הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול בכליל עם יותם דהאן


מצפה כליל נמצא בעמק יפה בגליל המערבי. ביקור ביישוב לכמה שעות או לסופ''ש מאפשר להנות מהשקט, הנוף וההשראה שיש כאן. יותם דהאן, מדריך טיולים ובן המקום, מתמחה בסיורים בישוב הכוללים סיפורים על כליל, ליקוט עשבים, הכרות עם בניה אקולוגית וכמובן הרבה נוף

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה



יותם דהאן, איש חינוך ומורה דרך מוסמך מסייר עם בודדים, קבוצות ומשפחות ברחבי הגליל המערבי וברחבי הארץ. יותם יליד ותושב הכפר האקולוגי כליל מתמחה בסיורים בישוב הכוללים מפגש עם אנשים, ליקוט, טבע, אקולוגיה, בניה אלטרנטיבית, שירה ואמנות מקומית

כליל הינו כפר אקולוגי ייחודי בנוף הישראלי וביקור בו מציע היכרות עם סיפורם של אנשים שניסו ומנסים לחיות את חייהם קצת אחרת. בתי הכפר המבודדים בנויים בתוך החורש, משתלבים בו וסביבם נטועים כרמי זיתים ובוסתני פרי. הכפר אינו מחובר לרשת החשמל ותושביו מספקים לעצמם חשמל בדרכים אלטרנטיביות. את בתי כליל הראשונים בנו במו ידיהם מקימי הישוב וכל בית הוא יצירת אומנות ייחודית. כיום בכליל גרים אנשים גם באוהלים מסוגים שונים, אוהלים מונגולים ואוהלים צפון אמריקאים. כבישי הישוב ברובם נותרו שבילי עפר.

טיול בכליל למבוגרים

הטיול מתחיל ב"קפה כליל", שהוא אוהל מרווח עם פינות ישיבה מפנקות. נוכל לשתות משהו חם ולטעום מהעוגות הנהדרות שאופה תמי בעלת המקום. משם נמשיך בהליכה קלה, ניכנס לאוהלים, נבקר בגלריה "ג’רה" לייצור כלי קרמיקה וזכוכית, נכיר את לבו הפועם של הישוב ובו פרויקט "מטע אם" שהוא גן בוטאני לצמחיית הגליל, וממנו נמשיך להליכה קלה ב"שביל הגמדים", שביל קצר ממנו תצפית יפה על ערוצו של נחל יחיעם. במהלך הטיול יספר יותם את סיפורו כבן הכפר. נדבר על החיים בטבע, על אקולוגיה, קיימות וחינוך ונכיר את החי והצומח שנראה בדרכנו. בכליל חיים אמנים מתחומים שונים ובתיאום אפשר לשלב ביקור אצלם ואצל יצרנים מקומיים, את הטיול מומלץ לסיים באחת המסעדות בכליל.

טיול בכליל למשפחות

נלקט צמחי מאכל, נכיר את החי והצומח המקומי, נשמע סיפורים על טבע, אקולוגיה ובנייה אלטרנטיבית. נפגוש את יובל, נקשיב לנגינת דידג’רידו וסיפורים על התרבות האבורגי’ינית באוסטרליה, נדליק מדורה ונכין מאפים ממולאים בצמחים שליקטנו בשילוב תה וקפה.

פרטי התקשרות: יותם 050-9235674 או באתר האינטרנט