הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



ערבה AFTER DARK - כל אירועי הקיץ בערבה


לילות בתמנע, טיולי לילה על גמלים, פסטיבל לילות אהבה במדבר, קיץ בחוות קרוקולוקו ובחוות האנטילפות, ועוד אטרקציות ואירועים רבים. משהו קורה לאחר השקיעה בערבה... בואו לגלות ! יולי ואוגוסט בערבה, פעילויות לכל המשפחה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 7-6-2012

גם בקיץ נפגשים בערבה, ובעיקר בשעות הערב הקרירות כשהשמש שוקעת והאוויר הופך להיות נעים יותר. בואו לבלות עם הגמלים, התנינים והטורפים, עם האנטילופות ועם הכוכבים (לא תאמינו כמה כוכבים רואים בערבה! ). בקרו בגינת הקקטוסים, בתיבת נוח, בקשתות ובקניונים. ולקינוח - טבילה מרעננת בבריכה.

משהו קורה לאחר השקיעה בערבה...... בואו לגלות.... יולי ואוגוסט בערבה, פעילויות לכל המשפחה.



כוכבים בערבה - 12-15/8
מטר של מטאורים צפוי בשמי ישראל ב-12 באוגוסט וזו הזדמנות לארוז שק משאלות, להתארח עם כל המשפחה בצימרים וחדרי האירוח הכפריים, להביט על שמי הערבה הנקיים ולהרגיש חלק מהיקום. הלילות הנקיים והנעימים של הערבה מתאימים במיוחד לצפייה במטר המטאורים ואליהם מתווספים שלל טיולים בנופי המדבר, סרט הרפתקאות הופעות מוסיקה ועוד. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 12-15 באוגוסט, בשיתוף האגודה הישראלית לאסטרונומיה.

האירוע מתחיל ביום ראשון, 12 באוגוסט, בשני מוקדים בפארק תמנע ובחצבה, בלילה זה מטר של מטאורים הקרויים פרסיאידים חוצים את האטמוספרה במהירות של 60 ק"מ בשנייה.. תופעה זו, המתרחשת פעם בשנה, מתאימה ביותר לצפייה ללא משקפת או טלסקופ במקום חשוך במיוחד ונקי מ"זיהום תאורה" והמקום הכי מתאים לכך בארצנו הוא אזור הערבה.

במהלך שעות הערב בתאריך זה, החל בשעה 18:00 ועד למועד הצפוי לנפילת הכוכבים, יתקיימו סיורי שקיעה מוארים באתרי בפארק תמנע, לצד תצפית ייחודית בהתקבצות כוכבי הלכת נוגה, מאדים ושבתאי וכן יתקיימו הרצאות של מומחי האגודה הישראלית לאסטרונומיה, תוך צפייה בכוכבים בעזרת טלסקופים. בערבה התיכונה יתקיימו סיורי שקיעה בגבעת חצבה והדיונה האדומה וסיור מודרך בקרוקולוקו – חוות התנינים. לאחר מכן יתקיימו תצפיות לעבר הכוכבים.

להמשך החוויה, למחרת, ביום שני בלילה, 13 באוגוסט, תתקיים שחייה לילית לאור הכוכבים בקיבוץ לוטן ולאחריה יוקרן תחת כיפת השמיים הסרט "הוגו", בבימויו של מרטין סקורסזה. במקביל בערבה התיכונה יחגגו במתחם מדברא שבצוקים עם הופעה הכוכבים משותפת של מאור כהן ופיטר רוט ובתום המופע תפתח מסיבת קיץ אותה תתקלט טינקרבל.

ובערב האחרון של הפסטיבל, ביום שלישי, 14 באוגוסט, יתקיימו סיורי ערב בחי בר יטבתה. הסיורים יעברו בין טורפי הפארק, וניתן יהיה לראות את הזאב, הנמר, הצבוע והקרקל מקבלים את ארוחת הערב שלהם. בפארק ספיר בערבה התיכונה יוקרן הסרט "הוגו", תחת כיפת השמיים.

המחיר לכל הפעילויות בערבה הדרומית הוא 99 ₪ למבוגר ו-89 ₪ לילד.
לאורחי הלינה הכפרית המחיר הוא 79 ₪ למבוגר ו-69 ₪ לילד.
מחיר למופע של פיטר רוט ומאור כהן – 100 ₪ לאדם, מתארחים בערבה ייהנו ממחיר מיוחד של 80 ₪ למבוגר ו-40 ₪ לילד
לפרטים נוספים והרשמה: מרכז תיירות ערבה – 1-800-225-007



תמנע לילה – סיורי שקיעה אל פארק בראשיתי
מתי? יום שלישי החל מהשעה 17:00
סיורים מודרכים ברכבים פרטיים אל הסודות הקסומים של פארק תמנע נחשפים בערב בתאורה עוצרת נשימה – "עמודי שלמה", "הפטרייה", "הספינקס" ועוד.
צפייה במייצג מכרות הזמן - מסע מרתק לממלכת מצרים העתיקה המתאר את סיפור כריית הנחושת מתקופת מצריים העתיקה ועד היום . התוכנית מוצגת באמצעי מולטימדיה חדישים, בהקרנה על מסכים של 360 מעלות ובמה מסתובבת.!
לאחר המייצג נמשיך לסיור באתרי הנוף בליווי מדריכי פארק תמנע. נצא לסיור שקיעה רגלי קצר בקשתות נטפס אל הקשת תוך שימוש בידיות הנעוצות בסלע (צילום קבוצתי חובה ), נרד בזהירות בסולם אל הקניון החולי, נמשיך בהליכה קצרה אל מכרה הנחושת העתיק בעולם, נזחל במחילות הכרייה כפי שעשו הכלכולתים ולבסוף נצא מצידו השני של המכרה בחזרה לרכב .
נעצור בפטרייה, שם נקבל הסבר על אופן בו פיסלו איתני הטבע את הפטרייה ובנוסף הסבר והדגמה בעזרת הקבוצה כיצד כרו נחושת לפני אלפי שנים.
ניסע לאגם הקסום לחוויית מילוי בקבוק בחול צבעוני, נהנה מחנות מזכרות ייחודית וממטעמי "חאן המלך שלמה" המגישה ארוחת ניגובים עשירה וטעימה.
נמשיך אל עמודי שלמה האדירים המוארים בתאורה מרהיבה. נצעד לכיוון רכס עמודי שלמה במשחקים של אור וצל ב"דרך האור והנחושת". נבקר מקדש האלה המצרית חתחור ונערוך תצפית על האתרים המוארים בפארק - ראש הכבש, האבן התלויה, הספינקס ורכס נחושתן, והפטרייה.
* חשוב להגיע לסיור עם נעלי הליכה נוחות, כובע ומים. משך הסיור כ – 3.5 שעות.
דמי כניסה למבוגר - 69 ₪  דמי כניסה לילד - 59 ₪
לידיעתכם, מחיר הפעילות תקף בימי ג' בלבד בחודשים יולי ואוגוסט 2011 ובתאום מראש
להזמנות – 08-6316756

סיורי שקיעה אל פארק תמנע


כפר הקקטוסים גם בקיץ
מתי? בכל סוף שבוע בין התאריכים 1/6-31/8
כפר הקקטוסים בקיבוץ אליפז שמח להזמינכם לסוף שבוע קריר בערבה:
יום חמישי – שחייה לילית לצלילי מוזיקה בבריכת השחייה בקיבוץ
יום שישי בבוקר – סיור חקלאי מודרך בין ענפי הקיבוץ השונים
שישי אחר-הצהריים – אל הסודות הקסומים בפארק תמנע - סיור שקיעה מודרך לכל המשפחה.
כל הפעילות חינם לאורחי כפר הקקטוסים באליפז.
מתארחים בסביבה ורוצים להצטרף לסיור השקיעה בפארק תמנע? התקשרו אל כפר הקקטוסים והזמינו מקומות מראש תמורת 44 ₪ בלבד למשתתף.
להזמנות – 08-6356230

חוות הקקטוסים בקיבוץ אליפז


שקיעה והאכלת טורפים בחי-בר יטבתה
מתי? כל ימי חמישי בין השעות 17.00-19.00
נגיע לשמורת החי-בר ונצא ברכבים הפרטיים לסיור בשמורה הייחודית ששמה לה למטרה להשיב את חיות הבר שהוכחדו, חזרה אל הטבע. הסיור יונחה באמצעות דיסק בשפות שונות. בסיור נפגוש את הראם הלבן, הדישון, הפרא, הערוד ולהקת היענים הסקרנית עם אפרוחיהן.
נחזור אל מגרש החנייה נחנה את רכבנו ונבקר בחדר החושך המדמה ליל ירח מלא. בחדר נאזין לנשימות התנשמת, נבחין במעופן של עטלפי הפירות ונכיר את עקרבי המדבר בצבעיהם הזוהרים. נקנח בצפייה בהאכלת טורפים – נלך במבוך פתלתל בין כלובי חיות הטרף המדבריות, נלמד על אורח חייהם בטבע נציץ אל מזונם בעת האכלה. בין הטורפים נפגוש את הזאב, השועל, הפינק, הצבוע, הקרקל והנמר.
נלמד על חיי הזוגיות המיוחדת של הדרבנים, על הקשר בין פילים לשפנים ונסיים בכלוב הדורסים העצום.
משך הסיור כשעתיים
דמי כניסה למבוגר – 43 ₪  דמי כניסה לילד (מגיל 5 עד 18) – 22 ₪
ההרשמה מראש, מס' המשתתפים מוגבל.
להזמנות – 08-6373057

שקיעה והאכלת טורפים בחי-בר יטבתה


שחייה לילית ואקולוגיה בלוטן
שחייה לילית בבריכת השחייה בקיבוץ לוטן. אורחי חדרי האירוח ייהנו משחייה לילית בכל יום רביעי ללא תוספת תשלום.
בית התה הסולארי הצמוד ל"אקו-כיף" בלוטן פתוח בכל יום חמישי בשעות 20:00-23:00 לארוחה קלה משובחת, נשנושי ערב קלים, יוגורטים במבחר טעמים תוצרת מחלבת הקיבוץ וגלריית אמני האזור. בית התה פתוח לאורחי הלינה הכפרית בלוטן ולתושבי הערבה.
למידע והזמנות – 08-6356935

אקולוגיה בלוטן


"טיול ליל קיץ" עם רוכבי הגמלים
מתי? כל השבוע החל משעה 17:00
טיול מהנה וחוויה מקרבת של לינת שטח עם טיול גמלים. מגיעים לחניון הגמלים ביישוב שחרות בשעות אחר הצהריים. מעמיסים את הגמלים בציוד שינה, מזון וציוד בישול ו...... יוצאים אל תוך השקיעה, בטיול המשלב הליכה ורכיבה.
עם חשכה מגיעים אל מחנה הלינה, מתארגנים יחדיו לבישול ארוחת ערב טעימה על מדורה. מתכנסים סביבה לארוחה, שיחות וסיפורים מאנשי המדבר. הלינה בשקי שינה על מזרונים תחת כיפת השמיים זרועת הכוכבים של המדבר. (ציוד הלינה באחריות המטיילים, ניתן להביא אוהלים קטנים קלים. יש אופציה לשכירת שקי שינה ומזרונים).
לאחר ארוחת הבוקר, כמנהג הרועים, יוצאים עם הגמלים להמשך המסלול. חוזרים לפני הצהרים.
משך הטיול כחצי יום כולל לינת שטח. מינימום חמישה משתתפים.
המחיר: 460 ₪ למבוגר, 430 ₪ לילד 
לאוהבי הסוסים – ניתן לצאת לטיול דומה ברכיבה על סוסים התקשרו אלינו לפרטים
להזמנות - 08-6373218, 054-4956030 עינת, 052-3351357 עמיר

עם הגמלים אל השקיעה
מתי? בכל יום בשעה 17:00
טיול חוויתי המשלב הליכה ורכיבה אל נופי השקיעה הקסומים. עצירה לאתנחתא קלה מול המראה המלבב לכוס תה וכיבוד קל. על כל גמל אוכף כפול המאפשר לשני אנשים לרכב בנוחות.
דרגת הקושי קלה והפעילות מתאימה לכל גיל . משך הטיול - כשעתיים
המחיר - 135 ₪ למבוגר 120 ₪ לילד [ 3-13]
להזמנות - 08-6373218, 054-4956030 עינת, 052-3351357 עמיר

עם הגמלים אל השקיעה


סדנאות סבונים ריחניים – אלת הערבה
מתי? בכל יום בשעות 10:30-12:30, 16:00-18:00
"אלת הערבה" מזמינה את אורחי הערבה לסדנא חווייתית, רבגונית וקסומה בסטודיו שבישוב צוקים.
בפעילות נלמד להכין מרקחות סבונים אישיים או שרשרת סבון לתלייה, בצורות וניחוחות משכרים. כל משתתף יבטא את הצד היצירתי שבו וירקח סבון או שרשרת ייחודיים לו. הפעילות מיועדת למשפחות וקבוצות ומותנית במינימום של 5 משתתפים.
משך הפעילות - כשעתיים. עלות הסדנא 42 ₪ למשתתף.
להזמנות - 052-2451490

אלת הערבה

קיץ בחוות קרוקולוקו
מתי? בכל שעות היום והערב בחודשי יולי ואוגוסט
אנו מזמינים אתכם לסיור מודרך בחווה הגדולה בארץ לגידול תניני יאור, בכל יום בין השעות 10:00-19:00.  כ-2,000 תנינים שאורכם של הבוגרים מגיע לכ-5 מטרים, טובלים בבריכות מים גדולות ומצפים למבקרים. בסיור המתאים לכל הגילאים נכיר את התנינים, נבקר בבריכת הבוגרים ונראה כיצד שומרת התנינה על ביציה שהטילה בגומחה באדמה, נמשיך אל התנינים הצעירים, נראה כיצד נראית ביצת תנין ונלטף תנין תינוק.
הסיור כולל סיפורים אודות משפחת התנינים ואורח חייהם. בסופו אפשר ללטף תנין קטן ולהצטלם איתו.
בחודשי הקיץ יתקיים סיור לילי באמצעות תאורת פנסים, בתאום מראש בלבד! משך הסיור - כ-45 דקות.
מחיר:  25 ₪ למשתתף מגיל שנתיים, סיור ערב – 30 ₪ למשתתף .
להזמנות 052-8991088

קיץ בחוות קרוקולוקו


קיץ בחוות האנטילופות
מתי? בכל יום החל מ-8:00 בבוקר, טיולי שקיעה בתיאום מראש !
חוות האנטילופות מזמינה אתכם לחוויה ייחודית ומרתקת – סיור רכוב ב"פארק הקודו" הסמוך למושב צופר שבלב הערבה. בסיור נפגוש את האנטילופות, שהובאו היישר מאפריקה הרחוקה. עם השנים נוספו גם מיני איילים, כבשים אקסוטיים, ערוד (חמור בר נדיר) ו ז ב ר ו ת. חלק ממיני החיות ב"פארק הקודו" נמצאים בסכנת הכחדה חמורה וכבר אינם קיימים בטבע החופשי. אנו שותפים להצלתם.
סיור הספארי מתבצע ברכבכם הפרטי, ומאפשר צפייה מקרוב בבעלי החיים הפזורים בשטח הפתוח, ממש כמו באפריקה. בעזרת דפי הזיהוי שתקבלו, תוכלו בנקל, לזהות את מיני בעלי החיים השונים.
בתום סיור הספארי תוזמנו לבקר ב"תיבת נח" בה תפגשו סוריקטות, חוטמנים, צבי ענק, שפני סלע, חתול החולות ועוד. תצפו בשלבי הגידול השונים של הצ'רקס – סרטן מים אוסטרלי כחול ותכירו את חייו המרתקים. תראו כיצד שלשולים הופכים שאריות צמחים לרקבובית (הומוס) המשמשת כזבל אורגני. במקום ישנן גם פינות ליטוף, בהן אפשר לשחק עם גדיים מתוקים. הקומה העליונה של "תיבת נח" מוקדשת למיני תוכים וציפורי שיר.
בחוות האנטילופות ישנם צימרים מפנקים ומאובזרים וחאן.
משך הסיור – כשעה וחצי.  מחיר הכניסה - 25 ₪ לאדם (מגיל 3)
להזמנות– 052-3666041




פסטיבל לילות אהבה במדבר 2012
מתי? טו' באב, 2-4/8
כשמוזיקה, אהבה ואנשים נפגשים. לבוא ל"אשרם במדבר" לחוויית פסטיבל אינטימי, להשיל את קליפות המגן ולהעז להיפגש דרך הלב עם העולם, להעז להיפתח למשמעות המפגש בין גבר ואשה, להעז לרקוד עד כלות ויחד עם זאת למצוא את זולת המיזוג באמצע היום והגעתם לחוויית האהבה האולטימטיבית. כשרוח המדבר הלילית מלטפת בקרירות והשמיים זרועי כוכבים, רחוק מחיי היום-יום, זמן טוב להיפגש, להכיר, להתאהב ולהעמיק את הקשר הזוגי.
"אשרם במדבר" מזמין אתכם לפסטיבל אינטימי של מוזיקה ואהבה. מדיטציות של צ'אקרת הלב וסדנאות לחיבור האנרגיה הנשית והגברית- גם אלה הפנימיות המאפשרות את החיבור לאחר וגם כפשוטו- חיבור בין הגבר לאישה- חיבור המבוסס על לב ואהבה ברצון ליצור מפגש אינטימי ואמתי. פסטיבל לילות אהבה הוא אירוע של מפגשים אינטימיים. אך לא רק דרך מסיבות מגניבות. יצרנו עבורכם מארג מקסים של סופ"ש בו תוזמנו להיפגש עם הלב, להרחיב אותו לאהבה והכלה, שתאפשר לכם להתמזג במודעות חוגגת.
לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים -: 052-5443349
או במייל: ashram4you@gmail.com



תיירות ערבה גם בפייסבוק www.facebook.com