הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



קטיף עצמי של גודגדנים ביער יתיר


הם אדומים, מתוקים, מפתים, קטנים, ו.. נגמרים מהר. השנה הם זולים מתמיד ועכשיו בסוף העונה, זו ההזדמנות להגיע למטעי יער יתיר, לקטיף עצמי של גודגדנים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 28-6-2012

גודגדנים בחבל יתיר, צילום: ענת רסקין

בגובה 800 מטר בדרום הר חברון, נמצאים מטעי הגודגדנים של חבל יתיר על שטח של 40 דונם. העצים מניבים בכל שנה כ-50 טון של פירות בממוצע, והשנה בעקבות החורף הקר במיוחד - אף יותר. סוף העונה כמעט והעצים כורעים מעומס הפרי. במושב בית יתיר מזמינים קבוצות של 10 אנשים ומעלה להגיע לקטיף עצמי של גודגדנים באמצע השבוע.

דובדבנים וגודגדנים הם המינים העיקריים שגדלים באזור. האחד חמצמץ, השני מתוק, והם מופיעים במבחר צבעים מאדום דובדבן עמוק ועד כתום. כיוון שהם זקוקים למנות של קור בעונת החחורף, הם גדלים באזורים הגבוהים של הארץ כמו: רמת הגולן, הגליל העליון, גוש עציון ובהרי דרום חברון.

המושב השיתופי בית יתיר מגדל גם פרחי אדמוניות, נקטרינה, אפרסק וכרמים ליין ומאכל. בית יתיר הוא המושב הדרומי ביותר בארץ שמגדל גודגדנים, ואולי בכלל הכי דרומי בחצי הצפוני של כדור הארץ.

ומה תוכלו למצוא עוד בסביבה? יער יתיר, אחר היערות המרשימים בארצנו כולל 30,000 דונם של עצים, אתרים, חניונים ומאגר מים. בתחומי המועצה מספר מיזמים תיירותיים כגון מפעלי תיירות סוסיא, תיירות מעלה חבר, ופיתוח יער יתיר. בתחום המועצה גם מיזמים חקלאיים תיירותיים, יקבי רמת ערד, קטיף עצמי ביער יתיר וחוגגים בטבע.

דרום הר חברון הינו החלק הדרומי של הרי יהודה ולמעשה היחידה הגיאוגרפית הדרומית ביותר בחבלי ההר המרכזי . דרום הר חברון מוקף משני עבריו במדבריות , בדרומו הנגב ובמזרחו מדבר יהודה - מדבר בצל גשם, הקרבה לשני המדבריות משפיעה מאוד על אקלים האזור ומתוך כך על הצומח , החי והאדם באזור. אזור דרום הר חברון כאזור מובהק של ספר המדבר .

איך מגיעים?
בכביש 31 (בין צומת שוקת לערד) פונים שמאלה (לבאים מצומת שוקת) בצומת תל-ערד לכביש 80 . חוצים את בקעת ערד ועולים לכיוון הר עמשא. בהצטלבות הראשונה אחרי העלייה פונים שמאלה ליער ולכיוון מאגר המים. לאורך כל הכביש מצד ימין תוכלו לראות את המטעים ובהצטלבות הבאה תבחינו במחסנים חקלאיים מימינכם- זהו מקום הכינוס לקטיף.

קבוצות מ-10 איש יכולות להגיע לקטיף עצמאי (לא בשבת)

יש צורך לתאם הגעה מראש: 1599-507-517 או אצל גיל הכט בטלפון: 052-8903803