הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מרכז צפרות ואקולוגיה נפתח בשמורת ''נאות קדומים''


המרכז שביער בן שמן יקיים פעילויות הדרכה לקהל הרחב כדי להכיר מקרוב את מיני הציפורים במקום. המגוון הגדול והמפתיע נעוץ בחלקו בייחודה הבוטאני של השמורה - שילוב של צמחייה ארצישראלית במגוון בתי גידול ושיחזור החקלאות הקדומה והמסורתית של ארץ ישראל

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה


כחול חזה

באמצע הדרך בין תל אביב לירושלים על יד העיר מודיעין, חבויה שמורת טבע קסומה - נאות קדומים. רק עשרים דקות נסיעה ממגדלי העיר והתנועה הסואנת ואתם מוזמנים למסע קדום אל ארץ התנ"ך.
על פני 2500 דונם באזור יער בן שמן, נשתלו צמחי ארץ ישראל העתיקה, נחפרו ושוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים. כרמי הגפן והזית, בריכות המים, בעלי החיים והנופים המרהיבים - הופכים את הביקור בשמורה לחוויה תנכית שהיא אטרקציה לכל המשפחה.

ועכשיו, גם מרכז צפרות ואקולוגיה שנפתח בשמורה בשיתוף עם "דוכיפת" - מרכז צפרות ואקולוגיה ירוחם. מרכז הצפרות והאקולוגיה שהחל פעולתו בשמורה המיוחדת, יתמקד בכמה סוגי פעילות:
• סיורים -  מגוון של סיורים ופעילויות לקהל הרחב בנושאי צפרות ואקולוגיה כשהדגש הוא על החיבור למקורות.
• מחקר - שיכלול טיבוע מקצועי סדיר בשטח השמורה ובדיקות כמותיות ואיכותיות של המינים החולפים והיציבים במקום
• הדרכה - הכשרת צוות השמורה והקהל הרחב בנושאי צפרות

כחלק מהקמת המרכז קיימו אנשי "דוכיפת" מספר פעילויות טיבוע ברחבי השמורה ושמחו לגלות מגוון רב של ציפורים. המגוון הגדול והמפתיע נעוץ בחלקו בייחודה הבוטאני של השמורה: שילוב של צמחייה ארצישראלית במגוון בתי גידול ושיחזור החקלאות הקדומה והמסורתית של ארץ ישראל.

בזכות הטיפול המסור בצומח בשמורה, לא נוצרת תופעת השתלטות של מיני צומח מסוימים המגוון רחב מבחינת סוגי הצמחים המטופלים, נוצרות נישות אקולוגיות רבות ומגוונות - דבר המזמן מגוון רחב של מיני ציפורים לקבוע משכנם בנאות קדומים. הטיפול בשמורה יצר שפע של מזון ובהשוואה לאתרים אחרים נמצא שמצבן התזונתי של הציפורים מצוין

המרכז בנאות קדומים יציע פעילויות ההדרכה לקהל הרחב פעם בחודש וכך יתאפשר להכיר מגוון של מיני ציפורים לאורך השנה אך בהמשך ישולבו פעילויות נוספות.

את הפעילות המקצועית מובילים דר' אייל שוחט ויורם צביק.