הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול משפחתי לתל יודפת ושמורת הר עצמון


טיול לתל יודפת המתכסה בימים אלה ביער לבן חגיגי של מאות ואולי אלפי חצבים, ואל הר עצמון שמשיאו נשקף נוף יפייפה של בקעת בית נטופה. מומלץ להגיע בספטמבר - תחילת אוקטובר

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 1-10-2011

תל יודפת ושמורת הר עצמוןטיול משפחתי קצר לגליל שמומלץ במיוחד בסתיו בזמן פריחת החצבים, אז התל הקרח מתכסה בכמויות בלתי נתפשות של חצבים.

אל מסלול הטיול לתל יודפת מגיעים מצומת המוביל - מפגש כביש 77 ו-79 ממנה פונים לצומת יפתחאל בה נפנה צפונה לכביש 784, אחרי 13 ק"מ שחלקם קצת מפותלים, אחרי שנראה מימין את מאגר אשכול של המוביל הארצי, נעבור את חנתון וכפר מנדה ונגיע עד צומת יודפת. בצומת נפנה ימינה וממש לפני הכניסה למושב נרד למטה בכביש חדש שמוביל אותנו עד לתחילת המסלול הרגלי.

לתל עצמו שרובו עדיין לא נחפר, נעלה בעלייה קלה של כ-5 דקות הליכה במסלול מעגלי. ביודפת התרחש אחד הקרבות הראשונים והקשים של המרד נגד הרומאים, למרות שהוא פחות מוכר מהקרב על מצדה וגמלא. בתל נשארו שרידי החומה ומעט מבנים, שוקת, בורות מים ומערות ומעט עצי לבנה עתיקים, מקום אידיאלי לפיקניק מול הנוף.

מומלץ להגיע לתל בחדשים ספטמבר-תחילת אוקטובר אז מתכסה התל במאות ואולי אלפי חצבים שמכסים אותו ביער לבן וחגיגי.

בהמשך אפשר לחזור לחניה וממנה להמשיך דרומה עם השביל עד צומת השבילים הבאה ולעלות להר עצמון עם סימון השבילים האדום. מסלול הליכה של כשעה וחצי שמשיאו נשקף נוף יפייפה של בקעת בית נטופה. (ואם יהיה לכם מזל ותלכו בשקט אולי תפגשו את עדר השפנים שמתחבא בין הסלעים על ההר). השביל עביר גם לרכב פרטי. משיא הגובה של ההר תוכלו לחזור בשביל הרחב או לגלוש במדרון בשביל הליכה קצת יותר תלול עד לחניון.

חוץ מהנוף כדאי שתסתכלו גם על הקרקע - ההר מכוסה הרבה מאובנים של צדפים ושאר חיות ים קדומות שהגיעו לכאן בימים אחרים.

הכניסה חינם, מתאים לכל המשפחה

מעוניינים בטיולים נוספים למשפחה ? היכנסו לאתר קינדרלנד