הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



כבר שבועות שאני מחכה לחג הזה


מועצת החלב מגישה לכם - אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה במגוון מחלבות ברחבי הארץ

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 5-6-2011

רפת קיבוץ גברעם, קיבוץ גברעם
הביקור ברפת גברעם משולב עם ביקור בפינת החי שבה: אלפקות, עזים, ארנבות, למורים, חוטמנים ועוד. ברפת תמצאו פינת ליטוף, פינת יצירה, פינת קפה (חופשית) חדר טבע ועוד. בתום כל סיור תתקיים הכנת גבינות.
פרטים נוספים

מחלבת "שירת רועים" - כפר קיש
מחלבת הבוטיק שירת רועים מייצרת גבינות קשות, חצי קשות ובשלות מחלב צאן בשיטות אירופאיות מסורתיות. במקום תוכלו לטעום ממבחר גבינות הצאן שלנו ולקבל הסברים על תהליך ייצור הגבינות ואף להנות ממיטב התוצרת החקלאית של כפר קיש.
לפרטים נוספים

הרפת הרובוטית, אבני איתן
מתחילים בקבלת פנים של שתייה חמה וקרה באולם מחומם/ ממוזג. מיד אחר כך צופים בסרט קצר המפיח חיים ברפת הישנה, בימי ראשית ההתיישבות, בקשיים ובשמחות וסוקר את התפתחות הרפת מימי החליבה ביד ועד לרובוט שחולב לבד. עם סיום הסרט עוברים לחדר הרובוט שם צופים ברובוט החולב ובפרות שחונכו לבטוח בו.
חדר הרובוט משלב חלון ענק ומסך פלזמה המעניקים תמונה היקפית של פעולת הרובוט. משם ממשיכים לפעילות מהנה של הגמעת עגלים מבקבוק יונקים ועוד תופתעו לגלות שהחתול כן שומר על החלב! כמובן... לא יוצאים בידיים ריקות !!!
בסיום הסיור מוזמנים כל המשתתפים לחבוץ לעצמם חמאה אישית אמיתית וטרייה ולטעום את טעם השוקו העסיסי ,חם או קר, אז שיהיה לרוויה...
פרטים נוספים

כפר הנוער הדתי, כפר חסידים
כפר הנוער הדתי הוא כפר חקלאי המקיים רפת מודרנית באמצעות עבודת תלמידים ומדריכים חינוכיים. בימי החגיגות יתקיימו סיורים ברפת, שם תוכלו לשמוע על תחנות החיים של הפרה "מחיה לפרה", ללמוד על משק החלב, ליהנות מנסיעה על טרקטור ברפת, להכיר את שמן הזית, להצטלם ואפילו להשתתף בחידונים מיוחדים על הרפת.
פרטים נוספים

שביל פרות החלב, בית לחם הגלילית
בזמן שהילדים מאכילים את העגלות הגדולות, הבוגרים מקבלים הסבר מרתק על הזרעה מלאכותית וגנטיקה ומתנסים בחליבה ידנית. מגמעים את העגלים בחלב מבקבוק ומכינים חלב ונהנים מ"משתה חלבי" של שוקו וחמאה פרי ידיהם.
לסיום, כל המשפחה מוזמנת לקבל מבט אל העתיד "ההייטקיסטי" ברפת החדשה עם רובוט החליבה" שמנקה, מרכיב, חולב, מחטא, מאכיל ושוקל, כל זאת ללא מגע יד אדם. מדהים!
פרטים נוספים

משק ברגר, כפר הס
שרקנים, ארנבות, כבשים, טלאים, פרות, טווסים ועוד בע"ח רבים וטובים מחכים לכם בחוויה במשק ברגר בכפר הס.
הפעלות לילדים הכוללות: פינות האכלה לכבשים, הגמעת עגלים בבקבוקים, פינת ליטוף של ארנבונים ושרקנים, פינת יצירה, והכנת פיתות בטאבון, פינת משחקים וחלוקת טעימות מעדנים טרה.
בתשלום נוסף תוכלו להשתתף גם ברכיבה על סוס פוני.
פרטים נוספים

המוזיאון לראשית ההתיישבות, קיבוץ יפעת
המוזיאון מזמין אתכם ליהנות מהפנינג של פעילות משפחתית מרתקת!
במקום ניתן לעסוק במגוון פעילויות:
•סיור מודרך במוזיאון בשעה 12:30. הדרכה והפעלה במווווו....זיאון הרפת
•חביצת חמאה
•בישול גבינה על פתיליה
•הכנת מאפי גבינה עם סבתות
• פעילות יצירה - סדנא פעילה בנושא פרות וחלב
• טיול פריחה
• חוויית מילקשייקים
סיור במכון החליבה של רפת העמק- הרפת הגדולה בארץ.
פרטים נוספים

אצל גילה ב"טל- טלה", קיבוץ קבוצת שילר
טל טלה בקיבוץ שילר, הוא מקום שחייבים לבקר בו. יופיו של המקום, ייחודו, מגוון הפעילויות, והאווירה העליזה הופכים את הפעילות לחוויה משפחתית צרופה. תחילה תוכלו להתחמם משתיית תה צמחים או קפה, לערוך ביקור ברפת פעילה ובמחלבה פעילה, לעבור סדנה להכנת גבינה מחלב מפוסטר ולקבל הסבר על תהליך החביצה והגיבון כולל הדגמה. הילדים יוכלו להאכיל עיזים, פרות וסוסים, להבין את תהליך עיבוד הצמר ולעשות עבודות יצירה בצמר טבעי יחד עם ההורים. בתום הסיור מתכנסים באוהל בדואי מיוחד, שם מתכבדים בפיתות אותנטיות מאפה ידיכם עם גבינה כפרית, זעתר וכמובן תה בדואי שהוכן במקום.
פרטים נוספים

החצר הישנה, קיבוץ עין שמר
בקיבוץ ירוק ויפה, בין שדות מוריקים ושלווים מתחילה ההרפתקה: "שבת של חלב".
הפעילות כוללת: ביקור במוזיאון כולל סרט אורקולי קצר, סיור מודרך ברפת, הכנת גבינות, אפיית לחמניות , נסיעה בטרקטור ועגלה. למזכרת כל ילד יקח הביתה "פרה קטנה...." משך הפעילות: כשלוש שעות
פרטים נוספים

מחלבת טבע עז, מושב בן עמי
פעילויות מהנות באווירה חלבית וטעימה מחכות לכם במשק בוקר במושב בן עמי. בחג החלב תוכלו להשתתף אצלנו במגוון פעילויות: האכלת וחליבת עיזים, הגמעת גדיים, סיור בדיר והסבר על חיי העיזים, הסבר על יצור הגבינות, פינת יצירה, וסדנה להכנת גבינה צ'רקסית. במקום ניתן להינות מפיתות בטאבון (בתשלום נפרד) וממסעדה צרפתית, "לה קרפ ז'קוב".
פרטים נוספים

"מי ומו" - משק קרמר, יבנאל
אם אתם מחפשים בילוי שמתאים לכל המשפחה משק קרמר מזמין אתכם לסיור חוויתי במשק. כשמו כן הוא, משק חקלאי שבמרכזו רפת משפחתית גדולה ומרכז מזון בו מכינים אוכל לפרות ולבעלי החיים שבמשק. במשק פועל מרכז מבקרים שבו צעירים ומבוגרים יכולים לחוות מקרוב את תהליך יצור החלב ואת החיים במשק חקלאי. הביקור מתחיל בסרט קצר ואחר כך יוצאים לעבוד בתחנות הרפת: מכינים מזון, מאכילים פרות, רואים את הרובוט בפעולה ואפילו משקים בחלב את העגלים הקטנים. שיאה של הפעילות היא הכנת גבינה טעימה ושוקו מחלב טרי (מפוסטר כמובן...). אתם גם מוזמנים ללטף חיות ולהאכילן בפינת החי שלנו. בנוסף תוכלו לרכוש גבינות טעימות מחלב צאן או בקר ומוצרי משק נוספים.
פרטים נוספים

מחלבות לוטן, קיבוץ לוטן
כ-חצי שעה נסיעה צפונית לאילת, שוכן לו קיבוץ לוטן ובו דיר עיזים ומחלבה. במחלבה מייצרים מבחר יוגורטים וגבינות איכותיות מחלב עיזים, בשיטות מסורתיות כנהוג במחלבות קטנות באירופה תוך הקפדה על תהליכי יצור מבוקרים. מתקיימים סיורים יומיים המשלבים ביקור בדיר העזים ביקור ברפת המודרנית שכל תפוקתה נמכרת ל"מחלבת יוטבתה" סיור אקולוגיה בלוטן פעילויות יצירה לילדים ולמשפחות באופי חג החלב כולל האכלת עיזים. יתקיים ביקור מודרך במחלבה ויינתנו הסברים על יצור גבינות. במקום מכירת מוצרי חלב, גבינות ומעדנים ועוד מתוצרת הקיבוץ. למשפחות המגיעות מהצפון יש אפשרות לינה בחדרי האירוח בקיבוץ ולהזמין טיפול בברכת הוואטסו של קיבוץ לוטן - בתאום.
פרטים נוספים

מחלבת עין כמונים, הרי הגליל
המשק החקלאי עין כמונים שבגליל, מזמין אתכם לפעילות חוויתית לכל המשפחה! עין כמונים מייצרת גבינות בידע צרפתי, הולנדי, איטלקי, אירי, יווני וכמובן- פרי פיתוח מקורי. הגבינות עשויות על טהרת חלב העיזים של העדר המקומי, חלב מלא ומפוסטר. הגבינות נמכרות בחנות המשק. ניתן ליהנות מסיור הכולל ביקור בדיר, הסבר מקצועי על סוגים שונים של עיזים וגידול עיזים בדיר או במרעה, או לשלב סיור + סדנת גבינות (גם לילדים). בסדנא לומדים להכין גבינות, תוך חוויה מהנה המלמדת את "סודות" המקצוע מחלב ועד להפיכתו לגבינה.
פרטים נוספים

ארז חוות חלב, מושב ניצני עוז
רפת "ארז חוות חלב" הממוקמת במושב ניצני עוז בלב השרון מזמינה אתכם לחוויה של פעילות לכל המשפחה. סיור חוויתי המפעיל את כל החושים החל ממגע וטיפול בבעלי חיים ועד להכנת מוצרי חלב הישר מן הפרה וטעימתם. בנוסף מצפה לכם סיור חוויתי "בעקבות הזמן" - היכרות עם הפרה על כל שלבי גידולה דרך הכרת החליבה על ידי חליבת פרה ביד ועד לחליבה על ידי רובוט. התנסות בהכנת "מטרנה" לעגלים יונקים והגמעתם בבקבוקים מיוחדים. כל זאת בחווה מטופחת עם מדשאות רחבות ידיים, אוהל בדואי, פינות ישיבה מוצלות ופינות זולה לרווחת המבקרים.
פרטים נוספים

חוות עיזים "הר הרוח", מורדות הר הרוח בהרי ירושלים
החווה הינה פרויקט אקולוגי שבסיסו הוא עדר עיזים שיוצא למרעה 365 יום בשנה. מחלב העיזים מייצרים גבינות איכותיות, טריות, מתובלות, בשלות, רכות, וחצי קשות, יוגורטים ולבנה. בחווה מתקיימות סדנאות של טעימות גבינות, במקום יש חנות המציעה את מגוון הגבינות וניתן לבקר בדיר העיזים והגדיות , בנוסף תיערך סדנא להכרת החורש במרעה.
פרטים נוספים

"לגעת בחיות" - קיבוץ גבעת חיים איחוד, קיבוץ גבעת חיים איחוד
באזור השרון בין חדרה לנתניה שוכנת לה פינה קסומה בטבע ובה מגוון רחב של אטרקציות.
- כניסה מודרכת אל מתחם ספארי חיות הבר.
- פינת ליטוף עם מגוון רחב של בעלי חיים.
- התנסות בחליבת עז ומשחק עם גדיים.
- נסיעה בטרקטור ועגלה ברחבי הקיבוץ עם מעבר ברפת הפרות (בתוספת של 5 ₪).
- רכיבה על סוסי פוני (בתוספת 15 ₪).
- בנוסף במקום פינות ציור ועבודה בעץ, מזנון, שירותים.
- אפשרויות לפיקניקים (באתר - שולחנות, מחצלות, מדשאות).
פרטים נוספים

מחלבת "הנוקד", גילון
איך אתם אוהבים את הגבינות שלכם? בסגנון צרפתי? איטלקי? אולי ספרדי? מחלבת הנוקד מזמינה אתכם לאירוח גבינות ויין הכולל טעימות, ארוחות וסדנאות. בימי שישי בראנץ' גלילי באווירה קסומה - בתאום מראש. סיורים מודרכים - בתאום מראש.
ניתן לרכוש סבונים טבעיים תוצרת החווה. הסבון עשוי מחלב, שמן זית, שמן קוקוס, חמאת שיאה ושמנים אתריים.
אנו מקיימים סדנאות חווייתיות על טהרת הגבינות. הסדנאות יכללו את מיטב הטכניקות והשיטות המתקדמות ביותר בשילוב מתכונים ועבודה עם חומרי הגלם האיכותיים ביותר.
פרטים נוספים

מחלבת יעקבס, כפר הראה
בשנת 1936 הגיעו יצחק ורות יעקבס לכפר הרא"ה ובנו משק חלב קטן. את דרכם המשיך הבן שלמה יחד עם רוני אשתו. בשנת 1997, בני הדור השלישי, החליטו לחדש מסורת אבות והקימו מחלבה עם ציוד חדיש. הייצור מתבצע בשיטות מסורתיות, תוך הקפדה על הליכי ייצור מבוקרים.
במחלבה מעבדים חלב עזים, כבשים ובקר ומייצרים כ- 25 סוגי גבינות איכותיות וייחודיות. במחלבה מעבדים חלב עזים, כבשים ובקר ומייצרים כ - 25 סוגי גבינות איכותיות וייחודיות. במושב תמצאו את חנות המחלבה המציעה למכירה את מגוון הגבינות ומגוון של לחמים שנאפים במקום. מי שמגיע למחלבה יוכל גם לערוך ביקור ברפת ולצפות בחליבת הפרות.
פרטים נוספים

משק קורלנדר, מושב בית הילל
אם אתם רוצים ללמוד על רפת החלב המודרנית ולהתנסות בחליבה ידנית, משק קורלנדר הוא המקום בשבילכם! הסיור ברפת עובר בין כל תחנות החיים של הפרה- מעגלים בני יומם, דרך מבכירות צעירות ועד פרות ותיקות. את העגלים והעגלות בני השבוע מניקים הילדים המשתתפים בסיור והמצטיינים מקבלים תעודת רפתן והפתעות נוספות. האורחים ברפת קורלנדר חווים מקרוב את התפתחותה של רפת החלב המודרנית. הסבתא לילי קורלנדר, מצטרפת לפעמים לסיורים ומספרת על החליבה הידנית בישיבה על שרפרף, ועל ההליכה ברגל לקריית שמונה למכור את השמנת שייצרה. האורחים, רואים בעצמם איך המערכת האוטומטית, עם התג הממוחשב לכל פרה, החליפה את הידיים של סבתא לילי.
פרטים נוספים

פרובוט, כפר יחזקאל
משק החלב של משפחת בן דוד/לוין בכפר יחזקאל קיבלת את אות "נבחרי השנה בחקלאות" משר החקלאות. כי אצלנו גם לפרות יש זכויות ... ברפת רובוטית ללא מגע יד אדם הכל עובד "על אוטומט": הרובוט חולב את הפרות בעצמו, מאכיל ומפנק אותן ובודק את איכות החלב. אין שעות חליבה - כל פרה באה רק כשמתחשק או קצת לוחץ... ואם כואב לפרה הגב- יש לה גם עמדת מסאז'. ומה לכם נשאר? לבוא ולבלות! ב"פרובוט" מתקיים סיור מודרך ופעילות ברפת הרובוטית - הכרות והתנסות עם שיא הטכנולוגיה בחליבת פרות, הגמעת עגלים קטנים מבקבוק, שעשועונים לילדים מעולם הפרות והמשק החקלאי וסרט משעשע על הרפת.
פרטים נוספים

מרכז מבקרים "תנובה" אלון תבור
בשנת 1926 עם הקמתה של תנובה, מחלבה אוטומטית הייתה בגדר חלום. אנו מזמינים אתכם לבוא ולגלות שהגשמנו את החלום ושהעתיד כבר כאן. המחלבה הוקמה לפני 7 שנים והיא אחת המחלבות המשוכללות בעולם. בעזרת רובוטיקה ומחשוב מתקדמים ניתן לראות עוצמה תעשייתית מהי. הסיור במחלבה מתמקד בתהליך בעובר החלב המגיע למחלבה עד ליציאתו כמוצר. במהלך הסיור נצפה על אולמות הייצור, נשמע פרות שרות ונטעם מעדנים מתנובתנו.
פרטים נוספים

"חוויה בתנובה" - מרכז המבקרים ברחובות
אנו מזמינים את ילדכם ואתכם להנות ממסע בשבילי החלב במרכז המבקרים של תנובה ברחובות . כשעה וחצי של לימוד חוויתי אודות תעשיית החלב - מרגע הגעתו למחלבה ועד הפיכתו למוצר סופי. הסיור כולל מסע בסימולאטור בשבילי החלב, מיצג המדגים את שרשרת הקירור, צפייה באולמות הייצור בזמן אמת וכמובן שנסיים את הביקור בטעם מתוק... מעדנים מתנובתנו.
פרטים נוספים

מחלבת סאוסרוקה, כפר ריחנייה
מגוון פעילויות לחגיגות החלב: הרצאות על הצ'רקסים והגבינות הצ'רקסיות, סיורים בכפר ובדיר העזים, סדנאות להכנת גבינה צ'רקסית וחלוז- בצק ממולא גבינה צ'רקסית מטוגן בשמן זית.
פרטים נוספים

חוות נעמ"א בנגב, ליד נתיבות
חוות נעמ"א הוקמה לפני 20 שנה ע"י משפחת אדירי כהיתישבות בודדים. החווה נמצאת בנגב המערבי ליד נתיבות. בחווה דיר צאן פעיל, מטה זיתים ושיטחי גידול שונים וכן אתר תיירות. הפעילות המוצעת למבקרים בחווה מגונת, מעניינת ומהנה מאוד. מגוון פעילויות לקהל המבקרים: סדנאות הכנת גבינה, הכנת פיתות, השתתפות בחליבת כבשים, תחרות חליבה, השקיית טלאים בבקבוקי חלב , פינת חי וליטוף הכוללת תוכים, טיולי חמורים ורכיבה על גמלים, מכירת גבינות צאן מובחרות. במקום תמצאו אוהל מנוחה והתכנסות, מזנון , ופינות חמד מוצלות עם שולחנות מסודרים לאכילה .
פרטים נוספים

מחלבת משק זית, אלון הגליל
משק זית באלון-הגליל הוא משק עיזים אקולוגי המבוסס על מרעה טבעי בכל ימות השנה. אנו מייצרים גבינות עיזים אורגניות ויוגורט משובח.
* ללא חומרים משמרים או כל תוסף מלאכותי אחר.
* 100% חלב מרעה עשיר במיוחד.
* הגבינות מיוצרות על ידינו בתשומת לב ואהבה.
* העיזים שלנו נהנות ממשק טבעי, כמו פעם - ללא הורמונים וללא מזון מהונדס
אנחנו מציעים סיורים בדיר עם אפשרות לצפות בחליבה ולקנות מתוצרת המחלבה- גבינות, יוגורט וגלידה מחלב עיזים אורגני.
פרטים נוספים

רפת אייל, קיבוץ אייל
ברפת אייל נערכות מגוון פעילויות משפחתיות בתיאום מראש: סיור מודרך ברפת, במכון חליבה וביונקיה.
פרטים נוספים

מחלבת המאירי, צפת
זה למעלה מ-170 שנה שמחלבת המאירי שבצפת, המחלבה הראשונה בארץ, מייצרת באהבה רבה גבינות צאן משובחות. סוד ייצור הגבינות עובר במשפחת המאירי כבר שישה דורות, והיא מזמינה אתכם המבקרים ליהנות מסיור במחלבה הכולל: חיזיון אור קולי מדהים, סדנאות יצירה בגבס, סיפורים מרתקים על ההיסטוריה של צפת וטעימות מהגבינה הבולגרית והצפתית של המאירי, גבינות מזן משובח במיוחד.
פרטים נוספים

"לגעת בטבע" הכפר הירוק, הכפר הירוק
מרכז המבקרים "לגעת בטבע" שבכפר הירוק הינו מקום מוריק ושוקק חיים. במרכז המבקרים מתקיימות מגוון פעילויות: הדרכה מרתקת ברפת החלב, סיור חוויתי בעגלה רתומה לטרקטור, פינת ליטוף עגלות, ליטוף גדיים והאכלת עיזים, הדגמת תהליך ייצור גבינה מחלב, עמדות משחק מעולם החלב, משחקים ומתנפחים לילדים ועוד. תמורת תשלום נוסף תוכלו לאפות פיתות וליהנות ממזנון חלבי.
פרטים נוספים