הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חול המועד פסח: תערוכת הפרח הבינלאומית בחיפה


19 שנים אחרי ''תערוכת הפרח'' הראשונה שהתקיימה בעיר חיפה, תיפתח בפסח תערוכת הפרח הבינלאומית הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם בישראל. חול המועד פסח 7-14 באפריל

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 6-4-2012

תערוכת הפרח בחיפה - הדמייהמשנות ה- 50 עד שנות ה- 90, "תערוכת הפרח" או בשמה המוכר "חג הפרח" של חיפה הייתה האירוע המרכזי והמדובר ביותר של העיר, שהתקיים מדי שנה בפסח ומשך מאות אלפי מבקרים. מייסד התערוכה והרוח החיה מאחוריה היה שמואל ביאליק ז"ל. התערוכה התקיימה בהתחלה בגן בנימין וכשגדלה עברה לגן האם. שוזרי ומעצבי פרחים, גננים, קהל מקצועי וחובבי פרחים הגיעו לתערוכה מכל הארץ והעולם. הייתה זו חוויה מרהיבה שכל מי שהיה שם – לא ישכח.

השנה תתקים התערוכה על פני שטח תצוגה של 30 דונם בפארק הכט, במבואות הדרומיים של חיפה. במקום הוקמו תשעה "עולמות פרחים" עוצרי נשימה, ענקים בגודלם ומרהיבים ביופיים וצבעוניותם וכמובן בעלי ניחוחות משכרים.

כל "עולם" הוקדש לנושא אחר: עולם הפרחים, שדרות פריז, הגנים התלויים, ארץ השמש העולה, עולם הפרא, עולם החושים, עולם הפנטזיה, ארץ לעולם לא והגן הנעלם. המבקרים שיעברו בין "עולמות הפרחים" יעברו חוויה חושית עוצרת נשימה וחד פעמית של מראות, צבעים וריחות.

התערוכה שתהיה פתוחה לקהל הרחב במהלך השבוע של חול המועד מהשעה 10:00 עד השעה 22:00 בלילה, תישטף עם רדת החשכה בתאורה אמנותית מרהיבה, כאשר כל "עולם" יהווה מיצג אמנותי נדיר ומרהיב ביופיו של חגיגת אורות ומשחקי צבעים.

עשרות אמני ומעצבי פרחים מישראל והולנד הגיעו במיוחד לחיפה לעצב את "עולמות הפרחים". למעלה ממאה אלף פרחים שהוטסו במיוחד מכל רחבי העולם, יוצגו בתערוכה לצד פרחים מתוצרת ישראלית מקומית. המבקרים ייהנו מהיצירות הנדירות של הטבע תצוגות צבעוניות וייחודיות מכל רחבי תבל של פרחי בר, פרחי חממה, שיחים ועצים ננסיים.

לצד "עולמות הפרחים", יתקיימו פעילויות אמנותיות, תצוגות, ואירועי חוצות לכל המשפחה, ביניהם: גני פסלים ותבלינים, מרבדי פרחים, גינות מעוצבות, מיצגים מפרחים, שוק פרחים, סדנאות יצירה בנושאי שזירת פרחים ואיכות סביבה, מופע אורות וסאונד מרהיב מדי ערב ועוד.

יונה יהב ראש עירית חיפה: "זה מרגש במיוחד להחזיר את תערוכת הפרח הבינלאומית הנפלאה לחיפה עם בוא האביב והפריחה הגדולה. מעבר לחוויה החושית האדירה, זו תרבות אמיתית של בילוי ,טיול ,לימוד והתבוננות בטבע. ליהנות מהיצירות הנדירות של החיים האמיתיים, בימים של עידן טכנולוגי -דיגיטאלי, מעבר לזכות גדולה, זו גם חובה לנו ולילדינו".

תערוכת הפרח חיפה 2012- פארק הכט -דרך ההגנה במבואות הדרומיים של חיפה. כרטיסים ניתן לקנות בקופת הדרן *2274

לאתר התערוכה - לחצו כאן