הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מסלולים בפרדס - קטיף עצמי


זה הזמן לצאת לטיול בפרדס, בין ריחות משכרים של פירות הדר ולחזור הביתה עם תפוזים, קלמנטיות, לימונים, ואשכוליות. במהלך עונת ההדרים, בחודשים נובמבר עד מרץ מתקיימת במסלולים בפרדס פעילות של קטיף עצמי. עוד במקום מסלולי טיול, אזור ישיבה מוצל ומדשאות, מתקני שעשועים ובית קפה. המקום פתוח למבקרים בימי שבת

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 3-2-2012

מסלולים בפרדס, קטיף עצמי
זה הזמן לצאת לטיול בפרדס, בין ריחות משכרים של פירות הדר ולחזור הביתה עם תפוזים, קלמנטיות, לימונים, ואשכוליות. ב"מסלולים בפרדס" אפשר ליהנות משבילי טיול בין כעשרה זנים שונים של עצי פרי הדר.

הפרדס מהווה שמורה ירוקה בלב מישור החוף המאפשרת ללמוד על מורשת המקום ועל עולם חלוצי שהולך ונעלם. במקום מסלולי טיול הכוללים שלטי הסבר על הצמחים השונים, מדשאות, ואזור ישיבה מוצל מסביב לבריכת השקיה עתיקה ובינות להדרים הבוגרים. תוכלו להשתתף שם בקטיף פירות ההדר, לקחת חלק בפיתרון כתב חידה, לשחק בארגז החול והמתקנים ולשבת בבית הקפה של המקום בו כל המנות מבוססות על גידולי הבית.

מסלולים בפרדס הוקם על בסיס הפרדס הותיק שנטע סבא יצחק בשנות ה-50. במקור כלל הפרדס בעיקר עצי תפוז מסוג שמוטי ואשכוליות לבנות. המשפחה החליטה לשמר את הפינה הירוקה והוסיפה לו זנים חדשים של הדרים כמו תפוז שמוטי, אשכוליות, קלמנטינות שונות ולימונים. לצד עצי ההדר הוקם בוסתן הכולל עצי מנגו, שסק, תאנים, רימונים, אבוקדו ועוד, ובנוסף מטופחת גינת תבלינים גדולה הכוללת 25 סוגים שונים של צמחי תבלין. כל העצים והצמחים גדלים ללא ריסוסים והדברה - המקום נמצא בתקופת הסבה לגידול אורגני.

במהלך עונת ההדרים - בחודשים נובמבר עד מרץ מתקיימת במסלולים בפרדס פעילות של קטיף עצמי. המקום פתוח בימי שבת למבקרים, מקבלים סלסלה לקטוף פרי הדר - תפוזים, קלמנטינות ואשכוליות. ניתן לטעום פרי באופן חופשי בשטח, את שאר הפרי שקוטפים לוקחים הביתה ומשלמים לפי משקל. ניתן גם לתאם ביקור של קבוצות בימי שישי וימי חול.

איך מגיעים: מצומת עין הקורא לכיוון קיבוץ וחוף פלמחים. אחרי כ-4 ק"מ מצד ימין (סמוך לאיקאה).
המקום פתוח בשבתות בין 10:00-16:00. בימים גשומים יש לוודא מראש.
מחיר: כניסה 20 שקל (כולל אפשרות לקטיף ותשלום לפי ק"ג).
פרטים נוספים באתר - www.pardes.biz