הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הערבה הפתוחה - אירוע הטיסנים 2014 יוצא לדרך


מאות מחובבי ענף התעופה בארץ יגיעו למנחת עין יהב בערבה למפגן טיסנים מכל הגדלים והצורות. בערבה מזמינים אתכם ליהנות מיומיים רצופים של תחרויות ומופעי טיסנים כולל הטסות אקסטרים לצד הפנינג ססגוני אמיתי, חוויה לכולם ובוודאי לחובבי הטיסנים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: סוף השבוע 28.2.2014 ו-1.3


צילום: תיירות ערבה

בסוף השבוע 28/2 ו-1/3, יצבעו שמי הערבה בשלל גוונים כאשר מאות מחובבי ענף התעופה בארץ יגיעו למנחת עין יהב למפגן טיסנים מכל הגדלים והצורות, שיפלחו את שמי הערבה ויובלו אחר ידיים מיומנות ומקצועיות שינחו אותם. בערבה מזמינים אתכם ליהנות מיומיים רצופים של תחרויות ומופעי טיסנים כולל הטסות אקסטרים לצד הפנינג ססגוני אמיתי, חוויה לכולם ובוודאי לחובבי הטיסנים.

יומיים של אקסטרים באוויר וביבשה. ביום שישי, 28/2/14 בין השעות 09:00-15:00 יתקיימו שתי תחרויות ארציות ה- PAM XTREME , תחרות ססגונית פריסטייל ברמה בינלאומית של טיסנים שמקורה בארה"ב ותחרות ה- F3N במסוקים. בשתי התחרויות יתחרו טובי הטיסנאים והמסוקאים בארץ.

ביום שבת, 1/3 בין השעות 09:00-15:00 יתקיים מפגן ראווה שיכלול טיסני דגם של מטוסים ומסוקי עבר, מסוקים בהטסת אקסטרים, טיסני מנוע סילון, צוותים אווירובטים, טיסנים מיוחדים מהארץ ומהעולם, מופעים עוצרי נשימה באוויר שכמותם רואים רק פעם בשנה. להנאת הקהל יעמדו דוכני מזון, מתקנים מתנפחים לילדים, אוהלים מוצלים, מופע אופנועי אקסטרים המרחפים באוויר בשליטת רוכבים מהטובים בארץ. האירוע יתקיים במנחת עין יהב שבערבה, 20 ₪ כניסה לאדם.

מרגישים את השינוי באוויר

החורף בערבה נתפס בתודעה המקומית בהקשרים חיוביים. מזג האוויר מאיר לנו פנים, העונה החקלאית בשיאה והמדבר רוחש מטיילים וחיים. אירוע "הערבה הפתוחה", יחד עם אירועים נוספים בחיי הערבה כדוגמת "היום הפתוח" במו"פ תחנת יאיר, יוגה ערבה ופסטיבל הקולנוע "סרטים בערבה", הם תוצאה של מהלך לחשיפה מקסימלית של הערבה ופוטנציאל התיירות שלה, בפני תיירים ויזמים מהארץ ומחו"ל.

לפני 14 שנים, בשנת 2000, בשלהי קיץ לוהט על מסלול הטיסה בעין יהב, ישבו מספר מטיסי טיסנים ושוחחו על הרצון לקיים מפגש טיסנאים והטסות ארצי, עם כל המכורים לנושא מכל הארץ. המטרה הייתה, אומר גלעד לבני, לשעבר מנכ"ל החברה לפיתוח ובניין הערבה ואחד מהוגי הרעיון, ליצור אתר אידיאלי לחובבי הטיסנאות בארץ ללא הפרעות בתדרי הרדיו או סכנת תעופה, בשל אזורי אוכלוסייה צפופים כמו במרכז הארץ.
למעשה, להפוך את הערבה התיכונה לפארק גדול שבו יוכלו חובבי טיסנאות מאירופה לנפוש בערבה, ליהנות מתנאי ממזג אויר מצוינים בחורף ולהטיס טיסנים. עם השנים, הפך מפגן הטיסנים לשם דבר בארץ ובעולם, מתחביב לתחרות ארצית. כיום יש בארץ כ- 3000 מקצוענים שטיסנאות עבורם היא יותר מתחביב, והמפגש השנתי הוא אירוע שיא. בשנת 2001 התקיים האירוע הראשון ומאז, תפס האירוע תאוצה (אווירית וקרקעית...), עת הגיעו משלחות מחו"ל וצוותים אווירובטיים.

עוף טיסן, חתוך את השמיים

בכל שבת במשך החודשים שלפני האירוע, מתכנסים "המשוגעים מהדרום" להתאמן במנחת עין יהב. מרחוק נראים הטיסנים כצעצוע לילדים, אך הטעות מתגלה עם כל צעד שמתקרבים. דגמי הטיסנים הם חיקוי מדויק של מטוסים כגון קונקורד, אייר באס, מטוסי קרב ומטוסים ממלחמת העולם השנייה. במשך השנים התארחו גם מטיסים מגרמניה ושוויץ ששלחו את הטיסנים דרך הים. האורחים מחו"ל השתתפו באליפויות אירופה ובתחרויות בכל העולם ומבחינתנו זה חותם נוסף למעמד שמייחסים מטיסים בכירים מחו"ל לאירוע.



האירוע נתמך בסיוע של קלוב התעופה. קהילת מטיסי הטיסנים הישראלית נחשבת לגדולה, וכוללת יותר מ־20 סניפים של קלוב התעופה הפרוסים ברחבי הארץ, ממושב כמהין שבדרום ועד נהריה שבצפון. קלוב התעופה היא עמותה רשומה, שמתפקדת כארגון הגג של שש העמותות שעוסקות בספורט התעופתי: טיסנאות, דאייה, צניחה חופשית, תעופה זעירה, גלישה אווירית ואגודת התעופה הכללית.

זהו ספורט לכל דבר, אומרים הטיסנאים. יש בו כל כך הרבה אדרנלין, סיכונים שונים והתעסקות טכנית. הענף הוא קהילתי ותורם המון לחברה ולפיתוח יצירתי. חיפשנו עם זכוכית מגדלת והצלחנו לאתר בקושי מטיסת טיסנים אחת. האם זהו ספורט לבנים בלבד?

עלות טיסן למתחילים נע בין 1,500 ל- 2,000 ₪. בואו לראות את הצעצועים של הילדים הגדולים וזכרו, ככל שהילד גדל, המחיר גדל...

מרכז מידע ללינה, אוכל ובילויים בערבה 1-800-225-007 www.arava.co.il/tourism