הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



''גן חיות'' פרטי בגינה הביתית - תערוכת טופיארי


הצמחיה שעוצבה באומנות הטופיארי יכולה לשמש כמחיצה בין חלקי הגינה, כפסל טבעי או כגורם שובר אחידות. מופע חדש, מפתיע ומעניין בגינת הבית. צמחים מעוצבים בשלל צורות שעברו עיצוב מדויק וחלקם הגדול יוצע למכירה בתערוכת טופיארי, שתתקיים בחודש החגים (25.9-22.10) במשתלות וונדי בעין ורד, מודיעין ועד הלום

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 12-9-2011

תערוכת טופיארי במשתלות וונדי בחגיםטופיארי היא אמנות עיצוב צמחים בדמות בעלי חיים, מבנים גיאומטרים ושלל צורות שונות. הצמחים המעוצבים באמנות הטופיארי הם אלמנטים מיוחדים ששוברים את השיגרה בגינה, מושכים את העין בצורה עדינה ומבלי להכביד יתר על המידה.

בתקופת החגים תתקיים במשתלות וונדי תערוכת טופיארי, בה יוצג מבחר גדול של צמחים שעברו עיצוב מדויק וחלקם הגדול יוצע למכירה. לדברי וואן וונדי, עיצוב הטופיארי נעשה במשתלה על ידי בעלי מקצוע מומחים לנושא ולכן מי שקונה את הצמחים לא צריך לדאוג ולעמול על עיצובם, אלא רק לגזום ולקטום אותם מדי פעם בכדי לשמור על צורתם המקורית.

הטופיארי מעורר עניין רב אצל גננים ובעלי גינות משום יכולתו לבנות מופע חדש, מפתיע ומעניין בגן. הצמח המעוצב משמש אלמנט מרכזי ומסביבו ניתן לפתח צמחיה פורחת נמוכה, פינת כדים, או אלמנטים דוממים ושילוב ביניהם. הטופיארי יכול לשמש כמחיצה בין חלקי הגינה, פסל טבעי וכן כגורם שובר אחידות.

הצמחים אשר מתאימים לטופיארי מתאפיינים בגידול איטי ובעלווה ירוקת-עד רעננה ושופעת כמו סיזיגיום, הדס ננסי, מלליקה, אוג, טוטם צהוב ונוספים.

התערוכה תתקים משבוע ראש השנה ועד לאחר שמחת תורה (25 בספטמבר – 22 באוקטובר) במשתלות וונדי בעין ורד בשרון, בשילת ליד מודיעין וב"עד הלום" סמוך למחלף הדרומי של אשדוד
הכניסה לתערוכה ללא תשלום.
פרטים על תערוכת הטופיארי ושעות וימי פתיחת המשתלות
באתר "עולם הגן": www.olamhagan.co.il