הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל ''מתחילים לחשוב ירוק'' באשקלון


בפסטיבל האקולוגי המוביל בארץ - מגוון פעילויות מהנות בחומרים המיועדים למחזור, סדנאות יצירה שונות, מיצגים מרתקים של אמנים יוצרים מובילים, כולם בנושא שמירה על הסביבה, הצגות לילדים, הופעה של כוכבת ערוץ הילדים דון לני גבאי, פגישה עם הדמויות המוכרות מערוץ לולי, וגם סדנאות למבוגרים. חול המועד סוכות 17-18 באוקטובר, חוף דלילה באשקלון

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 10-10-2011

פסטיבל חושבים ירוק באשקלוןהעיר אשקלון פועלת לעידוד המודעות לאיכות הסביבה ומארחת בחול המועד סוכות, זו הפעם השניה ברציפות, את הפסטיבל האקולוגי - פסטיבל "מתחילים לחשוב ירוק", שהינו הפסטיבל האקולוגי המוביל בארץ.

באשקלון בחרו להתמקד בתחום הפסולת והמיחזור וההפרדה לשני זרמים - יבש רטוב, ולהציגו בצורה חווייתית ומרתקת, על ידי שלל סדנאות אקולוגיות מהנות לכל המשפחה, מיצגים חברתיים והסברה לקידום הידע ושינוי דפוסי ההתנהגות בתחום איכות הסביבה בכלל, ובתחום הפחתת הפסולת בפרט.

בצורה חווייתית ומהנה ילמדו הילדים וההורים כי קרטון, פלסטיק, פסולת, אלקטרוניקה, בדים, צמיגים, ניילון, נייר, קרטון וגזם הינם מוצרים שבשימוש חוזר נכון יכולים להפוך למוצרים חדשים, שימושיים ויפים. בסיומו של יום מהנה אף ייצאו הילדים עם מוצרים פרקטיים לחיי היומיום: תיקים, תכשיטים, עציצים, משחקים וקישוטים לחדר.

בלב הפסטיבל ימוקם מיצג "ים של ידע". על עצים ישנים שנאספו ברחוב ייכתבו "עובדות ירוקות", וימחישו את החשיבות בשמירה על משאבי העולם ההולכים ומתכלים. ממנו ייצאו שבילי תוכן מעוצבים, כשכל אחד מהם מייצג ומפעיל את הקהל בסוג פסולת אחר - שביל הצמיגים, הניילון, הקרטון, הפלסטיק וכדומה, אותו הם יוכלו להפריד גם בביתם. בקצה של כל שביל תהיה סדנה להכנת פריטים שימושיים, לילדים וגם להוריהם.

שביל אלקטרוניקה, אשר מעוצב ע"י האומן היוצר צבי הלברכט יציג פסולת אלקטרונית לסוגיה ויסתיים בסדנה בה יכינו הילדים רובוטים קטנים ומגנטים.

בשביל הבקבוקים, שעוצב ע"י הנס פלדה וגבריאל רענן, יוצבו פסלי חיות מבקבוקים ובסיומו – סדנאות להכנת שבשבות ומשחקי חוף מבקבוקים.

בשביל הטקסטיל יכינו המשתתפים תיקים וארנקים מחולצות ישנות.

במתחם המיחזור של סטודיו יוביקו יכינו גופי תאורה לבית, מעמד לציורים, קופות חיסכון מפחיות ותכשיטים מפסולת אלקטרונית.

בשביל הקרטון והנייר יהיו סדנאות להכנת נייר, מעמד לעטים מגלילי נייר ולהכנת מטוסים וצעצועי ילדים מקרטון בשילוב חומרים מהטבע. כן תהיה וסדנת אנימציה מבית היוצר ג'אמפ קאט בית ספר לעורכים .

עוד בפסטיבל - סדנת צמיגים להכנת תכשיטים ומחזיקי מפתחות מצמיגים, סדנת ליצירת פיות ונסיכות מצמר כבשים, סדנה להכנת שרפרפים לחדר ילדים מחומרים ממוחזרים וסדנה ליצירת שלט לדלת.

גם המבוגרים, יוכלו לחוות סדנאות עומק שיועברו על ידי מדריכי "סטודיו יוביקו", בהן ייצרו מחלק מחשב- תכשיטים, מבקבוקי אקונומיקה ומרככי כביסה מתלה לעציצים או מנורות ומקופסאות שימורים קופות חיסכון.

על הבמה יועלו הצגות לקטנטנים וגם לילדי בית ספר. שיציגו נושאים ירוקים באמצעות רגש, סיפור ומוסיקה. דון לוני גבאי, מנחה בערוץ הילדים תעלה במופע המשלב שירים וריקודים וקטעי קישור בעלי מסרים אקולוגיים המדבר ירוק בגובה העיניים לילדים ולהורים.  הקטנטנים ישמחו לפגוש את הדמויות האהובות מערוץ לולי, בשלל שירים והצגות מצחיקות ולימודיות ואת מופע הבית הירוק של תיאטרון קומיקיון. מבית היוצר של אורנה פורת תוצג ההצגה הכדור בידנו ותיאטרון פשוט יעלה את חללית המחזור .

את כל הפעילויות ילוו גם מיצגים מרשימים. בתיבת נוח יציגו חיות בסכנת הכחדה, בגודל טבעי, עשויות מבקבוקים. והאמנית נגה שלו תעלה את המיצג פחים מדברים.

הכניסה לפסטיבל חופשית - תמורת בקבוק פלסטיק או שקית ניילון

חוף דלילה באשקלון, חול המועד סוכות, 17-18 באוקטובר 2011 בין השעות 17:00-10:00

לפרטים נוספים: 08-6792325, www.ashkelon.muni.il