הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



שבועות 2011 פסטיבל קולעים


פסטיבל הקולעים בחוות דרך התבלינים, בבית לחם הגלילית, חוגג את שנתו החמישית ברציפות כמיטב המסורת - פעילות ייחודית ואותנטית בחיק הטבע, עם ערך מוסף וחוויה משפחתית. פסטיבל הקולעים המסורתי 8-9.6.2011

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 26-5-2011

שבועות בחוות התבליניםפסטיבל הקולעים בחוות דרך התבלינים, בבית לחם הגלילית, חוגג את שנתו החמישית ברציפות כמיטב המסורת! הפסטיבל מציע פעילות ייחודית ואותנטית בחיק הטבע, , עם ערך מוסף וחוויה משפחתית.

אמני הקליעה מגיעים מכל הארץ וממלאים את החווה עם שפע של סלים מעוצבים, סדנאות אומן, תצוגות מרהיבות ומכירה של סלים קלועים בעבודת יד. השנה בחווה אנו ממלאים את החג בטעמים מיוחדים ומשלבים את עולם הקולינאריה בפסטיבל - סדנת הכנת מאכלי החג למבוגרים, סדנאות מיוחדות לשבועות לילדים ועוד...

פסטיבל קליעת סלים
כמיטב המסורת מזה חמש שנים נארח את מיטב הקולעים:
סיורים מודרכים, ללא תשלום, בהם ישמעו המבקרים את סוד תרבות הקליעה. מסתבר שאלפי שנות קליעה נחבאים בין ענפי הסלים, ששורשים עמוקים להם משחר ההיסטוריה. הטבע הנדיב שימש השראה לקולעים עם שפע של חומרי יצירה: עשבים ושורשים, קש דגנים, סוף ועלי דקל ובננה, קנים ועוד.
תצוגה מרהיבה ומכירה של סלים קלועים מקש דגנים, סוף עלי דקל, קנים, במבוק, ראטאן ועוד – יצירה מהטבע של מיטב אמני קליעת הסלים!
סדנאות אומן - מגוון הטכניקות של קליעת הסלים גדול ואתם מוזמנים להתנסות בסדנאות אומן ייחודיות. יותר ויותר אנשים מגלים מחדש את היופי שבמלאכת קליעת הסלים, ונהנים ממוצרי קליעה טבעיים. הסדנאות מיועדות לכל המשפחה. עלות הסדנא 25-35 ₪.
השנה ייפתח קורס קליעה על בסיס יומי למבוגרים, האורך כ-4 שעות, בתיאום מראש בלבד.

תערוכת כלים חקלאייםתערוכת כלים חקלאיים
בואו להכיר את הכלים החקלאיים השונים בתצוגה המעצימה את החוויה ונותנת נופך חקלאי לחג הקציר, כלים ענקיים שכל ילד ישתאה למולם ומיד ירצה להצטלם... הקומביין הגדול, מקצרת הירק והטרקטורים..

סדנאות לילדים
סדנאות אפייה חלביות
שבועות הוא חג הביכורים והגבינות ובמהלך הסדנא ילמדו הילדים להכין שני מתכונים אהובים: לחמניות גבינה ועוגת גבינה אישית עם פירורים – נערבב, נלוש, נקציף ונגלגל וניצור את המאכלים החלביים המיוחדים.
• הסדנאות יתקיימו בתאריכי הפסטיבל 8-9.6 בשעות 10:00, 11:30, 13:00.
• הסדנאות בהנחיית תום אולמן. משך הסדנא כשעה.
• מחיר הסדנא: 50 ₪, מספר מקומות מוגבל- הרשמה מוקדמת בטלפון 04-9533405 וביום הפסטיבל על בסיס מקום פנוי.
סדנאות מתובלות
בשעה 11:00 סדנת הכנת תערובת הזעתר: במהלך הסדנא ייהנו הילדים למולל, לטחון, להריח ולערבב את העלים ולהכיר את סגולות התבלינים המרכיבים את תערובת הזעתר. בסיום הסדנא נאכל פיתות בטאבון עם תערובת הזעתר שיצרנו יחד עם לאבנה.
בשעה 13:00 סדנת הכנת פיצות: נלמד ונגלה את סודות רוטב הפיצה המיוחד שניתן להכינו באופן ביתי לאחר שנלמד על כל מרכיביו. במהלך הסדנא הילדים יכירו את התבלינים השונים על סגולותיהם הרפואיות, יזהו את ריחם, יטחנו ויערבבו את המרכיבים לכדי תערובת הפיצה המיוחדת. בסיום הסדנא נאכל פיצות בטאבון עם התערובת המשובחת שיצרנו.
בשעה 14:00 סדנת הכנת גרנולה בטעמים: נחתוך את הפירות והפיצוחים השונים, נרכיב תערובות אישיות בטעמים אהובים במיוחד: גרנולה חלבה, גרנולה פקאן, גרנולה פירות טרופים ואפילו גרנולה ללא סוכר. נלמד על תהליך הכנת הגרנולה ועל הערכים התזונתיים שבה. נקנח עם גביע אישי של יוגורט ושקית של תערובת הגרנולה שיצרנו. במהלך הסדנא נערוך משחק זיהוי של פירות יבשים מיוחדים ונלמד על הסגולות המיוחדות ועל דרך גידולם.
• השתתפות על בסיס מקום פנוי ביום הפסטיבל, ללא הרשמה מוקדמת.
• מחיר לסדנא: 20 ₪ (זעתר, פיצה, גרנולה)

סיור בשדות התבלינים של חוות התבלינים בבית לחם הגליליתסיור לשדות התבלינים
בשעות 12:00 ו14:30 סיור מרתק בשדות התבלינים האורגניים של חוות דרך התבלינים, בהנחיית מדריכות החווה, נכיר מעט את ההיסטוריה של החווה, נעבור בין הגידולים השונים ונכיר את הסגולות הרפואיות והשימושים השונים שניתן להפיק מכל אחד מהצמחים. ללא תשלום .

שבועות בטעמים
בתאריך 8/6 תדגים השפית גלי ברמן מגוון מנות מיוחדות לחג שילוו בטעימות: מקלות בצק בציפוי תבלינים, טורטייה עם מתבלי גבינה, לביבות גבינה במגוון טעמים, סהרוני גבינה, פריטטה של גבינות ותפוחי אדמה ועוד הפתעות...

קליעת סלים בחוות התבלינים בשבועותשבועות 10-11.6 - ממשיכים את החגיגות
משעה 10:00-16:00 יתקיימו סדנאות קליעה לילדים וקורס קליעה למבוגרים, בתיאום מראש בלבד.
בשעה 11:00 סדנת הכנת זעתר לילדים, מחיר 20 ₪, השתתפות על בסיס מקום פנוי ביום הפעילות.
בשעה 12:00 סיור לשדות התבלינים, ללא תשלום.

עוד דברים טובים
• שוק פתוח ענק של מעל 500 תבלינים, תערובות וצמחי מרפא עם סל של טיפים ועצות לשימוש הן מתוך עולם הרפואה והן מתוך עולם הבישול והאפייה.
• פינת יצירה לילדים- הדבקת תבלינים על סלי טנא, יצירה בפסיפס, ועוד...
מחיר פעילות יצירה 10 ₪. פתוח בכל שעות הפסטיבל.
• פינת טעימות חגיגית ולבנה עם מבחר מתבלי גבינה, חלבות וכמובן חליטות הבית.
• חגיגה של פעילויות ומוצרים חדשים עם נגיעה ייחודית לחג הביכורים: גבינות עיזים וכבשים ממחלבת הנוקד, טעימות יין רימונים מיוחד של יקבי "סבא יאיר", טעימות "שמן זית היוגב", פלטות עץ מיוחדות לגבינות, סכיני גבינה לחיתוך ומריחה, ומגוון מוצרים מיוחדים לחג.
• שולחן חג עשיר וחגיגי עם תערובות לגבינה, לפשטידות, סלטים ועוד מתכונים ורעיונות לחג.
• במתחם בית המאפה הכפרי יוגשו במהלך החג מיני מאפים משובחים בטעמים מגוונים הישר מהטאבון מוסק העץ: קינוחים ופינוקים מתוקים,מאפי גבינות מיוחדים, מגוון חליטות וקפה איכותי... נוף השדות באחריותנו!

לפרטים נוספים ויצירת קשר - חוות דרך התבלינים www.derech-hatavlinim.co.il