הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אורחן לילה - כובשים את חניוני הלילה בישראל


אם אתם מחפשים מקום בו תוכלו להתנתק מהמולת היומיום וליהנות מהרגעים הקטנים והקסומים, ל'אורחן לילה' יש בדיוק את המקום בשבילכם. התכנית הלאומית לעידוד תרבות הנופש והפנאי בחיק הטבע, מזמינה ילדים ומשפחות לצאת למסע מרתק, ולגלות דברים חדשים על הטבע והסביבה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה



'אורחן לילה, חניוני הלילה בישראל'- התכנית הלאומית לעידוד תרבות הנופש והפנאי בחיק הטבע, מזמינה ילדים ומשפחות לצאת למסע מרתק, ולגלות דברים חדשים על הטבע והסביבה. בפעילות ייהנו הילדים לחקור דברים מרתקים מהעבר ומההווה, מהחי והצומח, מתוך מטרה לקרב אותם לעולם הטבע, לחדד את חושיהם על-ידי תצפיות ופעילויות, לגרום לפיתוח החשיבה על-ידי עריכת ניסויים ולעורר את הרצון לחקור ולהבין את הסביבה.

חוברת פעילות בחניוני לילה כוללת 20 עמודים צבעונים, מאויירים ומושכים, הכוללים מגוון רחב של פעילויות פנאי המובילות את כל המשפחה ברחבי הטבע, ומכילים שלל פרטים מעניינים, משחקים, חידות ומשימות ומאפשרת להן לחקור יחד, להתבונן בפרטים הקטנים ובעיקר לחוות בצורה מיוחדת ומשפחתית את החוויה הקסומה שבלינה תחת הכוכבים.

החוברת מפגישה את הילדים ומשפחותיהם עם השקט של הלילה ומציעה מגוון פעילויות ליליות מתוך ההכרה שרק מי שחווה לינה תחת כיפת השמים וחש את רחשי הלילה של הטבע, לא ייתן לפגוע בו ביום שלמחרת. בין המשימות הליליות- איך מוצאים את הצפון בלילה, מידע וצביעה של פרחי לילה הפורחים בישראל, פעילויות המצריכות את הפעלת חוש השמיעה וחוש הראייה כחלק מטיולים ליליים חווייתיים, מידע על העטלף, הדרך להכנת עששית, תצפית כוכבים, הסברים על הדרך בה אנו יכולים לעזור לחיות הלילה ומציעה שלל רעיונות להפעלה קבוצתית של ילדים ובני נוער בלילה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

החוברת נועדה ליצור תחושת שותפות של הילדים עם הטבע והמורשת הישראליים, שחשובים לכולנו, ומספקת שאלות לילדים ולמבוגרים בדבר הערכים המיוחדים אותם הם רואים במהלך הסיור. כדי לענות על השאלות ולבצע את המשימות, נדרשים הילדים להבין ולחשוב ותפקידם של ההורים לסייע בעזרת שאלות מכוונות ורמזים.

את החוברת ניתן להוריד מאתר האינטרנט 'אורחן לילה' ללא תשלום (ניתן אף להוריד דפים בודדים), איתה יוכלו הילדים לסייר ולשחק בחניוני הלילה השונים הפזורים ברחבי הארץ ולבצע את המשימות המופיעות בחוברת.

בין יתר מטרות החוברת, לצרף את הדור הצעיר לקהל הולך ורב של מטיילים השואפים להבין כיצד ניתן לטייל נכון יותר בלי לפגוע במורשת, בערכי ההיסטוריה ובטבע. לשם כך, יצטרכו הילדים לחפש סימנים שהותיר האדם ולהבחין בין השפעות של התושבים הקדומים וההשפעות השליליות של המבקרים היום, כמו לכלוך וכו'.

חניוני הלילה הפזורים ברחבי הארץ בשלל אזורי טבע יפהפיים, אינם רק משטח לינה עם שירותים בסיסיים, אלא מספקים רמת שירות גבוהה הכולל שירותים צמודים, מקלחות עם מים חמים, מטבח שדה, מבחר טיולים ותצפיות, הסקה וחימום בתוך האוהל והחשוב מכל שינה בחיק הטבע במלון של מיליון כוכבים במחירים שווים לכל כיס. חניונים רבים מציעים אטרקציות מיוחדות ומגוונות כמו טיולי סוסים, סיורי ספארי, הפעלות לילדים, תערוכות ציורים וצילומי טבע, בתי בוץ אפריקאיים ועוד.

לינה בקמפינג היא אופציה מדהימה לגיבוש משפחתי והשינה בחיק הטבע מחזירה אותנו אל הטבע ואל השורשים, ומעוררת בנו את יצר ההרפתקנות והאתגר. זה הזמן לצאת לחופשה קסומה וליהנות מלינה ברמה של מיליון כוכבים וכן מהפעילויות המוצעות בחוברת כחלק מחוויית הלינה והנופש בחיק הטבע בחניוני הלילה בישראל.