הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סדנאות יין לכל המשפחה ב''בל עופרי'' ברמת הגולן


סדנה חווייתית לכל המשפחה בעונת הבציר בחוות בל עופרי, שהוקמה מחומרים ממוחזרים ואבן בזלתית, ומשחזרת כפר תלמודי ואת תהליך הכנת היין - החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם. הסדנאות יתקיימו מתחילת חודש אוגוסט ועד אוקטובר

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 12-7-2011

סדנאות בציר בחוות בל עופריהחווה החקלאית - תיירותית "בל עופרי - יקב עין נשוט" בקדמת צבי ברמת הגולן מציעה למשפחות, קבוצות וזוגות חוויה מסוג אחר - סדנאות שיתקיימו לאורך עונת הבציר, מתחילת אוגוסט ועד חודש אוקטובר, וכוללות סיור בחווה הייחודית אשר הוקמה מחומרים ממוחזרים ואבן בזלתית, ומשחזרת כפר תלמודי ותהליך הכנת יין - החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם.

המשתתפים בסדנא יקחו חלק בכל תהליך הכנת היין, הכנת גבינות במבחר טעמים ואפיית לחם בתנור חימר. בסיום נאספים לשתיית יין התירוש שהוכן זה עתה ויינות מיקב הבוטיק (שלא נעשה ברגלים...) ואכילת הלחם הטרי עם הגבינה שהוכנה במבחר טעמים.

הסדנה מעניקה הכרות עם עולם היין בעת העתיקה והיום, ומלמדת מה ההבדל בין הסוגים השונים של היין וכיצד טועמים אותם. כן מתוודעים המשתתפים לאורח החיים בישובים היהודיים בארץ ישראל בתקופת התלמוד ורואים כיצד אפשר לעשות שימוש מועיל בחפצים, כלים וחומרי בניה ישנים.

החווה מציעה לשדרג את הארוחה במסעדה החלבית  "אצל תמי" שנמצאת במקום, המתאימה למשפחות וקבוצות עם ילדים. הארוחה כוללת מבחר גבינות עיזים ביתיות, גבינות קשות עם תוספות, פטה ובולגרית, מטבלים, לחם בית עם צמחי תבלין, סלט ירקות טרי, קונפי שום, קישים ורביולי הממולאים בגבינות הבית וכמובן לקנח בריבות הבית ועוגיות אניס. הארוחה מלווה בטעימות יין מיקב עין נשוט.

חוות "בל עפרי" הוקמה על ידי בני הזוג תמי ובבי וכוללת בוסתני פרי, כרם יין, מטע זיתים, וגם את יקב הבוטיק "עין נשוט" הממוקם בבונקר סורי נטוש, גלריה של תכשיטים וויטראז'ים שהם יצירה אישית של בני הבית, מסעדה הבנויה סביב עצים ותיקים שממשיכים לצמוח בתוכה, פינת חי עם בעלי חיים שחלקם עברו שיקום לאחר תאונות, כשכולם משולבים בכפר משוחזר מתקופת התלמוד עם בית בד, גורן, גת, תנור אפיה מחימר ובארות מים ממש כמו פעם.

הסדנאות מתקיימות בכל ימי השבוע בתאום מראש בטל: 052-8805026
פרטים נוספים באתר החווה: www.bellofri.co.il