הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול שבת אל מרבדי פריחת הרקפות והתורמוסים


טיול מודרך אל שביל הרקפות ב''דרך נוף'' ואל מרבדי פריחת התורמוסים הסגולים הנמצאים בשיא פריחתם במעיינות הדופן של רמת הגולן, לאורך כביש הביטחון על ציר גונן- גדות. כפר הנופש גונן, שבת 19 במרץ 2011

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 18-3-2011

תורמוסים צילום - דורין לברוןכפר הנופש "נופי גונן" בקיבוץ גונן, מזמין את הקהל הרחב ליהנות מיופיו של הגליל בעונה זו, לנשום את האוויר הגלילי הנקי וליהנות משלל הפריחות הצבעוניות המרשימות ביופיין והריחות שבטבע.

ביום שבת 19 במרץ יתקיים טיול מודרך אל שביל הרקפות ב"דרך נוף" ואל מרבדי פריחת התורמוסים הסגולים לאורך כביש הביטחון על ציר גונן-גדות, הנמצאים עתה בשיא פריחתם במעיינות הדופן של רמת הגולן. בדרך ניתן ליהנות מיופיים של שדות העמק הפרושים בשלל גווני השדות החקלאיים.

הרקפת הינה צמח מוגן רב שנתי ממשפחת המירסיניים, הנפוץ בעיקר באזורים הקרים והממוזגים של כדור הארץ. פריחת הרקפות נמשכת על פני תקופה ארוכה, והיא מתחילה בשנה השלישית או הרביעית לחיי הצמח. בארץ נפוצים שני מיני רקפות - רקפת יוונית ורקפת מצויה.

התורמוס (Lupinus) הינו פרח ממשפחת הפרפרניים. עליו מאוצבעים, בעלי פטוטרת ארוכה, וגדלים בתפרחת סגולה. לפרחים אין צוף והחרקים נמשכים אליהם בשל צבעם. פרי הצמח הוא תרמיל הנבקע בהתייבשו, קצוותיו מסתלסלים והזרעים "קופצים" מתוכו. בישראל גדלים שבעה מינים של תורמוס ובעולם כולו קיימים כ- 300 מינים.

היציאה לטיול מכפר הנופש גונן בכלי רכב פרטיים, ביום שבת בשעה 10:00
משך הטיול כשלוש וחצי שעות. המסלול קל להליכה.
מחיר - 40 ₪ למכונית.
לאורחי כפר הנופש גונן - הטיול ללא תשלום!
כפר הנופש גונן  04-6955220 www.nofgo.co.il