הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול משפחתי ביער הרקפות


בחלקו הדרומי של הישוב כוכב יאיר נמצאת חורשת אורנים קסומה על גבעה שבה שרידי יישוב קדום. ביער הקטן שנראה כאילו נלקח מהאגדות, תוכלו לפגוש במרבד נדיר של אלפי רקפות יפיפיות. במהלך הטיול אפשר לעצור לפיקניק, ולסיום מומלץ לבקר ב'חי בר'

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה


יער הרקפות, צילום: אלברט קשת

בימים אלה, בשיא עונת הפריחה, במועצה מקומית כוכב יאיר מזמינים אתכם לגלות יער קטן, ממש כמו מהאגדות, שנמצא רק 20 דקות נסיעה מהמרכז. בחלקו הדרומי של היישוב כוכב יאיר נישאת חורבת נשה – חורשת אורנים מקסימה על גבעה עגולה שעליה שרידי יישוב מימי ממלכת ישראל ומהתקופה הרומית. למרגלותיה, פורחות בחורף אלפי רקפות במרבד נדיר ויפהפה של אלפי רקפות! נשוטט ביניהן, בצל עצי האורן, ונתרשם מבורות המים והמתקנים החקלאיים העתיקים. אפשר גם לעלות לראש הגבעה, שעליה נבנה מצפה לזכר שני אחים בני כוכב יאיר, שנפטרו בנסיבות טראגיות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הגעה: מגיעים למחלף אייל בכביש 6 ופונים לכביש 551 לכיוון כוכב יאיר. נוסעים עד צומת טי, שבו פונים שמאלה לכביש 444. נוסעים כ- 1.8 ק"מ ופונים ימינה לכוכב יאיר. עולים בכביש, חולפים על פני מחסום הכניסה, חולפים על פני כיכר גדולה ולאחר 700 מטר מגיעים לכיכר נוספת שבה פונים ימינה ל"דרך הפרחים". עולים בכביש שמתעקל שמאלה, עוברים את הכניסה לבית העלמין שמשמאל ומתחילים לראות מרבדי רקפות בחורשת האורנים שמימין. כעבור 600 מטר פונים שמאלה ל"דרך המרכז" ומחנים את הרכב.

המסלול: מהחניה נחזור לדרך הפרחים, נחצה את הכביש וניכנס לחורשת האורנים שם נראה שלט אודות חורבת נשה. נלך בשבילים צרים ומסודרים בין עצי האורן והרקפות. במהרה נראה משמאלנו בור מים עתיק ששימש את תושבי היישוב הקדום. נעלה בשביל, ותוך דקה נגיע לבור המים העליון, שעל פתחו מוצבת אבן חוליה עגולה ויפה. נוכל ליהנות ממסלול מעגלי בחורשה או לעלות לתצפית מראש החורבה. במהלך הטיול ניקח הפסקה ונעצור לטובת פיקניק משפחתי ומפנק, על רקע הנופים הקסומים של היער. לסיום, אפשר לבקר ב"חי בר" הנמצא סמוך ליער הרקפות, מעבר לכביש בכניסה לחניון שבו חנינו.

כוכב יאיר הוא יישוב קהילתי בשרון המזרחי, שנוסד ב-1986 ואוחד ב-2003 עם היישוב צור יגאל, שהוקם ב-1991. בתכנון היישוב הושם דגש על איכות סביבה וחיים, כאשר כל הבתים הם צמודים לקרקע, חלק גדול מהרחובות הם "רחובות הולנדיים" שקטים ללא מוצא, התשתיות עוברות מתחת לפני-האדמה והיישוב התברך בחורשות ובגנים רבים שבהם שוכנים מספר אתרים ארכיאולוגיים.