הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל שמן הזית ה-1 בנגב


חגיגה של טעמים וניחוחות של שמן הזית בלב בית הבד וטעימות מטובי יצרני שמן הזית מכל האזור. השף פרנק אזולאי במופע קולינארי בשילוב מתכונים וטיפים לבישול. מופעי מוזיקה, הגשת מנות מיוחדות עם שמני זית במסעדות נבחרות, סיורים חקלאיים במשקים החקלאיים ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 4-6.12.2014



ענף הזית במועצת הצמחים ועמותת התיירות שקמה-בשור יקיימו השנה לראשונה את פסטיבל שמן זית הישראלי בנגב, במסגרת חגיגות 'ראשון המסיק'. במהלך הפסטיבל יתקיימו מופעי מוזיקה, במסעדות נבחרות יוגשו מנות מיוחדות עם שמני הזית של האזור וייערכו סיורים חקלאיים במשקי האזור.

פסטיבל 'ראשון המסיק' יתקיים השנה לראשונה בנגב לאור העובדה שהנגב הפך בשנים האחרונות ליצרן משמעותי ואיכותי של שמן זית ישראלי, הודות לפיתוח ייחודי של חוקר שמן הזית, פרופ' שמעון לביא וצוותו, המאפשר גידול זיתים ובאזורים שחונים בארץ ובעולם - באמצעות השקיה בטפטוף, וכמו כן לאות הזדהות עם מגדלי השמן בדרום, שהתמודדו בקיץ האחרון עם המצב הביטחוני הקשה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שמן זית 'ראשון המסיק' הוא שמן ביכורים, שלא עבר סינון והצללה לאחר העצירה. זהו השמן הראשון המופק ומשווק בעונה, אשר מוכר בזכות טריותו וטעמו הדומיננטי. לשמן ארומה מיוחדת בעלת טעמים עזים של פירות הזית הצעירים.

מסקר שערך לאחרונה ענף הזית במועצת הצמחים, אשר בחן את אפיוני הצריכה ומעמדו של שמן הזית הישראלי בשוק המקומי, עולה כי 93% מהאוכלוסייה במדינת ישראל משתמשים בשמן זית, 60% מהם משתמשים בו באופן יומיומי. מהסקר עולה כי 74% מהאוכלוסייה מעדיפים שמן זית מתוצרת מקומית על פני השמן המיובא.

הפסטיבל שמתקיים במסגרת אירועי 'חורף חם' בחסות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, יחל ביום חמישי 4.12.14 ויסתיים ביום שבת 6.12.14.

יום חמישי - 4.12.14, החל מהשעה 21:00:
• במסעדת "ארטישוק" במושב גיאה - מופע ג'אז.
• במסעדת "סינס" באזור התעשייה שער הנגב - מופע ספרדי-לטיני.
במסעדות יוגשו מנות מיוחדות המתבססות על טהרת שמני הזית של האזור.

יום שישי - 5.12.14, בין השעות 09:00- 15:00:
חגיגות ראשון המסיק ב"ביתן הבד" במושב יושיביה.
האירוע יכלול: עמדת טעימות שמן זית, הרצאות על שמן זית ואיכותו, מופע מוזיקלי, שוק חקלאי, סיור והדגמה בבית הבד, עמדות מכירה של שמן זית ישראלי ומוצריו (קוסמטיקה, כלים וכד') וכן יריד תוצרת האזור.

יום שבת - 6.12.14:
• במשק צאן צאלה - מופע יווני וטעימות של גבינות ושמן זית.
• במבוך מרים בניר משה - מופע של שף שחקן וסיור מודרך.

אירוע סיום הפסטיבל במוצאי שבת, החל מהשעה 20:00 - מופע מוזיקלי של הזמר פרננדו במסעדת "מידס" בברור חיל, שתגיש אף היא מנות מיוחדות על בסיס שמני הזית של האזור.

פרטים על כל האירועים ניתן למצוא באתר : https://www.habsor.co.il/olive  ובאתר ענף הזית: https://www.oliveboard.org.il

מנהל ענף הזית, ד"ר עדי נעלי: "החלטנו לחגוג השנה, לראשונה, פסטיבל שמן זית ישראלי בנגב כדי להוקיר את מגדלי השמן בנגב שעושים חיל חרף תנאי אקלים לא פשוטים, ולהזדהות עימם לאחר שהתמודדו בקיץ האחרון עם תנאים ביטחוניים קשים. אנו מזמינים את המוני בית ישראל לבוא לטעום שמן טרי ובריא, להנות ולהשתתף בחגיגות".