הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



צעדת הגלבוע חוגגת יובל


כ-15 אלף איש מהארץ ומהעולם צפויים לצעוד בנופי הגלבוע הקסומים, בצעדה הבינלאומית היחידה בארץ, שתציע 3 מסלולים מרהיבים ומהנים למיטבי לכת ולכל המשפחה, פעילויות ואטרקציות לילדים, מוסיקה חיה וריקודים, מעגלי מתופפים, חלוקה של פירות טריים, פיתות בטאבון ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 8-9.4.2016


צעדת הגלבוע, צילום: שחר תמיר

המועצה האזורית הגלבוע תקיים השנה אירוע מיוחד לרגל 'צעדת הגלבוע' המסורתית והבינלאומית היחידה בישראל, שחוגגת השנה 50 שנים להיווסדה. הצעדה תתקיים בשיא פריחתה של שמורת הר הגלבוע העשירה בצמחייה ופרחים רבים, במשעולים ציוריים ובנקודות תצפית הצופות לנוף פנוראמי מהיפים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הצעדה, על שם הרמטכ"ל רא"ל משה לוי, תכלול 3 מסלולים, ברמות קושי משתנות: מסלול משפחתי באורך של 6 ק"מ, מסלול עממי של 13 ק"מ ומסלול בינלאומי אשר יימשך לאורך של 20 ק"מ מידי יום, ובסך הכל 40 ק"מ, על פי תקנות בינלאומיות מחייבות. בין המשתתפים ניתן יהיה לראות צועדים מכל רחבי העולם ומכל הגילאים. השנה ישתתפו צועדים מהמדינות גרמניה, אוסטריה, ליטא, אנגליה, צרפת, הולנד ועוד ובסך הכל צפויים להשתתף בצעדה כ-15 אלף איש.

נקודת היציאה והסיום תהיה בגן הלאומי מעיין חרוד, שם יתקיים גם הפנינג לכל המשפחה עם מוסיקה חיה ומגוון פעילויות כמו קיר טיפוס חווייתי, אומגה, דוכני מזון מגוונים, סדנאות יצירה מחומרים טבעיים, הפעלות לילדים, ריקודי עם ועוד.

במהלך המסלולים השונים עוברים באתרים מדהימים וייחודיים ברחבי הגלבוע כמו העמק הנעלם, כתף שאול, הר ברקן, מצפה וינה ועוד.

ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור: "ייחודה של הצעדה היא בשילוב ערכי ונופי החקלאות וההתיישבות של מדינת ישראל, לצד נופים מרהיבים שיש רק אצלנו בגלבוע, המשלב עמק, שדות מוריקים והרים פורחים. החיבור ההרמוני בין הטבע והאוכלוסייה הרב גונית, הוא שמייחד את הגלבוע ואני מזמין את כולם לבוא וליהנות מזמן איכות בגלבוע".

בין המשתתפים בצעדה יהיה ניתן לראות קבוצות משותפות של יהודים וערבים, קבוצות ממגוון מדינות בעולם, צועדים בעלי צרכים מיוחדים, קבוצות עובדי החברות המובילות במשק כגון "רפאל" ו"טבע" ואפילו קבוצות של גני ילדים, שיגיעו לצעוד יחד במסלול המשפחתי.

לאורך המסלולים, מעבר לנופים המרהיבים, יתקיימו גם שלל אטרקציות כגון להקת מתופפים, פירות אביביים בחלוקה חופשית, בני נוער שיכינו במקום פיתות בטאבון עבור הצועדים ועוד.

צעדת הגלבוע היא מהצעדות הראשונות שנוסדו בארץ, אשר הפכה במרוצת השנים לשם דבר ברמה בינלאומית, בין היתר בשל משאבי וערכי טבע נדירים, הגלומים בהרי הגלבוע ובעמק חרוד, לאורכם יעברו שלושת מסלולי ההליכה. הצעדה הראשונה התקיימה בשנת 1966 בהשתתפות כ- 2600 משתתפים, ועם השנים הגיעו יותר ויותר צועדים, מקהלים מאוד מגוונים.

ביומה הראשון של הצעדה (יום שישי, ה-8/4) יצעדו ילדי הגלבוע לצד תושבי האזור ואורחים. כמו כן, ייפתח באותו יום גם המסלול הבינלאומי. ביום שבת (9/4) יתקיימו מסלולים פתוחים לקהל ושלל פעילויות בנקודות היציאה והחזרה של הצעדה.

הסעות ללא תשלום אל המסלולים יצאו מנקודת המפגש במעיין חרוד. מדליות לצועדים וגביעים לקבוצות יחולקו בסיום הצעדה למי שיעבור דרך כל תחנות המסלול.

צעדת הגלבוע הבינלאומית
8-9 באפריל
נקודת מפגש בגן הלאומי מעיין חרוד
יציאה בין השעות 6:30-10:00
מחיר: 35 ₪ למשתתף (מגיל 3), 25 ₪ לקבוצות של מעל 20 איש
פרטים לגבי הרשמה ועדכונים בדף ה- www.facebook.com/hagilboa