הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל ''הכדור בידיים שלנו''


הדרך לסביבה ירוקה עוברת בנתניה - פסטיבל ''הכדור בידיים שלנו'' הפסטיבל הירוק המוביל בישראל, חוזר בפעם השישית. 20-21/3 10:00-17:00 - אגם (שלולית) החורף, נתניה. הכניסה חופשית

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 8-3-2011

פסטיבל הכדור בידיים שלנו - צילום הדר שנאןפסטיבל "הכדור בידיים שלנו - צובעים את אגם החורף בירוק", הפסטיבל הירוק המוביל במדינה, חוזר בפעם השישית. המארחת היא העיר נתניה אשר במסגרת הפעילות שלה מקפידה לקיים את עקרונות הקיימות והשמירה על איכות הסביבה, בכל תחומי החיים.

האירוע הססגוני, המיועד לכל המשפחה, יתקיים באגם (שלולית) החורף בדרום העיר בחג הפורים. השטח סביב השלולית, כ-300 דונם, הוכרז כשמורת טבע וחלק ממאמץ הפסטיבל הוא לסייע לשמור עליו.

את הבאים לפסטיבל יקבל שער כניסה ענק שנבנה ע"י גבריאל רענן והנס פלדה ומורכב כולו מבקבוקי פלסטיק. העוברים דרך השער ייכנסו אל עולם מרתק מלא מתחמים עם שלל פעילויות, מיצגים ענקיים, הצגות והופעות.

המופעים יתרכזו בשתי במות. על הבמה הראשית יתקיים מופע התיפוף המרהיב טררם בירוק ומופע ייחודי של הקרקס הירוק.

הבמה השנייה היא במת הקטנטנים, בה יתקיימו שלל הצגות, כגון, לשמור על הכדור של תיאטרון אורנה פורת, הצגה מרתקת בכיכובו של דני שטג על מאבק לשמירה על הסביבה, גם כאשר יש אתגרים בדרך. בנוסף, יילמדו פרדי הצפרדע, ד"ר מולקולה, דון קישוט ועוד רבים כיצד לשמור על הסביבה, בעזרת מופעים חינוכיים והומוריסטים כאחד.

במתחמי הפסטיבל ילמדו הילדים (וגם ההורים) בדרך חווייתית ומהנה, כיצד למחזר ולשמור על הסביבה.

סביב אגם החורף ובשמורת האירוסים הסמוכה לפסטיבל, יתקיימו סיורים רגליים שיועברו על ידי מדריכי החברה להגנת הטבע. בסיורים יוצבו מיקרוסקופים שישמשו את הילדים להתבונן בחיים הרוחשים בתוך מי האגם. בשמורה יוכלו הילדים להתבונן, לגעת וללמוד על בעלי החיים השוכנים בסביבה כגון ארנבים, נברנים וצבים.

המתחמים האחרים יחולקו על פי סוגי האשפה השונים, הניתנים למיחזור.

במתחם האשפה הרטובה ילמדו כיצד ניתן להכין ממנה קומפוסט המשמש כדשן, ומפוזר על גידולים חקלאיים או כדשן לעציצים בגינה. במתחם בקבוקי הפלסטיק ייצרו הילדים משחקים מבקבוקים ופרחי פלסטיק בצורת פרח "אירוס הארגמן". במתחם הטכסטיל, יהיה ניתן להכין, בעזרת בדים ישנים, פיות השומרות על כדור הארץ או להתאפר כמו פיות וכמובן לחתום על אמנת שמירה על כדור הארץ. הנועזים מבין הילדים, יוכלו להכין חרבות וכידונים במתחם האבירים מפסולת קרטון ומי שאוהב אמנות יוכל ליצור במתחם הגזם בעלי חיים בסכנת הכחדה המורכבים מענפים, אצטרובלים ועלים.

במתחם הגדול למחזור נייר, ילמדו הילדים להכין נייר צבעוני וריחני מעיסת נייר, עפיפונים, ואפילו לייצר כלי בית ממגזינים ישנים.

מחיר ל- 4 סדנאות: 10 ₪.

את כל הפעילויות ילוו גם מיצגים מרשימים. בתיבת נח יציגו חיות בסכנת הכחדה, בגודל טבעי, עשויות מבקבוקים. במתחם יוכלו גם הילדים לשמוע את סיפור של מאיר שלו ולקבל דרך הצגה ושיר מושגים על הסכנות האורבות לבעלי החיים בעולמנו.

בנוסף יהיו מיצגים של כיפת אלטעזאכן, של קבוצת תו, כיפה העשויה כולה מחפצים שנזרקו או לא בשימוש. להציל את הכדור, רשת דייגים ענקית משולבת בציורים בנושא איכות הסביבה שצוירו על ידי ילדי הגנים בנתניה ועוד.

פסטיבל "הכדור בידיים שלנו - צובעים את השלולית בירוק" הפסטיבל הירוק בנתניה, מתחם השלולית, פורים, 20-21 במרץ 2011, ימים ראשון ושני, בין השעות 17:00 - 10:00
הכניסה חופשית !

הפסטיבל בהפקת עיריית נתניה; ניהול אומנותי ותוכן - מאיה פוגל; ייעוץ סביבתי - הדס שכנאי.
לפרטים נוספים: www.netanya.muni.il