הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בוחרים גם ליהנות! פעילויות לכל המשפחה ביום הבחירות 2013


יום הבחירות ב-22 לינואר הוא יום שבתון, ומהווה הזדמנות מצוינת לבלות עם הילדים. לאחר ההצבעה בקלפיות, כדאי לנצל את המשך היום לגיבוש משפחתי ולבילוי מהנה בחיק הטבע, אתרי התיירות, חוות חקלאיות, מוזיאונים ועוד. קבלו הצעות לטיולים ופעילויות לכל המשפחה בכל הארץ

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 22-1-2013

פעילויות כלל ארציות   I  אזור הצפון  I אזור המרכז  I  אזור הדרום   I   אפשרויות לינה

פעילויות כלל ארציות

בוחרים בטבע - רשות הטבע והגנים
יום הבחירות, ה- 22.1 הוא יום שבתון. קיימתם את חובתכם האזרחית, ולילדים משעמם? מעוניינים להתאוורר קצת ולהנות מחוויה בטבע? אנו ברשות הטבע והגנים מציעים לכם יופי של פעילות מהנה וכיפית ביום הבחירות. הפעילויות ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, וחינם למנויים, בכדי שבחירתכם תהיה מושלמת.
למידע ופרטים נוספים www.parks.org.il

שמורת עין אפק . צילום: דורון ניסים - רשות הטבע והגנים
שמורת עין אפק . צילום: דורון ניסים - רשות הטבע והגנים


אזור הצפון

דבורת התבור - מושב שדמות דבורה
להצביע זה חשוב! דבורת התבור מציעה 30% הנחה לכל מי שיגיע ביום הבחירות (יום שלישי ה 22/2/2013) עם אישור כי הצביע. הסיור כולל ביקור במכון דבש, מצפה דבורים, אולם גידול המשי ושפע פעילויות יצירה לילדים. באולם גידול טוואי המשי ניתן לצפות באלפי פקעות המשי וללמוד על תהליך הפקת המשי. נלמד גם על ההבדל בין הזחלים לתולעים האדומות. בתחנת היצירה יכינו הילדים שוקולד דבש אינדיאני, נר דונג ריחני, שכמיית דבורה, קישוט גבס ושלט לחדר. ההנחה היא על סיור מלא והיא תקפה רק ביום הבחירות עצמו ורק למי שכבר הצביע בפועל. לכו להצביע ובואו להכיר מקרוב את נפלאות הכוורת וחיי הדבורים, חוייה מתוקה לכל המשפחה. שיהיה לכולנו עתיד נפלא
לפרטים ותאום ביקור: טל: 04-6769598, נייד: 050-5637645 www.dvorat-hatavor.co.il


להצביע זה חשוב! הנחה של 30% ב'דבורת התבור'

חוויה חקלאית ב"שביל פרות החלב" - בית לחם הגלילית
חוויה חקלאית לכל המשפחה שמורכבת מהסברים והפעלות עם הדרכה צמודה. תשמעו הסבר על משפחת היונקים ועל המלטה של הפרה, כדי להבין למה ולמי נותנת הפרה חלב ועוד..
מחיר: 37 ₪ מגיל שנתיים וחצי.
פתוח כל ימות השובע 10:00-16:00
לפרטים: 049832437, צביקה 052-3275682

מרכז המבקרים של טעמי הגליל ויקב בוטיק הגליל - קרית שמונה
מבצע יום בחירות 10% הנחה בקנייה עד 100 ₪ / 15% הנחה בקנייה מעל 100 ₪. מרכז המבקרים מציע סיור ביקב, טעימות וביקור בחנות המפעל - הכניסה ללא תשלום! המפעל מתמחה במוצרי טבע איכותיים כגון: רכזים, ממרחים, מיצים, רסקים, יינות מרימונים וסיידר אלכוהולי מוגז תפו"ע ורימונים. בין מוצרינו תוכלו למצוא ממרחי תמרים, סילאן טבעי, מיצים טבעיים ועוד. כל מוצרינו הינם טבעיים ואיכותיים מפרי בראשית ומחקלאים מובחרים, עד למוצר הסופי. לפני כשנתיים השקנו את סדרת יינות הרימונים שלנו. תחת מותג יקב בוטיק הגליל. שלאחרונה זכה היין בפרסים ובהכרה בין לאומית. יין פורט רימונים זכה בפרס זהב ויין קינוח זכה בזהב כפול. המוצרים כשרים.
שעות פתיחה: א'-ה'- 30:08:00-16, ו וערבי חג- 08:00-13:00
לפרטים נוספים והזמנת סיור מראש (לקבוצה): 04-6944554/8 / 050-5330440

פעילויות בכפר הנופש ותיירות מרום גולן
מגוון טיולי טרקטורונים, טומקארים וריינג'רים מקורים ורחבים, כך שגם ילדים יכולים לשבת לצד ההורים חגורים עם קסדות. הטיולים מתאימים לכל המשפחה, כולל תינוקות טיולי סוסים במסלולי רכיבה מגוונים, בילוי בפינת החי המטופחת ועוד. להשלמת החוויה מומלץ להגיע למסעדת הבוקרים. על ראש הר בנטל הממוקם 1,200 מטר מעל פני הים, בונקר בו ניתן לסייר, לצפות במשקפות לעבר סוריה והגולן ולהאזין למדריך קולי המופעל על ידי כפתור. הכניסה חינם. במקום גם בית הקפה "קופי ענן"
לפרטים והזמנות- תיירות מרום גולן - 04-6960267, www.meromgolantourism.co.il

בחירות 2013 בגן גורו ובפארק המעיינות
גן גורו- הפארק האוסטרלי ופארק המעיינות, מזמינים את הציבור לבחור את המעיין היפה ביותר בפארק ולהשתתף בחידון דימוי בעלי חיים לנבחרי הציבור. המבקרים בגן גורו יוכלו להשתתף בחידון דימוי בעלי חיים לנבחרי הציבור. המשתתפים יתבקשו להתאים לכל פוליטיקאי בעל חיים הדומה לאופיו ולתכונותיו. בין החיות המשתתפות, ניתן למצוא קזואר, צבעוני ומרשים אך גם מסוכן ותוקפני, קנגורו הרץ מהר למרחקים קצרים, קואלה עייפה וישנונית, יש שיאמרו שהיא מעט משעממת, קקדו נאמן לבת זוגו לאורך שנים רבות, נחש חלקלק ומתפתל ואת הכבש מרינו הנאמן לעדרו ובשל כך ילכו אחריו לכל מקום. בסיום יום הבחירות יועלו לדף הפייסבוק של גן גורו תוצאות בחירת המבקרים. מבקרים שישכירו רכבים ירוקים בפארק המעיינות, יוזמנו להצביע ולבחור את פינת החמד ו/או המעיין היפה ביותר בפארק.
מחיר: 45 ₪ למבוגר/לילד מגיל 2 ומעלה
שעות פתיחה: ימים א'- ה': 9:00-16:00, יום ו': 9:00-15:00, שבת: 9:00-17:00.
גן גורו: 04-6488060/04-6488952 facebook.com/gan.guroo
פארק המעיינות: 04-6881427 www.nirtours.co.il


בחירות בגן גורו

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן
מוזיאונצ'יק- מפגש אמנותי במיוחד- פעילות לכל המשפחה-בתערוכת שטיחי הקיר העצומים- של סאשה סטויאנוב בשעה 12:00 עוד במוזיאון- התערוכה האינטראקטיבית "לא המצאנו את הגלגל" פעילות לכל המשפחה בדגש על המצאת הגלגל באמנות, בטכנולוגיה ובתעשייה. אוסף מכוניות עתיקות, חנות מוזיאון
במקום גם קפטריה עם ארוחות כמו שילדים אוהבים..
מחיר כניסה: 25 ₪ למבוגר, 19 ₪ לילד.
המוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן- 04-9109609, 04-9872022, www.omuseums.org.il

המוזאון הפתוח לצילום - גן התעשייה תל-חי
כיצד מצלמת המצלמה? ילדים בימינו יודעים לצלם בעזרת מכשיר הפלפון שלהם, אבל האם הם יודעים כיצד נוצא הצילום? במוזיאון לצילום בגן התעשייה תל חי לוקחים את הילדים וההורים למסע מרתק בין מצלמות ישנות, דרך צילום ופיתוח צילומים ועד הצילום הדיגיטלי של ימינו – באגף האינטראקטיבי החדש!
שעות פתיחה ביום שלישי 22.1.2013- 10:00-16:00.
כניסה בתשלום: מבוגר- 20 ₪, ילד/סטודנט - 16 ₪, פנסיונר- 11 ₪.
המוזאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי - 04-6816702, www.omuseums.org.il

מוזיאון ההתיישבות - קבוץ יפעת
ביום הבחירות 22/1 בשעות 11:00-15:00 מוזיאון ההתישבות מזמין אתכם להצטרף למגוון פעילויות ברוח חלוצי ההתיישבות: פעילות בנגריית חלוצים, סיורים מודרכים, פינות יצירה, תלבושות חלוצים, סיור מעגלי לצפייה בפריחה המרהיבה באזור ועוד ועוד.  במוזיאון ניתן לראות את שחזור אורח החיים של ההתיישבות בחלוצית השיתופית (במושב ובקיבוץ) בעמק יזרעאל – "מבית אלפא עד נהלל". תצוגה אותנטית, מהגדולות מסוגה בישראל.
במוזיאון פרקי תצוגה הכוללים שחזור של ביתנים מההתיישבות (חדר אוכל, מחסן בגדים, בית ילדים, מרפאה, צריף במושב, ועוד), אוספים של כלי חקלאות, ביתן דבש עם ספארי של דבורים, קרון משוחזר מתקופת המנדט ומוזיאון החלב.
מחיר: 25 ש"ח, מגיל 3 ומעלה. למידע נוסף: 04-6548974

מוזיאון ההתיישבות בקבוץ יפעת
מוזיאון ההתיישבות בקבוץ יפעת

יום הבחירות ביקב הרי גליל - יראון
אוהבים יין? טבע? בילוי איכותי? יקב הרי גליל מעניק לכם הזמנה לחוויה. צאו למרחבי החופש הירוקים של הגליל העליון. סעו בדרכים המתפתלות, תיהנו מהנוף הגלילי עוצר הנשימה ומהטבע העוטף אתכם מכל עבר – עד שתגיעו ליקב הרי גליל. ביקב השוכן בלב הנוף הפסטורלי של פסגות הרי הגליל- מצפה לכם חוויה יחודית: סיור מודרך ומקצועי בין מכלי הנירוסטה, באולם חביות עץ האלון בהן היין תוסס ומתיישן, צפייה בסרט העוקב אחר תהליך היווצרות היין כמעשה אומנות ותצפית פנוראמית מרהיבה לנוף הגלילי הנשקף סביב. בהמשך תתנסו בטעימות יין .לקינוח, תוכלו לבקר בחנות היקב, בה תמצאו מגוון יינות איכות, מוצרים משלימים ואביזרי יין להשלמת החוויה.
בנוסף ניתן להתפנק עם מרק חם, קפה ומאפה, פלטת גבינות ועוד.
ביום הבחירות יקב הרי גליל פתוח לסיורים בתאום מראש: 04-6868748

טרקטורוני דישון
ביום הבחירות 30% הנחה. זרימה כזו בנחלים כבר לא ראו המון שנים..המסלול עצמו מתחיל במושב דישון בנסיעה דרך שדות, מטעי הנשירים והכרמים, נסיעה בשטח בוצי (בעונה) וחילוצי שטח במידת הצורך. תצפיות בדרך, תה חם בדרך ועוד.
משך המסלול שעה וחצי עד שעתיים. לנהגים, חובה להציג במקום רישיון נהיגה.
לפרטים נוספים והזמנות: 04-6997758 , www.tractoron.co.il

בחירות 2013 בצוק מנרה
הפנינג יום בחירות בצוק מנרה לתושבי הצפון:קרית שמונה, גליל עליון, ורמת הגולן. האטרקציות: רכבל- לכל כיוון, מגלשות, טרמפולינה, רכבת הצוק, מבצעי אוכל. בנוסף ללא תוספת תשלום: סיורי קק"ל,יצירה לילדים בבית הצוציקים וסדנת אצטרובלים.
22 ₪ לאטרקציה בתאריך ה-22/1/13 המחירים מותנים בהצגת תעודת זהות.
לפרטים נוספים: 04-6905830 , www.cliff.co.il

מבצע ליום הבחירות בתיירות אילת השחר
כל מי שיגיע אלינו עם תמונה שלו בקלפי מממש את זכות הבחירה, יקבל 50 כדורים מתנה ברכישת משחק פיינטבול. תיירות איילת השחר - טיסות בשמי הארץ, צניחה חופשית-12,000 רגל. מבוך בטבע - חידות בנושא ציפורים. עוד באתר: פיינטבול, ירי למטרות, קארטינג ועוד.
לפרטים נוספים: 04-6932700 04-6932226 www.pbl.co.il

חוויות שטח - מושב אמנון

ביום הבחירות בוחרים בחוויות שטח באמנון ומקבלים 30% הנחה ביום זה. בואו להנות ממסלול חוויתי במיוחד לכינרת הכחולה והמלאה. מתאים למשפחות / זוגות. מסלול "קסם על שפת כנרת"- שעה וחצי. הטיול יוצא ממתחם "חוויות שטח" במושב אמנון (צפון הכינרת) בגבעה הצופה לכינרת. נסיעה בשבילים בין מטעים, סלעי הבזלת והנוף הפראי של הרי הגליל הארבל והגולן. תצפיות, הפסקת תה מפנקת ועוד הפתעות. כל מי שנוהג חייב להגיע עם רישיון נהיגה בתוקף.
לפרטים נוספים והזמנות 050-7206431 , www.havayots.com

יום הבוחר במלון כפר גלעדי
עם ישראל יוצא לבחור בראש נקי, נפש בריאה ובטן מלאה. מלבד הזכות הדמוקרטית החשובה, מבקשים הישראלים לנצל גם את יום השבתון שנלווה ליום הבחירות כי אם נותנים, מה לא ניקח? במלון כפר גלעדי מציעים חבילת פינוק ייחודית ליום הבוחר, המאפשרת הנאה מנופש באווירת סופ"ש, במחיר של אמצע שבוע: לינה על בסיס חצי פנסיון הכוללת ערב ברביקיו חגיגי, שני טיפולי ספא בני 30 דקות ושימוש במתקני המלון ביניהם בריכה אולימפית מחוממת ומקורה, חדר כושר וסאונה יבשה.
מחיר החבילה המוצעת לערב יום הבחירות- 21/01/13 הוא 880 ₪ לזוג, כאשר כל שנותר הוא לתאם את הטיפולים המבוקשים, להגיע למלון ולא לשכוח לעבור בקלפי בדרך חזרה מהחופשה.
להזמנות ותיאום טיפול ספא: 04-6900000


אזור המרכז

החווה של חווה - קיבוץ חפץ חיים
ביום הבחירות בוחרים ב'חווה של חווה'. בואו לנשום את הטבע להנות מכל רגע בחוות חיות ענקית המשלבת יציאה לטבע עם חוויה והנאה משפחתית. בואו להנות מקרבה לחיות , פעילויות מגוונות וממרחבים ענקיים. והכל קרוב קרוב בקיבוץ חפץ חיים שבשפלה - מרחק של כחצי שעה מת"א, ירושלים ובאר שבע
לפרטים: 08-8593876  www.havafarm.co.il


החווה של חווה בקיבוץ חפץ חיים

שזירת פרחים בסטודיו אנד ג'וי - ראש העין
סטודיו אנד גו'י מזמין ילדים ומבוגרים ביום הבחירות להתנסות בחוויה של עבודה לצד אנשים עם צרכים מיוחדים בשזירת פרחים והכנת חבילות שי. העבודה המשותפת מעשירה את שני הצדדים: הילדים והוריהם מכירים מקרוב את השונה ולומדים שיעור חשוב בהתגברות על מוגבלויות ואילו העובדים מתרגשים בכל פעם לארח אורחים ולעבוד לצידם. הסטודיו יהיה במהלך השבוע בהכנות קדחתניות לט"ו בשבט והעובדים יכינו סלסלות שי עם פירות יבשים ועציצים במגוון עיצובים.
הכניסה והפעילויות אינן כרוכות בתשלום.
פרטים: 03-9011735 www.andjoy.org.il

משק אורן - מושב נתיב הגדוד
גם במשק אורן הרימו את הכפפה והצטרפו ליוזמה של אורלי וגיא "הצבעת הרווחת" כל מי שיתאם ויגיע לביקור אצלנו במשק ביום הבחירות יקבל 50% הנחה לסיור החקלאי. הצצה לחיי משפחת חקלאים בבקעת הירדן, בליווי הסבר על ההתיישבות החקלאית מהקמת המושב כולל הגידולים בהם התנסו התושבים במהלך השנים עד בחירת הגידול בו התמחו המתאים ביותר לאופי המשק, לאקלים ולתנאי האזור. הסיור כולל: ביקור במטעים מלווה בהסברים, צפייה במצגת מיוחדת על עץ הארגן עוצמתו תכונותיו והשימושים בו, כמו כן על שמן הארגן הידוע בסגולותיו המיוחדות לבריאות ולטיפוח הגוף. ניתן לחוש ולטעום ולרכוש מתוצרת המשק: שמן ארגן, תאנים ענבים ותמרים לפי עונות השנה. משך הסיור – כשעה, התשלום – 10 ₪ למשתתף
מיועד לקבוצות בתאום מראש עם סילבי  054-2326116 www.facebook.com

העצים יוצאים לבחירות - הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים
לקראת הבחירות לכנסת ולכבוד חג ט"ו בשבט החליטו הצמחים בגן הבוטני לבחור להם מנהיג. אתם מוזמנים להגיע ולהשפיע. בין המתמודדים על ראשות ההנהגה - הזית המסמל את השלום ומוביל לחברה עצמאית ומשגשגת, הארז הנחשב יציב ואמין ובעל עבר ביטחוני עשיר וקשרים מפותחים עם מדינות האזור, התאנה המייצגת את העצים הגימלאים ומזכיר לבוחרים את הצורך בטיפול וטיפוח אזרחים, האקליפטוס המייצג את התרומה הגדולה של העולים החדשים ואת היכולת לשגשג גם לאחר עקירתם מאדמת המקור, ההדס המייצג את מפלגת הירוקים- צמחים הנמצאים בסכנת הכחדה. במהלך הסיור, המבקרים יחוו ויכירו את מצע הבחירות של העצים, ייגשו לקלפי הגן ויצביעו לעץ שלדעתם יוכל להוביל את הגן בשנים הקרובות. כמו כן, המבקרים יוזמנו לשתול סלסלי כסף בחלקת הבונסאי החדשה של הגן. (הסיורים יצאו בכל שעה עגולה. הסיור האחרון יצא בשעה 15:00).
מבוגר- 30 ש"ח ילד- 20 ₪ (מגיל 3) למנויי הגן הכניסה חינם עם הצגת כרטיס מנוי. לקבוצות מחירים מיוחדים.
פרטים נוספים: : 02-6794012 www.facebook.com


בוחרים מנהיג בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים

סדנת עיצוב עציצים ושתילה לילדים במשתלת הסוכה - כפר אז''ר
משתלת הסוכה – בית ירוק בכפר אז"ר מזמינה את הילדים והוריהם לסדנת עיצוב עציצים ושתילה של פרחי העונה ביום הבחירות. בילוי קרוב לבית בלי להיקלע לפקקי תנועה וגם נשאר די זמן למילוי החובה האזרחית של הצבעה בבחירות. בסדנה, בהנחית האמנית מיקי איינהורן – נלקנבאום, יעצבו הילדים עציצים עם אלמנטים מהטבע – פרפרים, זוחלים וכו' ולאחר מכן ישתלו בהם מפרחי העונה המרהיבים בצבעוניותם. הילדים והוריהם יוכלו לסייר בגן הבריכות והפסלים שבמשתלה ולהכיר את צמחי המים היחודיים, עצים ושיחים ולזהות את סימני האביב בגינה.
יום שלישי, 22 בינואר, בשעה 11:00
המחיר: 30 שקל למשתתף, כולל העציץ והצמח.
פרטים והרשמה אצל מיקי, בטל: 050-5274929

ארז חוות חלב - מושב ניצני עוז
ביום הבחירות- יום ג' 22/1 מרכז המבקרים "ארז חוות חלב" במושב ניצני עוז פותח את שעריו למשפחות ומבקרים בודדים, ומזמין אתכם לחוויה של פעילות לכל המשפחה, סיור חוויתי המפעיל את כל החושים, החל ממגע וטיפול בבעלי חיים, היכרות עם הפרה בכל שלבי גידולה והכרת החליבה מחליבה ידנית ועד לחליבה רובוטית. התנסות בהגמעת עגלים יונקים, האכלת פרות בוגרות וחליבה ידנית. כל זאת בחווה מטופחת עם מדשאות, פינות ישיבה, פינת ליטוף ועוד. החווה תפתח החל מהשעה 10:00 בבוקר, כדאי לתאם מראש זמן סיור
לפרטים נוספים: 0546629666  www.erezfarm.co.il


אזור הדרום

חוויית בחירות מתוקה כדבש - קיבוץ יד מרדכי
חווית דמוקרטיה מיוחדת – ביד מרדכי מעודדים הצבעה ! הפעלה לכל המשפחה בקיבוץ יד מרדכי
הבאים לפעילות ב-22 לינואר עם אישור שכבר הצביעו יקבלו 10% הנחה לכל המשפחה.
בבית הדבש – נציץ לתוך כוורת אמיתית, נלקק דבש וניצור נרות מדונג. קיבוץ של פעם – ביקור בבית האוסף והפעלה בנושא החיים הקיבוציים. נסיעה בטרקטור ועגלה - בין ענפי הקיבוץ. אתר שחזור קרב תש''ח - סיור באתר וטיפוס על הטנקים. צפייה בחליבה ברפת. משך התכנית - 2.5 – 3 שעות.
כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות – 38 ש''ח לאדם. ילד מגיל 3 חייב בכרטיס.
מ-10.00 עד 15.00 בכל שעה עגולה מתחילה פעילות
אין צורך להזמין – הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר !
לפרטים נוספים : 08-6720559 052-3923104 www.ym-tayarut.co.il

ברפת קיבוץ יד מרדכי
ברפת קיבוץ יד מרדכי

בוחרים נכון ב"שביל הסלט" – מושב תלמי יוסף
"שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת במקום לבחור בוחרים לחזור ל"שורשים"-בחממות חבל הבשור-אזור שלא הכרתם. הסיור יודרך בצורה חוויתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי . נבקר במספר תחנות: חממת לקטיף עצמי, חממת תות ביולוגי תלוי, פרדס תפוזונים סיניים. נשתתף במרוץ יוני דואר בהשראת ספרו של מאיר שלו 'יונה ונער', נשתעשע במבוך עשוי מפסיפלורה, ונבקר במנהרה של תבלינים. אפשרות נוספת. ארוחת שטח-"פוייקה"-בסיום הסיור ניתן להזמין ארוחת קדרה בשרית מהמדורה המוגשת על שולחנות ערוכים בחממה בחצר המשק.
לפרטים נוספים: אורי 052-8535442 שולי 052-8606265 www.salat4u.co.il

פינת חי גברעם - קיבוץ גברעם
ביום הבחירות אתם מוזמנים לבלות בפינת החי שלנו, ללטף חיות, לעבוד בפינת היצירה, לרכב על הפונית שלנו, לשתות קפה בניחותא ועוד.. ורק לא לשכוח ללכת לקלפי לשים את הפתק שלכם,לפני או אחרי הביקור!
לפרטים- 054-7701443

במה לקהילה - קיבוץ כרמים
כרמים הוא קיבוץ קסום בצפון הנגב בין יער להב ליער יתיר. כשתגיעו אלינו תעלו על עגלה רתומה לטרקטור , תעשו סיבוב בשדות החקלאיים של הקיבוץ, בין מטעי הזיתים לכרמים, בין גידולי השדה לפרחי הבר. בדרך תראו את השדה הסולארי שלנו ותשמעו על אנרגיות מתחדשות, תראו את הקומפוסט היישובי ותשמעו על הפרדה במקור, תראו את בריכת החמצון ותשמעו על השקיה במים אפורים. כשתחזרו לקיבוץ תתכבדו בחליטת תה ובעוגיות (ממאפיית אלו"ט בכרמים). הילדים יכינו עבודות יצירה מחומרי הטבע ואתם תשמעו הרצאה על סגולותיהם של צמחי מרפא שתוכלו בעצמכם לגדל בעציץ או בגינה. את הבילוי אצלנו תסיימו עם אדום בלחיים וירוק בנשמה.
25 ₪ לאדם (מגיל 3) לסיור של שעה בטרקטור, 50 ₪ לאדם (מגיל 3) לסיור + פעילות אקולוגית לילדים + הרצאה בריאותית למבוגרים
מינימום 25 איש בתיאום מראש: 08-6597106; 052-3232117

ראומה - יצירה, רוח וחומר - מושב כוכב מיכאל
"פרצופים וחיות מקרמיקה" – חווית יצירה משותפת בהזמנה פרטית. המפגשים מתקיימים באווירה כפרית ואינטימית ומיועדים למשפחות ולקבוצות מטיילים. במפגש ניצור יחד הורים וילדים, קבוצות חברים, זוגות ומטיילים, פרצופים וחיות מקרמיקה שניצבע ונעטר בחומרים מהטבע. כיבוד קל יוגש למשתתפים בסדנאות.
עלות הסדנא לילד:25 ₪ עלות הסדנא למבוגר: 35 ₪
בתיאום מראש, טלפון: 0547707830, 08-6753740

ג'ו אלון - יער להב
מרכז ג'ו אלון נמצא ביער להב, באזור מרהיב עין, והוא מרכז תיירותי לידיעת הארץ ולהכרת הנגב. המרכז יהיה פתוח לקהל הרחב במחיר מוזל של 10 ₪ (מגיל 3) למבקר. האגף להתיישבות יהודית בנגב והאגף למורשת ותרבות הבדואים יהיו פתוחים לקהל המבקרים כולל הדרכות, אירוח באוהל בדואי לקפה מר ותה מתוק וסדנת גששות. בנוסף המרכז מציע שלל פעילויות (בתשלום): רכיבה על גמל וחמור, פיתות בדואיות ומכירת מוצרים תוצרת הדרום.
לפרטים נוספים: 08-9913322

פעילות בחוות נעמ“א ביום השבתון
חוויה חקלאית יוצאת דופן הכוללת מגוון מתחמים בהם: מתחם המיני דיר – חליבת כבשים ידנית ומכאנית , ליטוף והשקיית טלאים בבקבוקי חלב. מתחם הגבינה – הכנת גבינה' אישית מחלב החווה. מתחם הפיתות – הכנת בצק ורידוד , ואפיה על גבי סאג' . מתחם פינת החי והליטוף – מבחר בעלי חיים, ארנבים וצבים .
מחיר: 40 שקלים ל
פרטים: 08-9934205 או naama-farm.co.il

מבוך מרים: בשביל התבלינים והבשמים - מושב ניר משה
משפחות עם ילדים מוזמנים לחפש את עצמם במבוך המאפשר, ללכת לאיבוד – ממגוון הריחות והטעמים – ולצאת מזה בחיים ! ניתן לסייר במבוך באופן עצמאי בעזרת תרשים.(תמורת פיקדון של 5 ₪) ניתנת אפשרות לקטוף עלים: מצמח התבלין – לחליטה והכנת תה. מצמח הבושם – להכנת שקית ריח.
מחיר כניסה למבוך מרים: 20 ₪ מגיל 4
לפרטים: מרים 050-4272004, אלי 050-6246427


מבוך מרים, בשביל התבלינים והבשמים

בחצר של אורה - מושב כפר מימון
סיור במטע בו 120 עצי פרי מ-80 זנים שונים, חלקם נדירים ואקזוטיים, אפשרות לארוחה תימנית מקורית ממטבחה של אורה. (אורה ילידת תימן נשואה לראובן יליד פולין.
לפרטים- 08-9941285

אורחן רוחמה- קיבוץ רוחמה
כל אורח המגיע ערב יום הבחירות, לינה וארוחת בוקר 21 – 22 בינואר 2013. מקבל מתנה – טיפול זוגי 30 דקות על פי בחירתו. מחיר לזוג- 490 ₪ לינה וארוחת בוקר כולל מע"מ, כולל הטיפולים. המבצע מיום ב', 21/1, שעה 14:00 (כניסה לחדרים) עד יום ג', 22/1, שעה 16:00.
טלפון- 054-7995095/6

טיולי אופניים עם חברת גיאופן- שדה בוקר
חברת "גיאופן" מהמובילות בתחום טיולי האופניים בנגב מזמינה את כל המצביעים ביום הבחירות לרכוב באופני הרים באוויר ובאווירה אחרת. המסלולים הנם באזור שדה בוקר וברמות קושי שונות ויותאמו ליכולות הרכיבה של המשפחה. לפרטים – 08-6553350.

נגב ג'יפ - סיורים מיוחדים ליום הבחירות
סיורים אקולוגיים, מתמחים בטיולים מותאמים למשפחות. ביום הבחירות עורכים מבצע "מנהיג המדבר" פעילות מיוחדת בג'יפים באזור שדה בוקר במהלכה נרכשים ניצני כישורי מנהיגות. מציאת מים במדבר, פיענוח עקבות בעלי חיים, הכנת חבלים מצמחים, הדלקת אש עם אבני צור, הכנת פיתות, ספארי לילה – בעקבות טורפים ועוד ועוד. אפשרות לשלב ביקור בצריף בן גוריון. טיולי הג'יפים אורכים 2.5, 4 או 8 שעות,
העלות החל מ: 165 ש"ח לילד, 195 ש"ח למבוגר. מינימום 4 מטיילים ברכב.
להרשמה: 0545343797 https://www.negevjeep.co.il

חי-נגב - קיבוץ רביבים
אטרקציה לכל המשפחה המשלבת גן זואולוגי מדברי ובו יענים, קופים, גמלים, טורפים, עופות דורסים, פינת ליטוף והאכלה. בפארק נבנה כפר אפריקאי אקולוגי עם בקתות אפריקאיות העשויות בוץ ואוהלים בדואיים.השהייה כוללת אירוח מדברי – פיתות על הסאג', לבנה, זעתר, שמן זית, ירקות וזיתים תוצרת המקום. לאורחים צפויה חוויה נעימה המשלבת לינה, סיור בגן, סדנאות יצירה וחפירות ארכיאולוגיות בנושא דינוזאורים.
טל' - 08-6562688, 054-2401150

גן לאומי תל באר שבע אתר מורשת עולמית
"הולכים בתל"- סיור אל מרחב חייו של אברהם אבינו,עיר מנהל קדומה מתקופת המלוכה, הבאר העמוקה ביותר בנגב ומפעל מים מדהים בבטן האדמה. מיוחד ליום הבחירות סיורים מודרכים ללא תשלום בשעות: 10:00, 12:00 ו 14:00
לפרטים 08-6467286, עוד בגן הלאומי: מתחם "פעילות ארכיאולוגית" בתשלום .

חוות האנטילופות – אטרקציה אפריקנית לכל המשפחה
אנטילופות מסוגים שונים המהלכות בשלווה בשטח החווה. במקום ניתן ליהנות מ – 200 בעלי חיים מסוגים שונים המסתובבים בחופשיות בשטח. בחווה חובה לבקר ב"תיבת נוח" – מבנה מרשים ובו פרפרים, ציפורים ובעלי חיים קטנים נוספים. במקום ניתן גם ללון בתיאום מראש בבקתות לינה אפריקאיות ולינת שטח.
לפרטים – 052-3666041.

"קרוקולוקו"- חוות תנינים, עיר אובות
חוות תניני ענק באורך של כ- 5 מטרים. בחווה ישנם כ – 2,000 תניני יאור בבריכות מים גיאותרמיים. החווה מותאמת לכל הגילאים, ניתן לצאת לסיור לילי מודרך בחווה וליהנות מתניני ענק באורך של חמישה מטרים. בסוף הסיור אפשר גם ללטף ולהצטלם עם תנין קטן. איך מגיעים: על כביש הערבה, בק"מ ה- 160.
לפרטים: אורית או קובי, 052-8991088 arava.gonegev.co.il

קרוקולוקו
קרוקולוקו"- חוות תנינים