הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



לראשונה: ''בדרך הטבע'' פסטיבל התיירות השנתי במגידו


ארגון אונסק''ו העולמי הכיר בייחודה של מגידו ובשנת 2011 הוכרז שטח המועצה האזורית כמרחב ביוספרי. דרך חיים בנוף בראשית, שקט כפרי ומרחבים פתוחים - שהם התוצר של החיים על פי תפיסה זו. בחודשים פברואר ומרץ יתקיים במגידו זו הפעם הראשונה פסטיבל התיירות השנתי ''בדרך הטבע''

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 23.2-16.3.2013



בקצה כביש 6, במרחק שעה מתל אביב מסתתרת פינת חמד ירוקה - מועצה אזורית ”מגידו“. למרות כל הכבישים המקיפים אותה, נותרה מגידו ריאה ירוקה אחרונה בין חיפה לתל אביב, ולאט לאט היא הופכת להיות ה“סנטרל פארק“ של מדינת ישראל: 180 אלף דונם של נוף בתולי, שקט כפרי ועדרי בקר וצאן מלחכים עשב במרחבי אין סוף ירוקים. ארגון אונסק“ו העולמי הכיר בייחודה של מגידו ובשנת 2011 הוכרז שטח המועצה האזורית מגידו כמרחב ביוספרי. המרחב הביוספרי הוא דרך חיים ”בדרך הטבע“: נוף בראשית, שקט כפרי ומרחבים פתוחים – שהם הם התוצר של החיים על פי תפיסה זו.

בין התאריכים 23/2-16/3 יתקיים במגידו זו הפעם הראשונה פסטיבל התיירות השנתי "בדרך הטבע".

מרחב ביוספרי בנוי על חלוקה גיאוגרפית ל-3 אזורים המחולקים על פי כללי שימוש ושימור:
א. “אזורי גלעין“ - בהם שימור אקולוגי מקסימאלי.
ב. ”אזורי מעבר“ - אזורי מגורים תעשיה ותשתיות.
ג. ”אזורי חיץ“ – הנמצאים בתווך ביניהם ומגינים על אזורי הגלעין.
מרחב ביוספרי מוצלח, פירושו ללכת ”בדרך הטבע“ - קיומה של קהילה אזורית חיה, תוססת ומתפתחת, המקבלת על עצמה מרצונה החופשי דרך חיים של שמירת הערכים הבסיסים ושילוב הטבע שבו היא חיה, ומאפשרת לה ולתושביה קיימות מלאה בכל תחומי החיים בתוך המרחבים הפתוחים והירוקים.

''בדרך הטבע'' מוכוון אל המטיילים הרבים המגיעים לאזור בזמן הפריחה, ולכן עיקר הפעילות תהיה בשבתות. מטרת הקמפיין היא קידום עסקים במועצה, הקמת תשתית ליצירת פעילות עסקית /תיירותית שתימשך כל השנה וחשיפת המרחב הביוספרי. כבר בשנה הראשונה משתתפים בקמפיין כ - 65 עסקים מיישובי המועצה ומושב היוגב.

את הפרויקט יזמה המועצה באמצעות החברה הכלכלית ושותפים איתנו היישובים, העסקים השונים, משרד החקלאות, קק"ל ורשות הטבע והגנים. בהכנת הקמפיין והקמתו הושקעו מאמצים רבים וכיאה לשנות האלפיים הוכנה עבורו אפליקציה סלולארית, מופעל דף פייסבוק ומידע מפורסם גם באתר המועצה.

במהלך הפסטיבל יוצבו ברחבי המועצה 6 תחנות מידע שיפנו את המטיילים אל העסקים השונים. לצורכי הכוונה - צמתים עיקריים וכניסות ליישובים בהם מתקיימת פעילות במהלך הפסטיבל - יזכו לשורת דגלים. כל העסקים שברשימה המצורפת יפעלו במהלך ארבעה סופי השבוע ובכל שבת יהיה גם אירוע מרכזי ביישוב אחר.

לפרטים נוספים ולהורדת התכנית המלאה לחצו כאן