הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל ''חורף של ציפורים'' חוויה לכל המשפחה


אתרי הנדידה המרכזיים בצפון מציעים לקהל שפע של אטקרציות, בהם סיורים מומחזים בגמלא וצפייה מקרוב בתהליך הטיבוע של בעלי הכנף בעין אפק. מה-20 בנובמבר ועד ל-28 בדצמבר

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 9-11-2011

נדידת הסתיו של ציפורים החלה, בשמי ישראל יחלפו בחודשים הקרובים מאות אלפי ציפורים שיעשו דרכן מאירופה לאפריקה, חלקן הגדול יעצור אצלנו ל"מנוחה ותדלוק" לפני ההמראה ליעד הבא.
הציבור הישראלי מוזמן השנה לבוא ולחוות בצורה קצת אחרת את נדידת הציפורים,

בפסטיבל "חורף של ציפורים 2011" שיתפרש על פני שישה שבועות ויציע לטייל הישראלי שפע של אטרקציות בבואו לצפות בציפורים באתרים השונים.

חורף של ציפורים

פסטיבל "חורף של ציפורים" הוא יוזמה משותפת של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, החברה להגנת הטבע, קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים ועמותות התיירות בגליל בגולן ובעמקים.

מה-20 בנובמבר ועד ל-28 בדצמבר, למשך 6 שבועות, יתקיימו אירועים מיוחדים באתרים המרכזיים בגליל ובגולן: באגמון החולה, בשמורת החולה, בשמורת גמלא , באזור הכינרת, בכפר רופין ובשמורת עין אפק והמרחב שבניהם.

עיקר הפעילות תתרכז בסופי השבוע, אז יציעו באתרים השונים אטרקציות מיוחדות לקהל המבקרים. כך למשל בשמורת עין אפק, המבקרים יזכו לסיורים מודרכים במהלכם יוכלו לצפות מקרוב בלינת הדיות הגדולה ביותר בארץ, הדיה היא עוף דורס השונה ממיני דורסים אחרים בהיותה מין חברתי הן בנדידה והן במעונות החורף, לקראת ערב הדיות החורפות מתרכזות ללינה בקבוצה קבועה על עצים גבוהים לאורך נחל הנעמן והמראה מרהיב.
המבקרים בעין אפק יוכלו להצטרף גם לסיורים מודרכים בהם יוכלו לצפות מקרוב בתהליך הטיבוע של הציפורים ולשמוע על חשיבות הטיבוע, ללמוד על סימני הטיבוע ומסלול הנדידה של הציפורים.

מי שיצפין עד לשמורת גמלא ברמת הגולן, יוכל להצטרף לסיור מומחז בו יוכל לחוות את העיר העתיקה גמלא עם דמויות מהעבר דרך סיור מומחז ברוח הזמן ולשמוע על מושבת הנשרים הגדולה בארץ והסכנות המאיימות עליה ובנוסף לצפות בכלוב אקלום מיוחד לנשרים המטופלים במקום לפני שחרורם חזרה אל הטבע.

במהלך כל ימי הפסטיבל בתי ההארחה, בתי ספר שדה וצימרים רבים בצפון מציעים הנחות ממוצעות של כ-25% ממחירי הלינה הרגילים בתוספת כרטיסי כניסה לאתרים השוניםץ

פרטים נוספים על כל אירועי הפסטיבל ניתן למצוא באתר