הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סדנאות מסיק זיתים והכנת שמן זית בחוות ''בל עפרי''


מסיק זיתים, כבישת זיתים עם אתון והכנת שמן זית, ביקור בכפר התלמודי העתיק ''עין נטוש'', סיור ביקב מלווה בהסברים על עולם היין. סוף שבוע 25-26 בנובמבר 2011 בחוות ''בל עפרי'' ברמת הגולן

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 24-11-2011

מסיק זיתים בחוות בל עופריחוות התיירות בל עפרי עורכת סדנאות מסיק זיתים והכנת שמן זית לכל המשפחה בסוף השבוע 25-26/11/2011 בין השעות 10:00-17:00.

הילדים ישתתפו במסיק בכרם הזית במתחם החווה ויכינו שמן זית בשיטות עתיקות מימי התלמוד בעזרת אתון ששמה "חמוריקה". האתון מסובבת את אבן ה"מלל" ומוחצת את הזיתים אל מול אבן "הים". לאחר מכן סוחטים את ה"עקלים", עם עיסת הזיתים בעזרת הבד ו"בתולות בית הבד". ולבסוף אוספים את השמן שיצוף לתוך כלי קיבול.

עוד יערכו בחווה סדנאות לכבישת זיתים והכנת זיתים מחורצים או שבורים וסדנאות לאפיית לחם עטור בזמן זית וזיתים בתנור חימר או להכנת גבינת עיזים עם זיתים.

חוות בל עפרי בנויה כשחזור של כפר תלמודי עתיק "עין נשוט" שהיה בקרבת מקום. בחווה באר מים, גת לדריכת ענבים, תנור חימר לאפיית לחמים, אבן ריחיים גדולה וכלים ששימשו את אבותינו בעבר. החווה בנויה על בסיס חומרי בניה מקוריים מרמת הגולן יחד עם חומרים ממוחזרים והיא הדגמה של עקרונות הבניה הירוקה. עוד במתחם פינת חי שבה בעלי חיים שנפגעו או ננטשו בנסיבות שונות ומצאו בחווה את ביתם החדש.

במהלך הסדנאות של הילדים ישתתפו ההורים בסיור מודרך בחווה הכולל ביקור ביקב הבוטיק "עין נשוט" הממוקם בבונקר סורי נטוש וטעימות יין. בסיור משולבים הסברים על עולם היין - ההבדלים בין הכנתו בעת העתיקה וכיום, כיצד טועמים יין וההבדלים בין סוגים שונים של יינות וכן טועמים סוגי גבינה שונים מגבינות "נועם". המשתתפים ילמדו גם על אורח החיים בישובים היהודיים בארץ ישראל בתקופת התלמוד כשההסבר מתובל באגדות חז"ל ויראו כיצד אפשר לעשות שימוש מועיל בחפצים, כלים וחומרי בניה ישנים. הסיור כולל גם ביקור בגלריה לאמנות ויטראז', צורפות ופיסול בחומר, וביקור במסעדה "אצל תמי", שהיא מבנה ארכיטקטוני יחודי הבנוי מאבן בזלת מקומית ועץ והיא דוגמה לבניה אקולוגית. המסעדה חובקת שלושה עצים ותיקים שממשיכים לצמוח.

הסדנאות יערכו בתאום מראש. אפשרות גם לסדנאות וסיורי ערב.
המחיר לסדנה אחת הוא 30 ₪ לילד.
המחיר למשתתף בסיור למבוגרים כולל טעימות יין וגבינות בסגנון אלפיני: 35 ₪.
תאום מראש של הביקור אצל תמי בטלפון: 052-8805026.
מידע על "בל עפרי" באתר האינטרנט