הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



''עם הסתיו חזרו הציפורים...'' תערוכת צילומי טבע


תערוכת צילומי הטבע של הצלם רובי זילברשטיין ז''ל תציג במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי עד חודש פברואר, זאת עקב הביקוש הרב. הצילומים מציגים פעילות רציפה של עופות מים מקומיים בנופי ישראל וכן את תופעת הנדידה של העופות הגדולים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: עד 2.02.2014


צילום: רובי זילברשטיין ז''ל

בשל הביקוש מצד הציבור, תערוכת צילומי הטבע של הצלם רובי זילברשטיין ז"ל, "עם הסתיו חזרו הציפורים..." תהיה פתוחה לקהל הרחב עד 2 בפברואר 2014. מרבית התמונות המוצגות בתערוכה צולמו בבריכות הדגים במעין צבי, עמק בית שאן, שכניה, כפר מסריק והכנרת. הצילומים מציגים פעילות רציפה של עופות מים מקומיים בנופי המים וכן את תופעת הנדידה של עופות גדולים כמו השקנאים.

מרגע שגילה זילברשטיין את המצלמה, נשבה בקסמו של הצילום והתרכז בעיקר בצילומי טבע. לא החמיץ שום הזדמנות לצאת למדבר, להר או לנחל כשהוא נושא עמו תמיד תיק כבד, עמוס במצלמות ועדשות. בכל טיול, בכל מסע, מצא לעצמו את רגעי השקט וההתבוננות שנדרשו לו כדי להגיע לפריים הנכון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

רובי זילברשטיין אמר לפני מותו: "אני מעוניין להעביר את התחושה של המקום, את הייחודיות שלו. מדובר פה ביופיו של הטבע ואנשים לפעמים לא מעריכים או לא מכירים אותו. מעבר לכך, זו פשוט הזדמנות להראות כי הטבע הוא משהו ייחודי שחובה לשמור עליו".

שני מרכיבים מרכזיים בלטו באישיותו המיוחדת - חינוך ויצירה אמנותית. זילברשטיין עמד בראש "פרויקט נערי רפול" יחד עם רפאל (רפול) איתן, והקדיש את מרבית שנות חייו הבוגרים לטיפוח וקידום נוער כמנהל בית ספר.


צילום: רובי זילברשטיין ז''ל

רובי זילברשטיין נולד בפברואר 1950 בעיירה בשטיצה קלוץ שבפולין, עלה ארצה עם הוריו כשהיה בן שלושה חודשים. את שנות ילדותו ונעוריו עשה בקרית אתא. לפני כעשרים שנה עבר להתגורר ביישוב שכניה שבאזור משגב. במשך שנים ארוכות התמודד באומץ, עם מחלה קשה. בספטמבר 2013 נפטר. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

המוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי- 04-6816702, www.omuseums.org.il