הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



שלושה סינגלים חדשים מצטרפים לצפון


שבילי האופניים משתלטים על הצפון: במהלך חודש יוני נחנכו בצפון הארץ 3 סינגלים חדשים לרוכבי אופניים - סינגל סובב נצרת עילית, סינגל הגלבוע וסינגל סובב קריית טבעון. שלושת הסינגלים מצטרפים למערך שבילי האופניים המרשתים את הארץ לאורכה ולרוחבה

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 13-6-2011

שבילי יער בשביל אופניים גלבוע [צילום: רונית סבירסקי, קקל]
קרן קימת לישראל מקדמת את נושא פריצת שבילי האופניים והרכיבה ביערות כחלק ממדיניות פתיחת היערות לפעילות של פנאי ונופש לציבור וכחלק מהתרומה של קק"ל לפיתוח תיירות אקולוגית. מזה 10 שנים מכשירה קק"ל מאות קילומטרים של שבילי אופניים ביערות ובשטחים הפתוחים העומדים לרשות הציבור ללא כל תשלום.

בתחילת החודש נחנך סינגל סובב נצרת עילית בשיתוף קק''ל, רשות ניקוז ירדן דרומי ועיריית נצרת עילית. שלושת הגופים חברו יחד והכשירו את שביל האופניים סובב נצרת עילית שאורכו כ-8 ק"מ. מהשטח ששימש במשך שנים כ"מזבלה" של גרוטאות ופסולת, פונו כ-1,300 קוב של פסולת וצמחייה פולשנית וכיום הוא מהווה שביל אופניים שישמש אזור חיץ למניעת התפשטות שריפות ממנו ייהנו מטיילים ורוכבי אופניים רבים שישקיפו על רצועות הנוף של עמק זבולון, הגלבוע, השומרון והר אמיר.

בסוף השבוע האחרון נחנך סינגל הגלבוע בשיתוף קק''ל, רשות ניקוז ירדן דרומי ומועצה אזורית גלבוע המסלול, שאורכו 30 ק"מ, במסלול מעגלי היוצא ממתחם הסקי בגלבוע וחוזר אליו, ומתאים לרכיבה משפחתית. רובו של הסינגל מוצל בעצי הגלבוע וממנו נשקפים הנופים עוצרי הנשימה של עמק יזרעאל ועמק גלבוע עד להרי הגלעד.

שלושת הגופים תכננו בגלבוע מערכת של שביל היקפי שהוא בחלקו הגדול סינגל, כאשר בקטעים גדולים הוא מסתמך על דרכי יער קיימות המאפשרות לרוכב האופניים לחוות גם את הסביבה מיוחדת של הגלבוע, של שטחים פתוחים, שמורות הטבע ונופים מרהיבים. בנוסף, הסינגל עובר בנקודות עניין וחניונים כמו כתף שאול, שער הגלבוע וחניון חליל הרוח במטרה לספק לרוכבי האופניים נקודות עניין לעצירות ומנוחות במהלך הרכיבה.
מצורפת הזמנה.

גם הגליל המערבי יוצא נשכר - שביל סובב טבעון ע"ש תא"ל בני ענבר, תושב טבעון שהקים את גר"א - קבוצה של גמלאים רוכבי אופניים בטבעון, נחנך גם הוא בתחילת החודש באירוע שלו שותפים קק"ל, המועצה המקומית טבעון והחברה הממשלתית לתיירות. השביל, שאורכו 25 ק"מ, מצטרף למערך שלם של שבילי אופניים באזור כמו אלון הגליל, שמשית ומסלול ירדן לים לאורך הקישון היוצרים בכך מערכת שבילים אזורית שמתחברת למערכת ארצית.

שביל סובב טבעון שעובר בחורש האלונים ביערות הנטועים מסביב לקריית טבעון ומייצר חוויה מיוחדת לרוכבים, בנוי על התפר בין טבעון ומגדל העמק לבין השטח הפתוח והיער ועצם נוכחותם של הולכי הרגל ורוכבי אופניים, מייצרת מצב שהם מזהים שריפות ומפגעים ובכך הופכים שותפים לניהול השטחים הפתוחים.