הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סינגל חדש מצטרף ל''ארץ האופניים'' שבמרחב שפלת יהודה


"סינגל קנים" החדש מהווה תוספת של כ-20 ק''מ נוספים אשר חוצים את פארק עדולם ממערב למזרח. השביל החדש נקרא על שם חורבת קנים בה הוא עובר ומחבר את גבעת ישעיהו לתל עדולם ולחורבת בורגין. סינגל קנים מצטרף למערך שבילי אופניים באורך כולל של כ-100 ק"מ שהכשירה קק"ל במרחב שפלת יהודה

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 18-3-2011

פארק עדולם, רוכבי אופניים - צילום: קרן קיימת לישראלקרן קימת לישראל חנכה היום (18 במרץ 2011) את "סינגל קנים", שביל האופניים החדש בפארק עדולם שבשפלת יהודה. סינגל האופניים החדש מצטרף למערך שבילי אופניים באורך כולל של כ-100 ק"מ שהכשירה קק"ל במרחב שפלת יהודה.

סינגל עדולם הוא אחד השבילים הפופולאריים בארץ המושך אליו מדי שבוע המוני רוכבים, הנהנים מרכיבה במסלול ארוך ורצוף אתרי מורשת וטבע. השביל בן ה-23 קילומטרים מקיף וחוצה את הפארק מצפון לדרום. "סינגל קנים" החדש מהווה תוספת של כ-20 קילומטרים נוספים אשר חוצים את הפארק ממערב למזרח. השביל החדש נקרא על שם חורבת קנים בה הוא עובר ומחבר את גבעת ישעיהו לתל עדולם ולחורבת בורגין. בעתיד הוא מתוכנן לסגור מעגל חזרה לצומת גבעת ישעיהו.

קרן קימת לישראל יצרה בשנים האחרונות "ארץ אופניים" במרחב שפלת יהודה הכוללת כ-100 ק"מ של סינגלים המקושרים בניהם ויוצרים אלטרנטיבות רכיבה אינסופיות לכול הרמות ולכלל ציבור רוכבי האופניים.

לדברי יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, ''קרן קימת לישראל מקדמת את נושא פריצת שבילי האופניים והרכיבה ביערות כחלק ממדיניות פתיחת היערות לפעילות של פנאי ונופש לציבור וכחלק מהתרומה של קק"ל לפיתוח תיירות אקולוגית. מזה 10 שנים מכשירה קק"ל מאות קילומטרים של שבילי אופניים ביערות ובשטחים הפתוחים העומדים לרשות הציבור ללא כל תשלום".