הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הרצאה בנושא ''הקונפליקט בין ציפורים לכלי טייס''


הרצאה לקהל הרחב במסגרת פסטיבל הצפרות עם ד''ר עופר בהט -ביולוג, זואולוג וחוקר עופות דורסים. יום שלישי, 6 בדצמבר במצפה הימים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 30-11-2011

דבמסגרת פסטיבל הצפרות שמתקיים בחודשים נובמבר-דצמבר ברחבי הגליל, מוזמן הקהל הרחב להרצאה בנושא "הקונפליקט בין ציפורים לכלי טייס" עם ד"ר עופר בהט - ביולוג, זואולוג וחוקר עופות דורסים. ד''ר בהט המתמחה במחקר ושימור עופות דורסים, שימש בעבר כמנהל מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע ומנהלו המקצועי של פרויקט שימור העופות הדורסים בישראל "פורשים כנף על הנשרים והדורסים", פרוייקט משותף לחברה להגנת הטבע, חברת החשמל ורשות הטבע והגנים.

בהט מלמד בפקולטה לביולוגיה בטכניון ועוסק מזה 30 שנה במחקר של עופות דורסים בדגש אקולוגי ופיסיולוגי, וכן בהיבטים מעשיים של שימור אוכלוסיות הדורסים בישראל. בין השאר, ביצע מחקר ופיתוח של אמצעי מיגון כנגד התחשמלות ציפורים על קווי חשמל בשיתוף פעולה עם חברת החשמל לישראל, וכן מחקר ופעולות הדרכה במסגרת חיל-האוויר למניעת תאונות בין ציפורים למטוסים.

במסגרת מחקר מקיף לאיתור מסלולי התעופה של העופות הנודדים, התברר כי דווקא לעופות הדורסים המקננים בישראל (שאינם נודדים) יש חלק משמעותי בתאונות החמורות שאירעו בעבר בין מטוסי החיל, בעיקר מטוסי קרב, לבין הציפורים. עקב כך, החלה בחיל-האוויר עבודת מטה מסודרת לאיתור אזורי הקונפליקט המרכזיים והוצאת נהלים מחייבים להימנעות מטיסה נמוכה באתרים אלה. כתוצאה מכך הופחתו דרמטית מספר התאונות המסכנות את חיי אנשי צוות האוויר והעופות, זוהי דוגמא חיובית במיוחד למציאת פתרון לקונפליקט בין אדם לסביבה בדרך המביאה תועלת משמעותית לכל הצדדים.

ההרצאה תתקיים ביום שלישי 06.12.2011 בשעה 21:00
מחיר: 100 ₪ לאדם. בהרשמה מראש.
מצפה הימים- 04-6994-555 www.mizpe-hayamim.com