הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בואו לקחת חלק בבניית שביל ישראל לאופניים


חובבי אופניים וטבע מוזמנים לקחת חלק בבניית ''סינגל חווה'' שבסמוך למצפה רמון. בואו ללמוד כיצד בונים שביל אופניים, לחוות את המדבר ביופיו ולקבל הסברים מפקחי רשות הטבע והגנים על האזור וטבעו

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 28/10 - 1/11/2012

שביל ישראל לאופניים, צילם: הלל זוסמן
שביל ישראל לאופניים, צילם: הלל זוסמן

ממשיכים להתגלגל בשביל ישראל.... רשות הטבע והגנים, שביל ישראל לאופניים, מועצה מקומית מצפה רמון ומועצה אזורית רמת נגב, מזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק בבניית שביל ישראל לאופניים ולהשתתף באירוע בניית "סינגל חווה" שבסמוך למצפה רמון.

הסינגל, שאורכו כ- 12 ק"מ מתחיל במצפה רמון, חוצה אזור מדברי ומסתיים בתצפית עוצרת נשימה לעבר מכתש רמון. הכשרת השביל תימשך כשבוע, בין התאריכים 28.10-1.11, ותכלול עבודות תשתית בסיסיות בעזרת כלים ידניים ועשיית שימוש בחומרים מקומיים במקביל להצבת שילוט. במהלך העבודה המתנדבים ילמדו כיצד בונים שביל אופניים, יחוו את המדבר ויקבלו הסברים מפקחי רשות הטבע והגנים על האזור וטבעו.

המתנדבים שיצטרפו יתבקשו להתחייב למינימום יומיים ויסופקו להם לינה וכלכלה למשך כל ימי העבודה.

הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל על אופניים מספר, כי עד כה יש הענות מרגשת של קהילת רוכבי האופניים, שלוקחים להם יומיים חופש ובאים להתנדב. במסגרת השבוע אנחנו מתכננים ברשות הגנים לסיים 15 ק"מ של השביל.

במרץ 2011 נחנך המקטע הראשון של שביל ישראל לאופניים, 85 ק"מ של רכיבה אתגרית אשר מקשרים בין מעלה שחרות, דרך תמנע ועד לאילת. מאז נפתחו ארבעה מקטעים נוספים של השביל והכוונה היא להשלים עוד השנה 300 ק"מ של השביל ממצפה רמון לאילת. במסגרת התוכנית, יוקם שביל ישראל לאופניים לאורכה של המדינה, מהחרמון בצפון ועד מפרץ אילת.

להרשמה נא לפנות להלל זוסמן: hillel_s@netvision.net.il  052-3475606
או לאהוד אבוטבול: abut@npa.org.il 057-7762767