הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיור לילי בעקבות צבוני הים


רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסיור מודרך בחופי הים בליווי הסברים והפעלות חווייתיות לכל המשפחה. חוויה מדהימה שבמהלכה תכירו מקרוב את צבוני הים שבקעו מהביצים ויעשו את דרכם אל הים. הירשמו עכשיו כדי שתוכלו להבטיח את מקומכם בסיור

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יוני - אוגוסט 2013


צבונים על חוף הים, צילום: יניב לוי - רשות הטבע והגנים

צבי הים הינם שריד לתקופות בהן הטבע עשה את שלו. ב-200 השנים האחרונות, כתוצאה מהתערבות האדם בטבע, צבי הים שחיו באלפיהם בים התיכון, נמצאים בסכנת הכחדה, זאת בשל זיהום מי הים והחול, דיג, שיט, בניה בחופים ועוד.

בימים אלה, עולות צבות הים לחופים כדי להתחיל פרק חדש במחזור החיים - הטלת ביצים בקן ולאחריה בקיעה והגחת הצבונים אל הים. רשות הטבע והגנים, כגוף שממונה על הגנת חיית הבר, עוסקת לאורך כל השנה בשמירה ובאישוש אוכלוסיית צבי הים.

בכדי שתוכלו לראות מקרוב שמירת טבע מהי, להתרשם וגם להשתתף, ברשות הטבע והגנים שמחים להזמין אתכם לסיור מודרך בחופי הים לחוויה מדהימה. מבלי לפגוע בתהליכים הטבעיים, נעזרים הפקחים של החברה בתצפיות שקובעות כי בלילה השני לאחר הבקיעה יש סיכוי טוב להגחת צבים שנייה. בלילה השלישי יפתח הקן על ידי הפקח כדי לשחרר את הצבונים שלא יצאו (אם נותרו עדיין בקן) ואז ייערך מיון מדעי של הבקיעה, התפתחות העובר וכו'.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תוכלו להצטרף לסיורים בהם קיים סיכוי גבוה לראות צבים, אך כמובן לא ניתן להבטיח כי תמיד זה יקרה. הסיורים לחוות קינון הצבים שעל החוף, יתקיימו בליווי הסברים והפעלה חוויתית לכל המשפחה. הסיורים מתקיימים באזור עמק חפר ואזור אשדוד-אשקלון. המסלולים כוללים הליכה קלה של כ-3 ק"מ על החוף.

מאחר שלא ניתן לדעת באיזה יום תתרחש בקיעה, יש צורך להרשם מראש החל מ-1.6.2013.
להרשמה התקשרו למוקד ההזמנות של רשות הטבע והגנים "כוכבית בטבע" 3639 *.
עלות הסיור: 130 ₪ למשפחה (85 ₪ למנוי מטמו"ן של רשות הטבע והגנים).