הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



להציל את הצפרדע - יום בתי גידול לחים בישראל


כמידי שנה, רשות הטבע והגנים מקיימת את יום חוויתי להעלאת המודעות לשמירה על בתי גידול לחים. ''להציל את הצפרדע'' - בשישה גנים לאומיים ברחבי הארץ ביום שבת, 4 לפברואר. הפעילויות מתאימה לכל המשפחה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 19-1-2012

להציל את הצפרדעביום חגיגי לפני 40 שנה נחתמה בעיר רמסר שבאירן אמנה בינלאומית שמחייבת ממשלות לשמור על בתי הגידול הלחים, והיא מייצגת עד היום מאמץ עולמי לשיתוף פעולה לשימור ולניצול חכם של בתי הגידול הלחים.

מה שעמד לנגד עיני החותמים ובהם מדינת ישראל, הוא הפגיעה הענקית בבית הגידול המיוחד הזה בכל העולם, שנבעה מייבוש וניקוז שטחים, שאיבה, זיהומים שונים וגם ניצול יתר של החי והצומח. התוצאה היא שמרבית בתי הגידול הלחים נפגעו, צומצמו או נעלמו.

בישראל מציינת רשות הטבע והגנים את היום הזה בשמורת טבע תל דן, שמורת טבע החולה, שמורת טבע עין אפק, בגן לאומי ירקון, בשמורת עינות צוקים ובגן לאומי פארק הבשור (אשכול) בפעילות המציינת את סכנת ההיכחדות של מיני הדו-חיים בישראל והפגיעה בבתי הגידול הלחים. גם אתם מוזמנים להצטרף, להכיר ולהוקיר את חשיבותם של בריכות החורף ובתי הגידול הלחים בישראל ביום שבת, 4 לפברואר, הפעילויות לכל המשפחה.

ביום זה נזכיר לכולנו את חשיבות השטחים המיוחדים הנדרשים לקיומו של האדם והטבע. השנה נעסוק בקשר בין תיירות ונופש לבתי גידול לחים. פרטים נוספים על הפעילויות בכל הגנים באתר רשות הטבע והגנים.


בגן לאומי ירקון בשנה שעברה, צילם: יוסי ליאון