הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



עלי נייר - תערוכת אמנות בגן הבוטני


התערוכה החדשה המוצגת בגן הבוטני, מייצגת עשייה ויצירה אמנותית, מקורית וייחודית, במדיום הנייר שיצרו עשרים האמניות המשתתפות בה. החלק הארי של העבודות מתייחס לצמיחה, לשלבי חיי הצמח ובמקביל, לחיי האדם. חודשים יולי-אוגוסט 2011 בגן הבוטני בירושלים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 29-6-2011

תערוכה עלי נייר, צילום - לורה בכר"גן היה בראשית הדברים וגם עצים היו בו. באו אמניות הנייר וראו כי טוב המקום וגם נאה. שבו אל סדנאותיהן והחלו במלאכה ורוח היצירה מרחפת ממעל. יצרו נייר, מצע ליצירתן ולאמנותן. לקחו מחומרי הטבע והפיחו בעלים רוח חיים ונשמה."

הגן הבוטני שבגבעת רם בירושלים מזמין את הציבור לתערוכת "עלי נייר" בה משתתפות עשרים אמניות, חברות איגוד אמני הנייר בישראל, ביניהן אמניות ידועות שם.

האוצרות נעמי ליסי פרציקוביץ וגבי אבלס, מספרות על התערוכה: "החלק הארי של העבודות מתייחס לצמיחה, לשלבי חיי הצמח ובמקביל, לחיי האדם: לבלוב ותקווה, בשלות ומוות. הפריחה, בתקווה ובהבטחה הגלומות בה, מייצגת גם תקוות אחרות לשלווה ולהשלמה עם הטבע ועם מעגל החיים, שאיפה לשלום ולהמשכיות.

המסר של התערוכה הוא שהנייר, העשוי מקליפת עץ, מסיבים או מנייר ממוחזר - קשור לצומח, לטבע ולשימור סביבתי, ובה בעת מתייחס למסורות רבות שנים בתרבויות עבר ובתרבויות רחוקות.

הצגת התערוכה בתוככי הגן הבוטני בירושלים, שבין מטרותיו שימור הצומח הארץ ישראלי וטיפוח הקשר של בני האדם לטבע ולארץ, מוסיפה מימד לתערוכה אמנותית איכותית המבוססת על תרבות ומסורת בת קיימא."

התערוכה תפתח בתאריך 1.7.2011 יום שישי בשעה 11:00 בבוקר ותוצג עד לתאריך 30.8.2011.

מחיר: כלול במחיר הכניסה לגן.

הגעה: הכניסה לגן היא משכונת ניות-רחוב בורלא 1, או מתחנת הדלק ניות אשר ברחוב הרצוג.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים נוסד בשנת 1953 והוא פנינה של טבע בלב ירושלים, מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. בגן גדלים כ-10,000 מיני צמחים שונים ממגוון רחב של אזורים גיאוגרפיים בעולם.