הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל בין הכרמים - ט''ו באב במרום הגליל


פסטיבל בין הכרמים 2011 - ט''ו באב במרום הגליל יתקיים בימים שני עד חמישי בתאריכים 15.8-19.8. במסגרת הפסטיבל שמתקיים זו השנה החמישית יתקיימו שלל אירועים - מופעי מוזיקה תחת כיפת השמיים, סיורים ליליים לאור הירח, יריד איכרים גלילי, הדרכות וטעימות יין ביקבים הרבים, טיולים מודרכים ברגל או ברכבי שטח ועוד.

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 12-8-2011

אברהם טל במופע ''אורות'' בטו באבאין מקום מתאים יותר לחגוג את ט''ו באב - חג הזוגיות במסורת היהודית, מאשר בין הכרמים הפזורים במרום הגליל. נופיה של מרום הגליל מספקים את התפאורה המושלמת לחוויה גלילית ייחודית.

פסטיבל בין הכרמים חוגג את שנתו החמישית והוא כבר תפס את מקומו על מפת האירועים התרבותית של מדינת ישראל. השנה רקח צוות הפסטיבל חמישה ימים מלאי כל טוב: מופעי מוסיקה ותרבות, טיולים וסיורים, יריד איכרים גלילי, הרבה יין, אוכל טוב ואירוח גלילי משובח.....

מופע פתיחה - אברהם טל במופע "אורות" מארח את גבע אלון

לאחר צאת האלבום החדש שהגיע למעמד אלבום פלטינה וזיכה את אברהם בתארים "זמר השנה" ו"שיר השנה" לשנת תש"ע והשקת סיבוב הופעות מוצלח הזוכה לביקוש עצום ברחבי הארץ, אברהם והלהקה ממשיכים בסיבוב ההופעות הארצי עם שירי האלבום החדש ("אורות", "מחוזקים לעולם", "אם את הולכת", "סימן שהכול טוב") לצד להיטי אלבום הבכורה ("אדם צובר זיכרונות", "הזמן עושה את שלו", "פסטיבל" ועוד) וכן שירים מלהקת האם "שוטי הנבואה" .
במופע המתקיים בשולי יער בירייה לאור הירח המלא, יארח אברהם אורח מיוחד לפסטיבל ולחג האהבה את הזמר והיוצר המוכשר - גבע אלון.
מומלץ לבוא בלבוש חם, הישיבה על כסאות (לא מסומנים) תחת כיפת השמיים. במקום יפעלו בית קפה, דוכני יין וגבינות בוטיק מתוצרת מרום הגליל
יום שני ט"ו באב 15.8 בעין הוזים (סמוך לישוב קדיתא), כניסת קהל החל מהשעה 20:00



טיול מיסטי לאור ירח - בין הנסתר לנגלהטיול ליל ירח מלא "לילה לבן"

בליל ט"ו באב, מיד בתום המופע של אברהם טל, אנו מזמינים אתכם לטיול קסום של אהבה ורומנטיקה למרגלות הכפר קדיתא. נצעד לאורו של הירח המלא כשניחוח הכרמים לקראת הבציר ממלא את האוויר. בינות לעצי השקד והזית נלגום כוס יין משובח ונהנה מערב גלילי מרתק המתובל בסיפורים על אהבה. בדרכנו נפגוש את אנשי הגליל שינעימו את זמננו בסיפור, זמר ונגינה וביחד נגלה מעט ממסתורי האהבה.
משך הסיור כשעה וחצי. יש להצטייד בנעלי הליכה ובלבוש חם.
יום שני ט"ו באב 15.8 בשעה 23:00 בעין-הוזים בליל ט"ו באב


שולי רנד - מופע נקודה טובה בט''ו באבשולי רנד - במופע רוק תיאטרלי "נקודה טובה"

אחד האירועים הגדולים בפסטיבל השנה ובמופעי המוסיקה בגליל בכלל -מופע רוק-תיאטרלי של שולי רנד באווירה מיוחדת תחת כיפת השמיים.  הזמר, השחקן והיוצר שולי רנד הביא לעולם את אחד האלבומים המרתקים, המדוברים, המוערכים והמצליחים מסחרית בשנים האחרונות - עד היום נמכרו כ- 95,000 עותקים מהאלבום שלו. המופע שיעלה במסגרת פסטיבל בין הכרמים משלב את שלל כישוריו המוכרים של שולי עם סיפורים קטנים וחוויות מהחיים אותם מציג רנד בכישרון תיאטרלי גדול לצד מבחר שיריו, ביניהם "בן מלך שעשוי מאבנים טובות", "אייכה", "ערפל", "סגולה", "מה התכלית", "אחותי", "מתוך שינה" ועוד שירים מובחרים.
יום שלישי ט"ז באב 16.8 בשעה 21:00 בעין-הוזים (סמוך ליישוב קדיתא). פתיחת שערים החל מהשעה 20:00 במקום יפעלו בית קפה, דוכני יין וגבינות בוטיק מתוצרת מרום הגליל. 


טיול מיסטי לאור ירח - בין הנסתר לנגלה בעין הוזיםטיול מיסטי לאור ירח - בין הנסתר לנגלה

בתום המופע של שולי רנד אנו מזמינים אתכם לטיול לילי מרתק בו נגלה את רזי המסתורין הגלילי. טיולנו מתחיל למרגלות הכפר העתיק קדיתא בין קברי צדיקים ומקורות הקבלה. בדרך נשמע מעשיות וסיפורים על צדיקים ומקובלים ונפגוש את אנשי המקום שיחשפו בפנינו אך מעט מתורת הסוד. נסיים לאור נרות בקברו של ר' יוסי ונמלא את ליבנו בתחושה של קדושה והתעלות הרוח. משך הסיור כשעה וחצי. יש להצטייד בנעלי הליכה ובלבוש חם.
יום שלישי ט"ז באב 16.8 בשעה 23:00 בעין-הוזים


יער האגדות בט''ו באב במצודת ביריהיער האגדות - טיול ומופע שקיעה במצודת ביריה

נפגש כולנו במצודת בירייה, נתרענן במשקה צונן ונחל בצעידה בין שבילי היער אל בית הכנסת העתיק והמעיין הנובע. בין העצים נפגוש את כיפה אדומה והגמד הנחמד ובקרחת היער נקשיב למעשיות וסיפורים. נכיר את היער בכל החושים: נטעם, נריח, נקשיב, נמשש ונחוש את קסמו של היער. על רקע השקיעה במצודת בירייה נצפה במופע פולקלור מוסיקלי של המוסיקאים המופלאים של משפחת כובש - חגי, אנדריאה והילדים. האמא, אנדריאה, זמרת ומנגנת בכלי הקשה וכלי מיתר מיוחדים. האבא, חגי, מנגן על כלי נשיפה, דיג'רידו וחלילים שונים. הבת, אמה (12), מנגנת על חלילית וקסילופון והבן, גילי (10), על כלי הקשה מיוחדים. יחד הם ינעימו את זמננו במוסיקה אירית שמחה ועליזה, משולבת בשירים ישראליים מוכרים.
משך הטיול כשעה וחצי. יש להצטייד בנעלי הליכה ומים.
מצודת בירייה תהיה פתוחה לקהל הרחב כולל הדרכה החל מהשעה 15:00
הסיורים מלוווים במדריכי קק"ל
יום רביעי י"ז באב 17.8 בשעה 16:30 במצודת בירייה


חגיגה יוונית, פסטיבל בין הכרמיםחגיגה יוונית ב"מרכז המבקרים אדיר"

לקראת השקת השרדונה הראשון מבית "יקב אדיר", מרכז המבקרים יילבש לבן בערב שכולו חגיגה יוונית. דורית פרקש (מהצמד 'שוקי ודורית') מארחת את הזמר והבוזוקאי מיוון לזר בואנו במופע נוסטאלגי, מרגש וסוחף של מיטב הזמר היווני, מושר ביוונית ועברית. "אדיר" מזמינים אתכם להתענג על תפריט אוכל ייחודי ממטעמי המטבח היווני, טעימת גבינות עיזים איכותיות של "מחלבות אדיר", אווירה תוססת וכמובן הרבה יין טוב.
האירוע ייערך תחת כיפת השמיים, יש להצטייד בלבוש חם
יום רביעי י"ז באב 17.8 בשעה 19:30 ביקב "אדיר", פארק תעשייה דלתון


יריד איכרים בכרם בן זמרהיריד האיכרים בכרם בן זמרה

מושב כרם בן זימרה מהישובים הותיקים באזור, השומר על צביון חקלאי ותיירותי, מזמין אתכם ליריד שוק-האיכרים. במושב חקלאים ותיירנים המגדלים פירות, כרמי יין וגידולי שדה מהם מופקת תוצרת ביתית אשר תוצג ותימכר במקום: פירות, זיתים, ליקרים, שמן זית, יין, עבודות יד ואומנות, דוכני מזון ויצירה.
הילדים והצעירים ברוחם יוכלו ליהנות ממופעי קרקס ולהתנסות בסדנת ג'אגלינג והפרחת מגה בועות סבון חווייתית המשלבת אביזרים מעולם הקרקס.
אורכו של המופע הקרקסי כ-30 דק' והוא יתקיים בשעות: 17:30 ו -19:00 - אל תפספסו!
יום חמישי י"ח באב 18.8 החל מהשעה 16:00 ועד שעות החשיכה בכרם בן - זמרה, הכניסה חופשית!


פבלו רוזנברג במופע זריחה בליבנים בט''ו באבפבלו רוזנברג במופע זריחה בליבנים

פבלו רוזנברג במופע זריחה מרגש, באמפי החדש הצופה על הכנרת בישוב ליבנים לאור השמש העולה מעבר להרי הגולן. במופע המיוחד יבצע פבלו שירים מהרפרטואר העשיר שלו ביניהם שירים חדשים לקראת צאת אלבומו החדש ועיבודים מיוחדים ללהיטיו הגדולים מכל התקופות. "נר על החלון", "בדמעות שאת בוכה", "בין ערביים", "שפוט שלך", "מלדיטה לונה" ועוד… מופע פופ-רוק בשילוב אווירה לטינית ונגיעות ים-תיכוניות. מומלץ לבוא בלבוש חם, ישיבה תחת כיפת השמיים.
יום שישי י"ט באב 19.8 פתיחת שערים בשעה 3:30 לפנות בוקר


בציר בזריחה - בכרמי בציר בזריחה - בכרמי "יקב לוריא"

יקב לוריא מזמין אתכם לקחת חלק בהכנת יינותיו המשובחים ולהצטרף לחוויה ייחודית של בציר ידני (ענבי גווצטרמינר) עם עלות השחר. במהלך הבציר והסיור הלימודי אודות הכרמים נהנה ממוסיקה נעימה, כיבוד קל, אוויר הרים צלול וכמובן הרבה יין מיינות היקב.
את הסיור נסיים באירוע השקת יין הדגל של היקב ה- "גרנד ויטל 2008".
יציאה לבציר מהכניסה למושב ספסופה אל תוך כרמי היקב. יום שישי י"ט באב 19.8 בשעה 5:30 בבוקר


מופעים באמירים בטו באבמופעים באמירים

תושבי אמירים מזמינים אתכם לערבי מוסיקה חווייתיים עם מיטב היוצרים המקומיים:
יום שני ט"ו באב 15.8 בשעה 18:00 - מופע מוזיקלי אל מול הנוף ב'מצפה כנרת'. הכניסה חופשית!
יום רביעי י"ז באב 17.8 בשעה 18:00 - ערב אמנים. יוצרים מאמירים מארחים חברים מהגליל בהרכבים שונים בשירה ונגינה. בסיום המופע תחל מסיבת רגאיי בריקוד חופשי עם D.J. ארז בר ב'מצפה כנרת'.
הכניסה חופשית!


חגיגות יין וטאפסים - גילי מסעדת שף

במסגרת חגיגות השנה החמישית לפתיחתה של "גילי מסעדת שף" יתקיים במלון אמירי הגליל פסטיבל יין וטאפסים תוסס וצבעוני, בהשתתפות מיטב היקבים המובילים: יקב אדיר, דלתון והרי גליל אשר יציעו טעימות יין ללא תשלום.
בערב החגיגי נתענג על טאפסים (ללא תשלום), מגוון מוצרי שוקולד מבית "שולמן מתוקים" (בתשלום סמלי), אוירה חגיגית ומוזיקה יהודית חיה של להקת "פה אל פה".
לבאי הפסטיבל - רכישת מיטב היינות ומוצרי השוקולד במחירים מיוחדים
יום רביעי י"ז באב 17.8 בין השעות 20:00-17:00 מושב אמירים


מאיר בנאי - כמו אגם רוגעמאיר בנאי במופע "כמו אגם רוגע"

"כמו אגם רוגע" - מופע יחיד בו מבצע מאיר את שיריו האהובים מכל התקופות. חלקם מוכרים מאוד וחלקם שירים שההופעה היא הזדמנות עבור מאיר והקהל למפגש מחודש. הקרבה והאינטימיות במופע הופכים את המפגש בין מאיר לקהל לחד פעמי ולחוויה מיוחדת עבור הקהל ועבור מאיר.
יום חמישי י"ח באב 18.8 בשעה 20:30 בחמדת ימים, אתר המוסיקה והנופש של מרום הגליל


אירוע סיום - אנסמבל דיוואן סאז

מקבלים את השבת במושב אמירים. מושב אמירים פותח את שעריו ומזמין את אורחי הפסטיבל לקבל את השבת. נתכנס יחדיו לעיון בפרשת השבוע ומשמעויותיה עם מוטי בן מרדכי ונקבל את השבת במופע של האנסמבל הייחודי - דיוואן סאז עם מוסיקה ממעמקים המשלבת בתוכה את הרוח והמנגינה של הסופיות עם המורשת המוזיקלית והפיוטים של ארץ-הקודש.
יום שישי י"ט באב 19.8 החל משעה 17:30 ועד כניסת השבת ב'מצפה כנרת' באמירים, הכניסה חופשית!

פרטים נוספים באתר פסטיבל בין הכרמים - www.2beav.co.il

חג אהבה שמח !

פסטיבל בין הכרמים במרום הגליל