הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



''כנפיים'' - תערוכת צילומי בעלי כנף וחי בגליל


התערוכה שמוצגת במסגרת פסטיבל 'חורף של ציפורים' נועדה לעודד ולתת ביטוי והערכה לצלמים חובבים. בתערוכה במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי, מציגים כ-25 צלמים, אשר מתייחסים כל אחד בדרכו אל הטבע, ובעיקר אל בעלי הכנף שבו

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 6-28.12.2014

תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילום- איריס גל
תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילמה: איריס גל

''כנפיים'' - תערוכת צילומי בעלי כנף בגליל מוצגת בימים אלו במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, במסגרת פסטיבל "חורף של ציפורים" 2014 שנערך ביזמת הרשות לפיתוח הנגב והגליל ובשיתוף החברה להגנת הטבע קק"ל וקבוצת חברות שמעוני יבואני פוג'י. 

המוזיאון לצילום בגן התעשייה תל חי שהינו מרכז תרבותי אזורי, מייצג את תפיסתו של סטף ורטהימר הדוגלת בחשיבות היצירה באמנות, בתעשייה, בחינוך ובתרבות. המוזיאון משתתף כבכל שנה בפסטיבל חורף של ציפורים במסגרת יחסי הגומלין הקהילתיים הכורכים את המוזיאון וסביבתו. המוזיאון לצילום הינו היחיד בארץ המוקדש כולו לצילום ומוצגות בו תערוכות מתחלפות של טובי הצלמים בארץ ובעולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"כנפיים" היא תערוכה שנועדה לעודד ולתת ביטוי והערכה לצלמים חובבים אשר תורמים להעלאת המודעות והחשיבות של הטבע ועולם החי ולשמירה על ערכי הסביבה. ההיענות להשתתפות בתערוכה הייתה רבה. הוגשו עבודות של למעלה מחמישים צלמים ולאחר הליך בחירה ומיון מקצועי נבחרו להציג עשרים וחמישה צלמים, אשר מתייחסים, כל אחד בדרכו, אל הטבע, ובעיקר אל בעלי הכנף שבו.

תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילום: רוני אלוש
תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילום: רוני אלוש

בתערוכה, שעניינה צילום טבע תיעודי, נבחרו כשישים תצלומים מגוונים שמאפשרים לצופה לעקוב אחר נקודות מבט ופתרונות אישיים, ראייה מקורית, הצעות לסדר היום, יישומי מציאות על גווניה, מקורות ההשראה, עומק של לימוד ומניפה של התנסויות.

"הרצון לחפש אחר ביטוי למגוון אמיתות אישיות, הרצון להנכיח את השונה, הרצון לנדוד על פני מרחבי ארץ, הרצון לגלות את החדש ולהתחבר אל המית הלב של הבלתי מוכר – הוביל אותנו לתור אחר צלמים שהצילום מהווה עבורם מקור השראה יומיומי ולאפשר להם קבלת במה" מציינת חיה אור, מאוצרות התערוכה.

הצופים, נחשפים באמצעות חלל המוזיאון לשונה והשווה הקיים בין הצלמים, אשר הפכו לקבוצה חברתית מובחנת באמצעות הצגתם בתערוכה, ומאפשרים הצצה אל הטריטוריה של בעלי הכנף בעמק החולה ובצפון בכלל מנקודת מבטם הם, כשוחרי צילום וטבע.

תערוכת 'כנפיים' במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי, צילם: יעקב שרת
תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילם: יעקב שרת

הצילום הזוכה במעמד פתיחת התערוכה יזכה בפרס אשר  יוענק לצלם על ידי קבוצת חברות שמעוני יבואני פוג'י.

פתיחת התערוכה: 6 בדצמבר בשעה 13:00
נעילה: בתאריך 28 בדצמבר 2014

המוזאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי
04-6816702, www.omuseums.org.il

תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילמה: נורית פרח
תערוכת 'כנפיים' במוזיאון לצילום בתל חי, צילמה: נורית פרח