com I

פעילות למשפחות במרכז המבקרים לבידו בזכרון יעקב
לבידו, חברה ישראלית לשמנים וטיפוח טבעי, מזמינה אתכם לחוויה נפלאה במרכז המבקרים במדרחוב בזכרון יעקב והיכרות עם נפלאות השמנים ותרומתם
לחיים בריאים, יפים ונכונים יותר.
פעילות מיוחדת למשפחות: סדנאות מעשיות לרקיחת מוצרי טיפוח טבעיים: בושם / שמן מרפא / קרם טבעי / מפיץ ריח ארומטי.
בנוסף, מארזי מתנה מפנקים לחגים במחירים מיוחדים.
הפעילות בהרשמה מראש: 077-2306332

מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב
כניסה חינם וסיורים מודרכים בחול המועד סוכות בחסות העמותה "יד לעלייה הראשונה במושבות" ומשפחת איזקסון. הפעילות תתקיים בימים ג' -ה' 18-20.10 בין השעות 9:00-17:00 וביום ו' 21.10 בין השעות 9:00-14:00.
הפעלות למשפחות : צילום בתלבושות תקופתיות,חידון הבית של פעם - "מגלי העבר" - הרפתקאה לילדים בגיל 6-12 הפעילות בתשלום של 10 ש"ח בלבד למשתתף. קבוצות מאורגנות בתיאום מראש. לפרטים: 077-2306331

גיפ חיון לאסוף חוויות מן הטבע
טיולי גיפים מסעירים, בכרמל, רמות מנשה ובקעת הנדיב. נסיעה חווייתית לאורך יערות ירוקים ואדיות ומעברי נחלים. העפלה אל נקודות תצפית עוצרות נשימה. במהלך הטיול הסברים על החיים בכרמל.
לפרטים נוספים: 077-2306314

לפרטים נוספים אל אירועי חול המועד סוכות
אתר כרמלים www.carmelim.org.il