הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סדנאות קציר חיטים בשבועות בחוות בל עפרי


החווה התיירותית בל עפרי ברמת הגולן מזמינה ילדים והורים לסדנאות קציר חיטים בחג השבועות. בואו להכין גבינות עזים בטעמים שונים, לעזור ל''חמוריקה'' לסובב את המורג על גרעיני החיטה ולטחון אותם בעזרת אבני ריחיים, להכין ולאפות לחם איכרים בתנור ממש כמו בימי קדם

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 23-5-2011

שבועות בחוות בל עופריהחווה התיירותית-חקלאית בל עפרי  במושב קדמת צבי ברמת הגולן מציעה בחג השבועות סדנאות שמעניקות חוויה ייחודית בהכנת לחם איכרים וגבינות עיזים בשיטות מתקופת התלמוד.

רזי הכנת הקמח מאלומות חיטים -  עוזרים ל"חמוריקה" האתון לסובב את המורג על גרעיני החיטה - הדייש, ומעיפים את המוץ בעזרת קלשון עץ. את הגרעינים טוחנים בעזרת אבני ריחיים, עם הקמח אופים לחם איכרים שיהיה מעוטר בעשבי תיבול שנלקט בגינת הירק ונאפה אותו בתוך תנור חומר המשוחזר ממש כמו בימי קדם.

מכינים גבינות בטעמים שונים מחלב עיזים כשהן מעוטרות בזעתר, פלפל שחור או סומק, על פי הבחירה. בהמשך ניתן להשלים את הגבינות והלחם לארוחה כפרית מזינה וטעימה. עם תוספת של סלט ירקות עשיר, טפאנד זיתים, מטבלים שונים, חמוצים תוצרת בית, סלט טונה, גבינות עיזים שהכינה תמי, בתהליכים מורכבים יותר כמו: קממבר, רוקפור, פטה ועוד.. ולקינוח פלטה של ריבות הבית: ריבת תפוזים, ריבת תות וריבת וורדים עם חליטת תה צמחים.

במתחם "בל עפרי" שוחזר מרכז כפרי שלם ששימש את כל צרכי התושבים בימי קדם: הגורן על מתקניה, בית בד להכנת שמן זית, גת להכנת יין, תנור חומר לבישול ואפייה, באר לשאיבת מים. גם המסעדה שבמתחם נבנתה בסגנון וחומרים בהם השתמשו בעבר, יחד עם חומרים ממוחזרים ומקומיים והיא חגיגה ארכיטקטונית של מיחזור ומקוריות. במתחם קיימת גם פינת חי, שבה מצאו הבעלים לתת מקום גם לבעלי חיים שנפגעו בנסיבות שונות, נאספו לחווה ועברו תהליך של שיקום.

עוד בבל עפרי - מרתף היינות המשפחתי הנקרא יקב עין נשוט, אשר ממוקם במיקום ייחודי - בונקר סורי שהתגלה במקום ומספק תנאים אידיאליים לשימור היין . במקום גם גלריית תכשיטים עם תכשיטי כסף מעוטרים בזהב ואבני חן שהוכנו במקום.

הסדנאות והסיורים המודרכים במתחם יערכו מיום שלישי, ערב חג השבועות, ועד לשבת, 7-11 ביוני, בין השעות 10:00-19:00 בתאום מראש בטלפון: 052-8805026 (תמי).

מחיר השתתפות בסדנה אחת: 30 ₪. ההורים המלווים יוכלו להשתתף בסיור מקיף וטעימות של ארבעה סוגי יין במחיר של 25 שקל.

למעוניינים אפשרות לתאם סדנאות גם לאחר חג השבועות.

פרטים על בל עפרי והסדנאות באתר: www.bellofri.co.il