הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



לילות מורשת בגליל בגולן ובעמקים


שלל אירועים המתאימים לכל המשפחה באזור הצפון, שמטרתם לקרב את ההיסטוריה, החקלאות והציונות לדור הצעיר. לילות מורשת - תרבות, מוסיקה, קולינריה, מלאכות מסורתיות, ביקור באתרי המורשת והתיירות, אירועי מוסיקה וחזנות, סיורי עששיות, שייט לילי ועוד ועוד. האירועים יתקיימו בשעות הערב והלילה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 15-24.8.2013



מורשת - משמעות תרבותית, ערך חברתי והיסטורי של דורות העבר המועבר לדור העתיד. המורשת התרבותית נובעת מערכם של האתרים הפזורים באזור הצפוני של מדינת ישראל, המספרים את ההיסטוריה של העם על שלל גווניו, אופי, ההתיישבות השונה, קהילותיו ואנשיו המעבירים את סיפורי המורשת מדור לדור.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות, תנועת המושבים, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, קק"ל ועמותות התיירות בצפון, פותחים בחודשי הקיץ את אירועי "לילות מורשת בגליל" בכל אזור הצפון, עם שלל אירועים המתאימים לבילוי לכל המשפחה שיקרבו את ההיסטוריה, החקלאות והציונות לדור הצעיר. האירועים יתקיימו בשעות הערב והלילה, בזכות מזג האוויר הנוח בשעות אלו. במסגרת החגיגות ייערכו מגוון פעילויות ליליות: תרבות, מוסיקה, קולינריה, מלאכות מסורתיות, ביקור באתרי המורשת והתיירות, אירועי מוסיקה וחזנות, סיורי עששיות, שייט לילי ועוד.

בין האירועים שיתקיימו באזור העמקים:

מורשת היין הגלילי - בציר לילי
כרם ויקב יפתחאל באלון הגליל מזמין לחוויית בציר משפחתית לילית לאור ירח מלא- ממש כמו בוצרים אמתיים, הפעילות כוללת- יציאה משותפת עם פנסים ונעלי הליכה נוחות לבציר ענבים ידני בכרם שנמצא בסמוך ליקב, מפרידים ענבים מהשזרות, מועכים הענבים וסוחטים במכונות סחיטה מיוחדות לילדים, ממלאים בקבוקים אישיים ויוצרים תווית אישית לבקבוק. הפעילות תלווה בהדרכה צמודה ולאחריה מבקרים ביקב ומקבלים הסבר על תהליך הכנת היין. יתקיימו טעימות יין למבוגרים.


יקב יפתחאל - צילום: אדוה אופיר

מורשת חקלאית בקרקס החקלאי במושב היוגב
מקימי הקרקס החקלאי הם נטלי והילל פרץ, בוגרי בית ספר לקרקס במדריד, ספרד, ודור שני למשפחת חקלאים והקימו את הקרקס החקלאי בלב השדות שבמושב היוגב.
הפעילות משלבת בין חוויות חקלאיות לכל המשפחה כגון סיור בחלקים שונים במשק דרך תחנות בהם המשפחה צריכה לפתור חידות וכתב סתרים, שתילת עציץ מתנה ועוד פעילויות חקלאיות משתנות לפי העונה ובנוסף מתקיימת סדנת קרקס ומופע קרקס של קרקס פנגיאה בשעות הלילה. הזוג פרץ מנחיל מורשת חקלאית דרך האדמה ודרך פעילות הקרקס, ומאמינים שכאשר משפחה חווה את הקשר הישיר לאדמה ורואה ומרגישה את נפלאות הטבע היא חווה את אותה התפעלות ושמחה שחווים מלראות מופע קרקס המשלב את נפלאות הגוף האנושי עם צחוק ומשחק.

הקרקס החקלאי במושב היוגב, צילום: כריסטיאן קולומבוס
הקרקס החקלאי במושב היוגב, צילום: כריסטיאן קולומבוס

טיול מזמר בעמק יזרעאל בעקבות אלתרמן ואלכסנדר פן
'על גבעות שיך' אברק וחרתיה' - מתחילים את הסיור ביקב ייחודי ביקנעם, המייצר ליקר ושיכר מכל פרי וירק, לרבות דלעת ופטרוזיליה, שם שרים שירי יין ושכרון מפרי עטם של שני המשוררים שהיו שתיינים מדופלמים. משם, מגיעים לרכבת העמק האגדית לתחנת תל שמאם שליד כפר יהושע. שרים שירי עמק פרי עטו של אלתרמן, ושומעים סיפורים ואגדות על תחנת הרכבת. לאחר מכן, עולים לשייח' אבריק - שרים משיריו של אלכסנדר פן, שהמפורסם שבהם הוא "על גבעות שייח אבריק", עולים לתל שמרון המשקיף אל עמק יזרעאל ועמק זבולון, מבקרים בבית העלמין המקומי של נהלל, מסיירים באוטובוס סביב המושב, שרים שירים שנכתבו עליו, מבקרים בסליק המפורסם ששימש השראה למאיר שלו בכתבו את רומן רוסי, נשמע מפי נכדו של מקים הסליק, על הקמתו וכיצד הצליח הסב לחפור ולהקים סליק גדול תחת אפם החורה של הבריטים.

"בית בד גלילי" לחוויה מרתקת בעולם הזית הגלילי
בית הבד, בבית לחם הגלילית, נולד בעקבות שנים של גידול של כרם זיתים אורגני והוקם במרחק 250 מטר מכרם הזיתים. ניתן לבקר במקום ולשמוע על סיפורי עצי הזית ושמן הזית הגלילי, כיצד הכל התחיל ולטעום שמן וגבינות.


בין האירועים שיתקיימו באזור עמק המעיינות , הגלבוע, בית שאן והגליל התחתון

מורשת קולינרית בכפר הכורדי במושב ירדנה
תושבי המושב מזמינים לחוויה כפרית יוצאת דופן ולוקחים למסע מרתק אל התרבות הכורדית. משעות אחר הצהריים אל תוך הלילה יתקיימו שלל אירועים צבעוניים: סדנת אפייה של לחם כורדי עם בשלניות ביתיות, מאכלים כורדים מסורתיים במסעדת הכפר, ריקודים עם להקות מחול כורדיות בלבוש מסורתי, מפגש אישי עם ותיקי היישוב בלבוש מסורתי בליווי סיפורי מורשת עתיקים והיסטוריים, סיורים על גבול ירדן, סיור חקלאי בשטחי החקלאות של המושב ועוד.

בגן הכורדי החדש - קליעת סלים במושב ירדנה
קליעת סלים במושב ירדנה, באדיבות סטודיו סלימה

אילניה- סיור בחוות סג'רה
לילות סג'רה קמים לתחייה- לילות של שמירה מעבר לחומה, של אהבות בגורן, של מפגשי שכנים ומדורות לתוך הלילה. הסיור לילה יתקיים בחצרות המושבה, שומעים את סיפוריהם של האיכרים וסיפוריהן של החלוצות, שותים תה מסביב למדורה לצליל מנגינת החליל ופוגשים דמויות מהעבר שבאו לספר את סיפורן. הסיור מתאים לכל הגילאים. יש להביא פנס.
למבוגרים- סיור בחוות סג'רה ובבית העלמין של המושבה, בו מכירים את ההיסטוריה ואת הסיפורים שבנו אותה.

יריד ה"סקיתומרקט" בבית שאן
אמנות, מוסיקה, אוכל ויין, במבנה ה"סראיה" העתיק והמרשים. בין חומות אבני הבזלת ועמודי השיש יוצגו וימכרו מבחר מטעמים מקומיים ממטבחים עדתיים שונים של הבשלניות הביתיות של העיר: מרוקאי, פרסי, כורדי, טוניסאי, הונגרי ועוד ביניהם: קוסקוס ביתי, עוגיות מרוקאיות, מאפים בולגריים, מרק קובה והמאפה המסורתי של בית שאן ה"חם חם", מאפה בצק מוארך דמוי לביבה מתוקה ממולאת דבש ועוד. כמו כן, יתקיימו ערבי שירה בציבור והופעות מוסיקליות אתניות עם מגוון הצלילים המאפיינים את הפסיפס האנושי בעיר בית שאן ובעמק המעיינות.
בגן הלאומי בית שאן- ניתן ליהנות מהמופע האורקולי המרהיב "לילות שאן", המתקיים רק בשעות הלילה, תחת כיפת השמיים ומציג את יופייה ועוצמתה של העיר סקיתופוליס - בית שאן של היום.

סיור עששיות ב"חוויית נהריים בגשר" במעבר גדר המערכת
עוברים את גדר המערכת עם עששיות בסיור מודרך ובתאום עם צה"ל, מגיעים אל גדת נהר הירדן שמהווה את הגבול בין ישראל למדינת ירדן. שומעים את הרחשים המיוחדים של בעלי החיים בלילה ועוברים בחאן ממלוכי עתיק. חוזרים לאתר וצופים במיצג ענק ומרגש על פנחס רוטנברג ומפעל החשמל ההידרואלקטרי. מסיימים ב"אגדת לחם" עם פיצות טעימות הנאפות בתנור לבנים ששרד מ- 1924, ושופץ בהמון אהבה.

ב"גן השלושה" ומוזיאון "חומה ומגדל" מזמינים ל"ערב כחול עמוק"
בשעה 20:00 יוצאים לסיור עששיות מודרך בשבילי גן השלושה בליווי סיפורי מורשת, מי הם השלושה וסיפור חומה ומגדל, תל עמל הראשון ויישובי חומה ומגדל. עם ההגעה לאתר המשוחזר, תתקיים פעילות חלוצית לילית, יוקרן סרטון והמשתתפים ייהנו מכיבוד קל ותה חם בכוסות פח אותנטיות. בנוסף, ניתן ליהנות החל משעה 18:00 ועד השעה 22:00 משחיה לילית בבריכת המעיין המוארת בתאורה תת מימית מיוחדת.


בין האירועים שיתקיימו באזור סובב כינרת

סיפורה של המנהיגה האגדית ''דונה גרציה''
מלון מוזיאון "הבית של דונה גרציה" מזמין לחוויה נהדרת ממאה אחרת במקום ההופך את סיפורה המרגש של המנהיגה היהודית האגדית המופלאה מהמאה ה- 16 "דונה גרציה" לחוויה בלתי נשכחת, המעבירה למבקר את מסתורי המאה הסוערת, מרובת תהפוכות ותגליות שהביאו לעולם ערכי תרבות ואומנות מהפכניים ומאידך משבר קשה לעם היהודי בתקופת גרוש ספרד ופורטוגל.
במסגרת הסיור המודרך: סרטון קצר, סיור באולמות הבית המעוצבים בסגנונות שונים ברוח המאה ה-16, ביקור בתערוכת "המסמך" ובתערוכת "בובות מספרות היסטוריה". ניתן לשלב פעילות בתלבושות מרהיבות ברוח המאה ה- 16 וצילום "תמונה למזכרת חוויה ממאה אחרת".

טיולי לילה חווייתיים לאורו של ירח מלא בעמק הירדן
בימי אוגוסט בהם העמק מתחמם יקיים עמירם אידלמן טיולי לילה מתובלים בסיפורי חלוצים, סיפורי התיישבות, סיפורים רומנטיים על ניצני אהבה ראשונים ועל בעלי החזון שהפכו את העמק לפורח ומאיר.
נפגשים בכניסה לאלומות בשעת ערב, נוסעים מזרחה לתצפית מרהיבה על העמק שם יספר אידלמן על רכס הפוריות יבניאל וביתניה. משם יורדים לבית המוטור עם אופציה לבקר את בובה בשמורת הירדן, שם יספר אידלמן את סיפור תימני כנרת, נעמי שמר שחורשת האיקליפטוס נתנה השראה להרבה משיריה ועוד אישים רבים הקשורים למקום. הנקודה האחרונה היא בית הקברות עם סיפוריו המרתקים על אנשים שהטביעו חותמם בהתיישבות. אורך המסלול כ- 3 שעות לאור ירח ברכבים פרטיים.

מצפה הוד, צילום: באדיבות עמותת תיירות עמק הירדן
מצפה הוד, צילום: באדיבות עמותת תיירות עמק הירדן

בין האירועים שיתקיימו ברמת הגולן:

סיפורי מורשת במרום גולן
תיירות מרום גולן מזמינה לחוויה לילית מתובלת בסיפורי מורשת על רמת הגולן בשילוב פיתוחי הטכנולוגיות המתקדמים אליהם מחוברים הילדים של היום, סיור עששיות לילי ופענוח מערך הכוכבים בעזרת מכשירי טאבלט, הליכה לילית מודרכת לאור עששיות בחורש במרום גולן, היכרות עם אווירת הלילה באמצעות חושים, תצפית לכוכבי הלילה ולשביל החלב המוצגת במכשירי טאבלטים, המחולקים למשתתפים, ישיבה משותפת על מחצלות והאזנה לסיפורי מורשת מרתקים.

סיור בקיבוץ שער הגולן
תיירות אל מול גולן-שער הגולן, מזמינה לסיור מרתק במרחבי הקיבוץ ובמקלט הילדים למשפחות וילדים מגיל 6 בשילוב סיור בגן הבוטני למבוגרים. כמו כן, טרקטורוני היער והגולן יקיים טיולי טרקטורונים ורינג'רים מודרכים בפסגות הרי נפתלי. מתאים למשפחות, קבוצות ובודדים.


בין האירועים שיתקיימו בגליל העליון

סיורי שקיעות בראש פינה
העמותה לשחזור ופיתוח האתר הלאומי מושבת הראשונים בראש פינה- מזמינה לסיורי שקיעות במושבה העתיקה לאורך הדורות, דרך סיפורה של משפחת מתיישבים שירדה לראש פינה מצפת כבר
ב-1878, סיפור ההיאחזות בקרקע, נטישת החברים, החבירה "לעולים החדשים" מרומניה וההתעקשות להיות חקלאים לאורך כל השנים עד ימינו. הסיור יועבר על ידי צאצא/ית אחת המשפחות הוותיקות ויטובל בסיפורים אישיים, אמונות תפלות ומעשיות כאלה ואחרות. בנוסף, זאב פרל ייקח לסיור קברי צדיקים בגליל ובצפת. פסיפס צפתי וסיור קבלת שבת בראש פינה.

מורשת במושבה מטולה
מטולה הינה המושבה הצפונית ביותר עם מסורת ומורשת מפוארת וייחודית. אחת ממושבות הברון שידעה תקופות של מלחמות ,של חיי דו קיום עם הערבים, של שלום, של פיתוח מולדת עם חקלאות ותיירות. ימי אירועי לילות מורשת בגליל, במטולה יתאפיינו בעברה המפואר של המושבה לצד ייחודיות של אמנות באווירת חוץ לארץ, ויכללו: סיורים מודרכים ברחובות המושבה, מפגש מספרי סיפורים על ראשית תולדות המושבה, סיור חקלאי לכרם זיתים ואפיית פיתות דרוזיות, סיפורים ומטעמים בבית לישנסקי, גלריות אמנים, נופים ותצפיות גבול ועוד.

רפת קורלנדר במושב בית הלל
"דרך החלב" משק קורלנדר במושב בית הלל מזמין לסיור ברפת של משפחת קורלנדר העובר בין כל תחנות החיים של הפרה. את העגלים מניקים הילדים המשתתפים בסיור מבקבוקי ענק ומקבלים על כך תעודת רפתן. הסיור מתאים לכל הגילאים, ילדים קטנים מלטפים, נוגעים ומבקרים "בבית של הפרה", ילדים גדולים יותר שואלים שאלות ומתנסים בחליבה כמו פעם ומקבלים הסברים מעמיקים. האורחים ברפת קורלנדר חווים מקרוב את התפתחותה של רפת החלב מאז ועד היום.

פעילויות המשלבות עבר הווה ועתיד - המוזיאון בגן התעשייה תל חי
אירועי שירה סובב תל-חי עם איש הגליל עופר גביש, פעילויות מעשירות באגף האינטראקטיבי החדש לצילום, הכרת טכנולוגיות מתקדמות ועוד. במסגרת הפעילות "יש אגדות פה בגליל", לוקח עופר גביש, זמר, יוצר, מחבר ספר הטיולים ואיש הגליל, לאירוע שירה מרתק סובב תל-חי מ'יוסף ועד סטף' ומספר את הסיפורים הגליליים של אז והיום. גביש ילווה את המבקרים דרך מסלול הנקשר לשירים עם סיפורים ואגדות גליליות, סיפורי אהבה, גבורה והתיישבות. תצפית אל מול עמק החולה מגן התעשייה, בהמשך, נוסעים ברכבים פרטיים לרחבת 'האריה השואג', הליכה מסביב לאנדרטה במסלול הנקשר לשירים רבים, עצירה בתחנות ייחודיות ושירה בליווי גיטרה.  כמו כן, המשתתפים ייהנו מפעילות מעשירה במוזאון הפתוח לצילום, הכוללת: פעילות באגף אינטראקטיבי חדש- צילומדע, סדנת צילום בחדר חושך, חוויה בתערוכת צילום, "מרוץ בזמן"- משחק חידות צילומיות בדגש על דיוקן אישי ומשפחתי, ביקור במפעלי גן התעשייה והתרשמות מטכנולוגיות מתקדמות ועוד.




בין האירועים שיתקיימו בגליל המערבי

עולם הדבש במכוורת פרחי הגליל
מכוורת "פרחי הגליל" במושב מנות מזמינה אתכם להכיר את עולם הדבש והדבורה מאז ועד היום. נוגה ראובן הקימה את המכוורת בשנת 1984 והשנה חונכת ראובן את "מנהרת הזמן"- מיצג ייחודי דרכו ילמדו הילדים על הדבורים והדבש מאז ועד היום הכולל את סיפורי התנ"ך (כמו שלמה והדבורה ועוד).במרכז המבקרים במקום ישנה פעילות מגוונת המספרת על עולם הדבורים והדבש, הכולל: סיור במכוורת, סרט "נפלאות חיי הדבורים" המסביר על עולם הדבורים, התנסות ברדייה עצמית, צפייה בכוורת זכוכית ובפעילות הדבורים, "כוורת הילדים" ובה פינת יצירה, פינת פיסול בדונג, תחפושות, קריאה ומחקר. טועמים דבש מיוחד ואיכותי טבול בדבש ועוד. ביום שישי ה-23.8 ידריך פרופ' אבי שמידע את הסיורים.

יום עיון על מורשת העדה הדרוזית
באבו סנאן מזמינים ליום עיון על מורשת העדה הדרוזית במסגרתו יתקיימו סדנאות בקבוצות: הרצאה בנושא גלגול נשמות והשפעתה על המסורת הדרוזית, מנהגים ומסורות: לידה, נשואים וקבורה האישה הדרוזית אז והיום ועוד. בהמשך, סיורים מודרכים בכפרים ג'וליס, ירכא, אבו סנאן וערב פולקלור ברחבת המועצה ירכא.

ערב חלוצי במוזיאון חומה ומגדל בחניתה-
נפגשים במוזיאון חניתה בשעת בין ערביים לסיור ולפעילות משותפת להורים ולילדים עם חוברת פעילות מאוירת וססגונית בעקבות מבצע חומה ומגדל. מהמוזיאון יוצאים לסיור בשעת ערב ב"משעול השומרים" ובשביל "גן עדן"- בעקבות ראשוני חניתה, תצפית על לבנון, מסתורי החורש הים תיכוני, מערות קבורה עתיקות עם ציורי קיר ועוד. ומסיימים עם השקיעה בתצפית מרהיבה אל הגליל המערבי ובקומזיץ מסביב למדורה, אופים פיתות בטבון ונהנים מתה צמחים טעים.

מוזיאון "אוצרות בחומה" בעכו
המוזיאון המשמר ומתעד את התרבות החומרית והמורשת הגלילית, ומציג רקמת החיים בגליל דרך החפצים ששימשו את תושבי האזור. במסגרת הפעילות יפתח המוזיאון סיורים ליליים לקבוצות כאשר את הסיור מלווה שחקן שמעורר לחיים את החפצים ומחייה את בעלי המלאכה והכל בשיתוף הקהל ובהומור רב. בסיום הפעילות הקהל מוזמן לקפה ועוגה בגינת המוזיאון.

מוזיאון אוצרות בחומה בעכו
מוזיאון אוצרות בחומה בעכו


אירועי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל

אירועי ערב בהצגת הערך ההיסטורי של כל אתר, באמצעות דמות היסטורית, אירוע או המבנה הארכיטקטוני כאשר הערך ההיסטורי הינו הפוטנציאל החינוכי של האתר. המועצה חרטה על דגלה את דבר הצלתם, שימורם ושיקומם של אתרי המורשת בישראל, תוך הפיכתם לאתרים חיים, מזמיני פעילות, השכלה ודעת.

"משטרת נהלל"
חוויה מרתקת בשעות בין הערביים שתכלול הדרכה במתחם התחנה- ניתן למצוא בה את חדר היומנאי, עם פריטים אותנטיים ששימשו את שוטרי התחנה, תעודות ומסמכים מימיו הראשונים של המקום, תמונות היסטוריות ועוד. בהמשך יוצאים לטיול אופניים בשבילי העמק, ששמשו בעבר את הנוטרים מהמשטרה ועוברים ב"נווה יער" המרכז הצפוני של מנהל המחקר החקלאי להדרכה במקום וממשיכים לגבעות החציר.

"החצר הגדולה במרחביה"
ביקור בבית בלומנפלד- הבית הפרטי הראשון במושבה מרחביה, בבית הקברות היהודי הראשון בעמק- קברות אנשי אגודת השומר שנפלו בשדות מרחביה, במגדל התצפית של הקק"ל בראש גבעת המורה, עם תצפית על כל מרחבי העמק, לאחר מכן, ניתן לסייר בתערוכות מיוחדות באולם האירועים החדש ב"בית הגדול" שבחצר.

אתר הרכבת אלרואי
מבנה תחנת הרכבת של אלרואי שליד קרית טבעון. במסגרת הביקור יסופר סיפורו של מושב העובדים אלרואי- סיפור שורשים ומורשת מרתק ומרגש. הכמיהה, ההתלהבות, ההכנות לעליה לקרקע, תהליכי העשייה יש מאיין ולבסוף המציאות שטפחה על פניהם של המייסדים, על קשיי קיומו של המשק החקלאי ועל הנסיבות ההיסטוריות שחייבו את כל הגברים במושב, לצאת לעבודות חוץ.

"מוזיאון בית ראשונים מגדל"
סיפורה של מגדל הוא סיפור התיישבות מרתק ובעל צביון ייחודי. ישוב שהתחיל כחווה חקלאית לאנשי עלייה שנייה חלם על הקמת עיר אך בכורח הנסיבות המשיך כמושבה "יתומה". הסיור במגדל כולל: ביקור במוזיאון שבחצר החווה, סקירה היסטורית במסע הזמן של המקום ולאחר מכן, ממשיכים לסיור מודרך בשכונות הראשונות ומתרשמים מסיפורי המבנים הייחודיים והאנשים שהתגוררו בם.

"הסליק בנהלל"
מסע בזמן- התיישבות בשולי הגליל. עופר אבידוב לוקח למסע מרתק במושב נהלל ומספר מהיכן הכל התחיל, את סיפורי העמק של פעם, המראות וסיפורי מורשת מרתקים של התיישבות וביטחון בעמק יזרעאל, האנשים, הביצות, העיגול, מגדל המים, הסליק, החקלאות כשכל הסיפורים מתובלים בסיפוריו של מאיר שלו.

"הסנדלריה" באיילת השחר
מרכז מבקרים היסטורי חדש המשלב בית מלאכה לנעליים ומוצרי עור ותצוגה ייחודית של הסנדלריה של פעם שהייתה פעילה משנת 1932. האירוח יכלול 'דלת פתוחה', סיור והדרכה במקום וצפייה סרט דוקומנטרי.

במסגרת "לילות מורשת בגליל" יתקיימו מספר מופעי מוסיקה ביניהם:

יהודית רביץ ועמיר בניון יתארחו במיזם החדש והייחודי של המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל: "התחנה הבריטית"- מתחם הופעות יזרעאלי במשטרת נהלל ההיסטורית המשמרת את מורשת השוטר והנוטר העברי בארץ ישראל. במקום מטעמים ובר עשיר, הישיבה סביב שולחנות.

דניאל סולומון בהופעה במסעדת אוקטגון ליד נהלל, בישיבה על המדשאה, סביב שולחנות, תחת כיפת השמים, במופע, חיבור בין מטבח איכותי ומוסיקה ישראלית אשר יוצרים חוויה ייחודית.

"פתח לנו שער"- ערב פיוטים ושירים לקראת הימים הנוראים עם גדי רווה, במוזיאון ראשית ההתיישבות בקיבוץ יפעת- בליווי גיטרה, פסנתר וקלרינט ובו משולבים שירי נשמה יהודית כגון: "ונתנה תוקף", "ברכת כוהנים", "אנא בכוח" ועוד.

'פסטיבל הללויה'- ארבעה ימי התעלות מוזיקלית בלב הגליל, מופעי חזנות, סדנאות ומפגשים עם גדולי החזנים, הזמר דוד דאור במופע "שירת רבים" עם להקתו בפארק המעיין בכפר תבור וקונצרט חזנות חגיגי בהנחייתו של ד"ר אבשלום קור בהשתתפות החזנים: יעקב מוצן, ישראל רנד, שמואל קרישר, מקהלת האנסמבל לחזנות "קולות ישראל" מנתניה, מודיעין וכפר סבא, התזמורת הסימפונית "סימפונט רעננה" והפסנתרן איתן סובול. מנצח: יעקב רוטנר.

לפירוט אירועי לילות מורשת בגליל הקליקו כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק