הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



לילות מסתוריים במערות בית גוברין


גן לאומי בית גוברין יפתח את שעריו בשעות הלילה ב-23-24 ביולי, ואתם מוזמנים לבוא ולגלות את ארץ אלף המערות באור אחר. הפנינג עם טיול עששיות, סיפורים ליליים, להטוטי אש, נגנים ושחקנים, סיפורי עטלפים ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 23-24 ביולי 2013


סיור עששיות בבית גוברין, צילום: ניר לוי

הזדמנות לגלות את מערות בית גוברין בשעות החשכה... גן לאומי בית גוברין יפתח את שעריו בשעות הלילה בימים שלישי ורביעי 23-24 ביולי 2013 ואתם מוזמנים לבוא ולגלות את ארץ אלף המערות, באור אחר. פעם בשנה נפתחות המערות המיוחדות להרפתקה לילית המגלה את מה שהסתיר האור. הפעילות כוללת טיול עששיות קצר, סיפורים ליליים, להטוטי אש, נגנים ושחקנים, סיפורי עטלפים ועוד.

ההפנינג מתקיים במתחם מערות הפעמון בשעות 20:00-23:00. ניתן לערוך סיור מלא באתר במערות הקולומבריום, צידוניות ועוד עד השעה 20:00 ואז להגיע לסיום. הכניסה להפנינג ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גן לאומי בית גוברין שוכן בלבה של שפלת יהודה, אזור גבעות מתונות שמתנשאות לגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים. גבעות השפלה בנויות בעיקרן מסלעי קירטון. תכונותיו המיוחדות של הסלע הטביעו את חותמן על דמותו של האזור. הסלע רך אך עמיד יחסית לבליה, ועל כן כבר בימי קדם חצב האדם באזור מערות לשימושים שונים ומגוונים: מחצבות, מערות קבורה, מחסנים ובתי מלאכה, מחילות מסתור ובית גידול ליונים. בבית גוברין ובסביבתה נחצבו מאות מערות, חלקן כמערכות מורכבות ומרשימות מאין כמותן, שיוצרות מבוך ענק של אולמות וחללים גדולים מתחת לפני הקרקע.

במקום הגבוה בגן הלאומי מתנשא תל מרשה, שבו שכנה עיר ביהודה, שאותה ביצר המלך רחבעם בעקבות מסעו של המלך המצרי פרעה שישק: "ויבן ערים למצור ביהודה… ואת גת ואת מרשה ואת זיף" (דברי הימים ב יא, 8). העיר הגיעה לשיא פריחתה בתקופה ההלניסטית (מאות 2-3 לפני סה"נ). בתקופה החשמונאית כבש יוחנן הורקנוס את העיר וגייר בכפייה את תושביה. בתקופה הרומית נטשו התושבים את תל מרשה, והקימו סמוך לו את העיר בית גוברין, שהפכה לבירת חבל אדומיאה המערבית.

פרטים נוספים על גן לאומי בית גוברין ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים www.parks.org.il